تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798647099




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقطه قوت گزارش برجام وجود افراد زبده و کارکشته و نقطه ضعف بازده زمانی کم برای بررسی است/ گزارش کمیسیون برجام در 5 محور تقدیم مجلس داده شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نقطه قوت گزارش برجام وجود افراد زبده و کارکشته و نقطه ضعف بازده زمانی کم برای بررسی است/ گزارش کمیسیون برجام در 5 محور تقدیم مجلس داده شد
"مهرداد بذرپاش" و "غلامرضا تاج‌گردون" اعضای کمیسیون برجام امشب 12 مهر به بررسی گزارش کمیسیون برجام پرداختند.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "مهرداد بذرپاش" و "غلامرضا تاج‌گردون" اعضای کمیسیون برجام امشب 12 مهر به بررسی گزارش کمیسیون برجام پرداختند.


بذرپاش عضو کمیسیون ویژه برجام در پاسخ به سؤال اول مجری برنامه مبنی بر این که گزارش کمیسیون برجام چه نقاط ضعف و و قوت دارد گفت: مجلس می‌تواند در موضوعات مهم اقدام به تشکیل کمیسیون ویژه با رای نمایندگان کند به طوری که در ابتدای مجلس تولید ملی تشکیل شد و کمیسیون ویژه برجام دومین کمیسیون در این دوره از مجلس به حساب می‌آید


وی با اشاره به این که 50 روز از زمان تشکیل کمیسیون ویژه برجام می‌گذرد عنوان کرد: بیش از 170 ساعت جلسه برگزار کردیم که بیش از 50 ساعت آن را مهمانان حضور داشتند.


این عضو کمیسیون ویژه برجام میهمانان جلسات را تیم مذاکره کننده فعلی و قبلی، سازمان انرژی اتمی، وزارت اطلاعات، و اساتید حقوقی دانشگاه های مختلف دانست


** گزارش کمیسیون برجام در 5 محور به مجلس ارائه داده شد


بذرپاش با اشاره به این که گزارش برجام در 5 محور حقوقی ، علمی فنی، اقتصادی، دفاعی، امنیتی و سیاسی بود ادامه داد: اعضای کمیسیون توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.


وی با بیان این که گزارش در 5 محور تقدیم مجلس شد خاطر نشان کرد: هدف مذاکرات رفع تحریم بود


این عضو کمیسیون ویژه برجام با اشاره به تحریم‌های ناشی از قطعنامه 1929 گفت: یکی از تمرکزات اصلی کمیسیون ویژه برجام شناختن رفع تحریم‌ها بود.


بذرپاش با تاکید بر این که مردم از مجلس توقع بررسی دقیق‌تر و عمیق‌تر دارند اظهار داشت: برجام حاصل 22 ماه مذاکره بود


وی با اشاره به این که 26 مهر طرفین کار خود را آغاز خواهند کرد ادامه داد:در کمیسیون سلایق مختلف سیاسی و اجتماعی حضور داشتند به طوری که کار با جمعیت آغاز شد.


**** نقطه قوت گزارش برجام وجود افراد زبده و کارکشته و نقطه ضعف بازده زمانی کم برای بررسی است


این عضو کمیسیون ویژه برجام نقطه قوت گزارش کمیسیون برجام را در وجود افراد زبده و کارکشته دانست و عنوان کرد: نقطه ضعف گزارش کمیسیون در بازده زمانی کم برای بررسی موضوع است.


تاج‌گردون در ادامه برنامه در خصوص  طرح یک فوریتی الزام دولت به اقدام متناسب و متقابل در اجرای برجام اظهار داشت: این طرح توسط جمعی از نمایندگان که مدت‌ها روی این موضوع کار می‌کردند تهیه شد و تقریباً از اواسط کار به این سمت رفتیم که باید طرحی تدوین شود .


وی اضافه کرد: البته نقطه نظرات متفاوت بود اما در نهایت طرح قالبی مشخص شد و رئیس کمیسیون برجام هم اعلام کرد که فراکسیون‌های مجلس روی این موضوع کار کنند تا طرح واحدی داده شود چرا که اعتقاد بر این است که برجام باید موجب وحدت درون جامعه شود 




این عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام تصریح کرد: بر این اساس تلاش شد طرحی داده شود اما این که این طرح چه باشد و چه ابعادی داشته باشد منشأ اختلاف نظر بود


** نگاه رد برجام یک نگاه اقلیتی بود


تاج‌گردون با تاکید بر این که نگاه رد برجام یک نگاه اقلیتی بود گفت: در کمیسیون ویژه بررسی برجام غیر از یک نفر بقیه اعضا اعتقاد داشتند که برجام نباید رد مطلق شود بلکه باشد همراه با مجوزی که می‌خواهد به دولت بدهد یک سری ایرادات برجام را مشخص کند تا دولت در اجرای برجام این ابهامات را مد نظر قرار دهد.


بذرپاش نیز در ادامه اظهارات تاج گردون گفت: در مورد روش گفتمانی اختلاف نظرهایی وجود داشت اما همگی معتقد بودیم که باید یک مجوزی به دولت برای اجرای برجام بدهیم که این مجوز همراه با شروطی در اجرای برجام باشد که برخی از این شروط در گزارش کمیسیون برجام قید شده است.


در ادامه گفتگوی ویژه خبری امشب تاج گردون با بیان این که ما نباید برجام را بدبینانه نگاه کنیم گفت: باید نقاط قوت را بگیریم ولی گفتمان طرف مقابل را  در کلام خود نیاوریم بلکه ما باید از نوع گفتمان خودمان که حکایت از یک اعتماد درونی دارد به برجام نگاه کنیم.


وی خاطر نشان کرد: در طرحی که پیش نویس شده است اختلاف جزئی وجود دارد اما نگاه به طرح و گزارش تهیه شده در کمیسیون برجام این است که ما با چه نگاهی ایرادات برجام را منتقل کنیم.


بذرپاش عضو دیگر کمیسیون ویژه برجام با تکید بر این که ما با عهدشکنان توافق می‌کنیم گفت: از این رو کسی که چندین بار از یک طرف متضرر شده است باید بدبینانه رفتار کنند و حواسمان جمع باشد ولی این بدبینی نباید تنها در کلام متبلور شود چرا که در آینده دولت و دولت‌مردان تغییر خواهند کرد و این اسناد است که روی آن قضاوت می‌شود لذا یکی از دلایل ارائه طرح الزام دولت به اقدام متناسب و متقابل در اجرای برجام همین نکته بود که بر این اساس گزارش کمیسیون تنها کفایت نمی‌کرد.


تاج‌گردون نیز به موارد اختلافی میان اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام اشاره کرد و گفت: اختلاف نظر ما در گزارش این است که نکات مثبت در گزارش کمیسیون خیلی مطرح نشد.


** بهتر بود طرح الزام دولت به اقدام متناسب و متقابل بر اجرای برجام در کمیسیون ویژه برجام بررسی می‌شد


در انتهای برنامه بذرپاش در پاسخ به این سؤال که طرح الزام دولت به اقدام متناسب و متقابل در اجرای برجام به کدام کمیسیون تخصصی ارجاع خواهد شد گفت: خبرها حکایت دارد که کمیسیون امنیت ملی این طرح را بررسی می‌کند که البته ما نسبت به این موضوع اعتراض داریم چرا که با توجه به وقتی که کمیسیون ویژه بررسی برجام روی موضوع گذاشته است تسلط بیشتری بر موضوع دارد و بهتر بود این طرح در کمیسیون ویژه بررسی برجام می‌شد.


وی تاکید کرد: البته باید عنوان کنم که تشخیص ارجاع طرح‌های مربوطه به کمیسیون‌های تخصصی بر عهده هیأت رئیسه مجلس است اما امیدواریم که یک تجدید نظری در این رابطه صورت گیرد.


** از ابتدا تشکیل کمیسیون ویژه برجام اشتباه بود


تاج‌گردون نیز با تاکید بر این که ارجاع این طرح به کمیسیون امنیت ملی از اختیارات هیأت رئیسه است گفت: نظر شخصی بنده این است که این طرح باید در کمیسیون امنیت ملی بررسی شود و از ابتدا نیز تشکیل کمیسیون ویژه بررسی برجام اشتباه بود چرا که این موضوع در حیطه وظایف کمیسیون امنیت ملی قرار داشت.



اشتراک گذاری







۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن