تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816609820




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبلور هنر ایرانی در ضیافت عروس خاورمیانه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش مهر از نمایشگاه صنایع ایرانی در بیروت؛
تبلور هنر ایرانی در ضیافت عروس خاورمیانه

نمایشگاه ایرانی در بیروت


شناسهٔ خبر: 2932628 - دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
بین الملل > خاورمیانه و آفریقای شمالی

در رفت و آمد روزانه خود در بیروت، مشاهده تابلویی خاص توجه ما را به خود جلب کرد. این تابلوی تبلیغاتی، حکایت از برگزاری نمایشگاه فرش و منسوجات ایرانی در هتل «فنسیا» داشت. گروه بین الملل ـ بیروت: در رفت و آمد روزانه خود در بیروت، مشاهده تابلویی خاص توجه ما را به خود جلب کرد. این تابلوی تبلیغاتی، حکایت از برگزاری نمایشگاه فرش و منسوجات ایرانی در هتل «فنسیا» داشت. نمایشگاهی که از تاریخ اول ماه اکتبر ـ ۵ شنبه ۸ مهرماه ـ آغاز شده و به مدت دو هفته ادامه دارد. در میان ترافیک شدید خیابان های بیروت و حوالی ساعت ۴ بعد از ظهر وارد محوطه هتل فنسیا شدیم. پیدا کردن نمایشگاه با توجه به تبلیغاتی که در اطراف هتل صورت گرفته کار دشواری نیست. در مدخل ورودی نمایشگاه شاهد نصب مجسمه های ایرانی و نمادهای ایران باستان هستیم. رفت و آمد غرفه داران و کارگران و جا به جایی فرش ها و منسوجات و دیگرمحصولات ایرانی، آن هم در گرمای ۳۵ درجه ای بیروت توجه همگان را به خود جلب کرده است.

«۲۲ سال است که راه اندازی این نمایشگاه را در دستور کار خود قرار داده ایم. البته مدتها بود این کار متوقف شده بود. با این حال تصمیم گرفتیم دوباره آن را راه اندازی کنیم. استقبال عمومی از نمایشگاه فرش و منسوجات ایرانی بسیار خوب بوده است. این موضوع طی سالهای گذشته نیز قابل مشاهده بود. لبنانی ها علاقه زیادی به فرش ایرانی و دیگر محصولات کشورمان دارند.» «محمد پارسا» مدیر نمایشگاه ضمن بیان این جملات می گوید: «ما به عنوان بخش خصوصی این نمایشگاه را راه اندازی کرده ایم. امیدوار بودیم بخش دولتی و عمومی نیز ما را در این مسیر حمایت کند اما متاسفانه نه تنها حمایتی در این خصوص صورت نمی گیرد، حتی بعضا در این خصوص سنگ اندازی نیز می شود. بخش خصوصی رقیب بخش عمومی نیست. دولت و بخش عمومی باید در خصوص برگزاری نمایشگاه های خارج از کشور باید عواملی دلگرم کننده برای ما باشند نه بازدارنده.»

وارد نمایشگاه می شویم و با مسئولین غرفه ها که از اقوام مختلف ایرانی هستند احوالپرسی می کنیم. علاوه بر فرش و منسوجات، برخی غرفه ها مواد غذایی، خشکبار، بدلیجات، نمادهای مذهبی، کاشی و سرامیک ایرانی و... را نیز برای ارائه و فروش در معرض دید همگان گذاشته اند. بلافاصله از مدیر نمایشگاه که در کنار ما حضور دارد در خصوص وجود غرفه های خشکبار و مواد غذایی و دیگر محصولات (غیر از فرش و منسوجات) می پرسیم. پاسخ او جالب توجه است: «در کنار نمایشگاه فرش و منسوجات ما غرفه های دیگری را نیز تعریف کرده ایم تا بتوانند دیگر محصولات ایرانی را نیز به لبنانی ها ارائه دهند. کیفیت و قیمت مناسب این محصولات سبب شده است تا لبنانی ها از خرید این محصولات نیز استقبال کنند. حتی بعضا لبنانی ها با سفارش محصولاتی مانند کاشی و سرامیک ایرانی در متراژهای مختلف علاقه خود را نسبت به این موارد نشان می دهند.»

به گشت و گذار در میان غرفه ها ادامه می دهیم. «محمدرضا»، غرفه داری از شهر تبریز با لهجه شیرین آذری خود در خصوص برگزاری نمایشگاه و استقبال لبنانی ها می گوید: «استقبال لبنانی ها از محصولات ایرانی عالی است. همان طور که می بینید این نمایشگاه به لحاظ وسعت، غرفه بندی و امکانات و محصولاتی که در آن چیده شده در حد یک نمایشگاه بزرگ با کیفیت در داخل کشورمان است. برگزاری این نمایشگاه و نمایشگاه های مشابه، نه فقط برای ما سود اقتصادی دارد، بلکه بیانگر فرهنگ ایرانی در آن سوی مرزهاست.» در میان مشتریان لبنانی نمایشگاه، خانمی از اهالی بیروت به همراه فرزندانش مشغول خرید چند عدد از بدلیجات ایرانی است. پسر خانواده با تلفن همراه خود در حال گرفتن عکس سلفی با مجسمه سربازی هخامنشی است که به عنوان دکور در نمایشگاه قرار داده شده است.

از او و فرزندانش در خصوص نمایشگاه می پرسیم: «نمایشگاه خوبی است. ما محصولات ایرانی را دوست داریم. مخصوصا فرش ایرانی که در دنیا مشهور است. امسال هم در این نمایشگاه شرکت کردیم. سالهای گذشته نیز محصولات خوبی از این نمایشگاه خریدیم که نمونه آن فرشی کوچک برای اتاق فرزندانم بود.» با توجه به افزایش جمعیت و کارهای بر زمین مانده زیادی که داریم، ترجیح می دهیم نمایشگاه را ترک کنیم. هنگام خداحافظی با آقای پارسا، با لحنی صمیمانه تر دوباره به ما تاکید می کند: «در گزارش خود از دولت بخواهید تا هوای ما نمایشگاه داران را در خارج از کشور داشته باشد...»









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن