تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814708367




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشف اشياي عتيقه‌ به سرقت رفته از موزه قرآن و کتابت تبريز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مهر ۱۳۹۴ (۴:۵۹ق.ظ)
کشف اشياي عتيقه‌ به سرقت رفته از موزه قرآن و کتابت تبريز موج - فرمانده انتظامي استان آذربايجان شرقي از کشف اشياي عتيقه‌اي که در سال 92 از موزه قرآن و کتابت تبريز به سرقت رفته بود، خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، سردار محسن حسن خاني، فرمانده انتظامي استان آذربايجان شرقي، با اعلام اين خبر، اظهار داشت: به دنبال سرقت اشياي نفيس و گران‌بها از موزه قرآن و کتابت تبريز در سال 92، قسمتي از اشياي مسروقه در همان سال کشف شد.
وي ادامه داد: به منظور کشف باقيمانده اقلام مسروقه، تيم ويژه‌اي از پليس استان آذربايجان شرقي اقدامات اطلاعاتي و فني خود را براي رسيدگي اين پرونده آغاز کردند.
فرمانده انتظامي آذربايجان شرقي ادامه داد: سرنخ‌هاي به دست آمده حاکي از آن بود که قاچاقچيان، اموال مسروقه را به ديگر استان‌ها منتقل کرده‌اند، بنابراين با توجه به اهميت اين پرونده، هماهنگي‌هاي لازم براي دستگيري اعضاي اين باند با پليس استان‌هاي مزبور صورت پذيرفت.
سردار حسن خاني خاطرنشان کرد: پس از دو سال تحقيقات گسترده پليسي، مخفيگاه اعضاي باند در تهران و همچنين تبريز شناسايي و طي يک عمليات ضربتي اعضاي اين باند بزرگ سرقت اقلام عتيقه در اين دو شهر دستگير شدند.
اين مقام انتظامي ادامه داد: در اين عمليات، بيش از 1500 قطعه انواع مسکوکات دوران هخامنشي، ساساني و اشکاني، قرآن نفيس سده اول اسلام به خط کوفي و بر روي چرم، ده‌ها قبضه شمشير، سرنيزه و خنجر، ده‌ها جلد قرآن خطي نفيس در ابعاد مختلف و تعدادي گردن‌آويز طلا، انواع آبگينه و بشقاب سفالي، مدال‌هاي افتخار و گردنبندهاي زينتي در اين عمليات کشف شد.
سردار حسن خاني ضمن تشکر از همکاري گسترده و مناسب دستگاه‌هاي مختلف اطلاعاتي و قضايي، يادآور شد: ارزش دقيق اشياي کشف شده توسط کارشناسان در حال بررسي است ولي شواهد نشان مي‌دهد که ارزش ميلياردي دارند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن