تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820878279




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جذب سرمايه خارجي از مهم‌ترين راه‌هاي دستيابي به اقتصاد مقاومتي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۱۱ق.ظ)
جذب سرمايه خارجي از مهم‌ترين راه‌هاي دستيابي به اقتصاد مقاومتي است موج - وزير راه و شهرسازي با تأکيد بر جذب سرمايه خارجي و سرمايه‌گذار داخلي در راستاي تأمين اقتصاد مقاومتي اتکا به پروژه‌هاي زيربنايي را از دستاوردهاي همايش معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري خواند و گفت: بسياري از پروژه‌هاي معرفي شده در اين همايش عملياتي مي‌شوند.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي، با بيان اين که مهم‌ترين دستاورد اين اجلاس معرفي ۱۲۱ پروژه واقعي به مردم و بخش خصوصي بود، گفت: سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي در اين همايش توانستند بدون هيچ واسطه‌اي و به صورت چهره به چهره با مسوولان پروژه‌ها مستقيما وارد مذاکره شوند.
وزير راه و شهرسازي ادامه داد: سرمايه‌گذاران در حاشيه اين همايش پاسخ پرسش‌هاي خود را از مديران دستگاه‌هاي تابعه وزارت راه و شهرسازي درباره جزييات پروژه‌ها دريافت کردند. به نظر من برگزاري اين همايش برداشتن يک گام مهم در توسعه سرمايه‌گذاري در ايران بوده است.
آخوندي سپس برخي از پروژه‌هاي مهم معرفي شده در اين کنفرانس را برشمرد و افزود: ترمينال شماره ۲ فرودگاه بين‌المللي امام خميني، اتصال شبکه راه‌هاي ايران به راه‌هاي آسيايي، ساخت ۳ هزار کيلومتر آزادراه، برقي کردن راه‌آهن تهران - مشهد، فاز ۳ توسعه بندر شهيد رجايي، ساخت راسته بازار ۲ هزار ميليارد توماني پرند و نوسازي بافت کريم‌خاني شيراز از جمله اين پروژه‌ها هستند که در اين همايش به سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي معرفي شدند.
وي با بيان اين که جذب سرمايه خارجي و سرمايه‌گذار داخلي يکي از مهم‌ترين راه‌هاي دستيابي به اقتصاد مقاومتي است، اظهار کرد: با برگزاري اين همايش و جذب سرمايه‌هاي خصوصي بودجه کشور را از اتکا به نفت خارج کرده و ساخت پروژه‌هاي زيربنايي و مسکن و شهرسازي را با کمک بخش خصوصي انجام مي‌دهيم.
آخوندي با بيان اين که اتکا به منابع بخش خصوصي به خروج از رکود غير تورم‌زا در اقتصاد مي‌انجامد در خصوص تضمين دولت به سرمايه‌گذاران خاطرنشان کرد: تضمين پروژه‌هاي مختلف به شکل‌هاي گوناگون انجام مي‌شود به عنوان مثال پروژه‌هاي مسکني ساخت‌وسازها تابع قوانين دولت است و سرمايه‌گذار از محل فروش پروژه‌ها اصل و سود سرمايه خود را برمي‌دارد، ولي؛ در وجه حمل‌ونقل مانند ساخت ترمينال يا آزادراه‌ها که يک پروژه زيرساختي است سرمايه‌گذاران در خصوص انتقال مالکيت تضمين‌هايي از دولت دريافت مي‌کنند، بنابراين ماهيت پروژه‌ها تک‌به‌تک متفاوت است.
وزير راه و شهرسازي در خصوص اجرايي شدن قراردادها با تأکيد بر واقعي بودن تک‌تک پروژه‌ها ادامه داد: همه پروژه‌ها اقتصادي بوده و شامل توجيه‌هاي مالي، فني و اقتصادي هستند که از حالت ايده خارج شده و صاحبان منافع کاملا مشخصي دارند. اميدوارم تمامي پروژه‌ها عملياتي شوند.
آخوندي تأکيد کرد: اين همايش يک کنفرانس عمومي جذب سرمايه نبود بلکه همايشي با ارائه خواسته‌هاي مشخص و سرمايه‌گذاراني مشخص بود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن