تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816670123




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقوع سومين حادثه دريايي شرکت دولتي پمکس در کمتر از ۶ ماه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۹ب.ظ)
وقوع سومين حادثه دريايي شرکت دولتي پمکس در کمتر از ۶ ماه موج - سکوي نفتي آکال.اچ شرکت پمکس، تير امسال دچار آتش‌سوزي شد و به اين ترتيب وقوع سومين حادثه دريايي شرکت دولتي پمکس در کمتر از ۶ ماه، چالش‌هاي بسياري را بر سر راه اين شرکت قرار داده است.
به گزارش خبرگزاري موج، واحد ايمني، بهداشت، محيط زيست و پدافند غيرعامل شرکت نفت خزر در گزارشي به تبيين حادثه آتش‌سوزي سکوي نفتي آکال.اچ در خليج مکزيک پرداخته است که بر اساس اين گزارش آتش‌سوزي در اين سکوي نفتي، بي‌اعتمادي را به شرکت پمکس در مکزيک بسيار افزايش داده است.
بر اساس اين گزارش، سکوي نفتي آکال.اچ يکي از سکوهاي توليدي ميدان کانتارل مکزيک، ۲۲ ژوئن سال جاري ميلادي (۲۰۱۵) به دليل نشت نفت و گاز دچار آتش‌سوزي شد؛ حادثه‌اي که در پي نشت نفت و گاز رخ داد و خوشبختانه به دليل خروج سه کارگري که در اين سکو مشغول بازرسي‌هاي روزانه بودند، آسيب جاني در برنداشت.
اگرچه براساس اعلام شرکت پمکس، انفجار سکوي اين شرکت تأثير اندکي بر توليد نفت خام ميدان آکال داشت و توليد روزانه ۱۵ هزار بشکه نفت را به تعويق انداخت، اما؛ احتمالا تعدد حوادث در شرکت دولتي پمکس، وزارت انرژي مکزيک و حتي شرکت‌هاي خصوصي نفتي را براي مشارکت با اين شرکت دولتي دچار ترديد کرده است.
حادثه آتش‌سوزي سکوي نفتي آکال-اچ در اوايل تير امسال به وقوع پيوست و شرکت پمکس تنها به نشت نفت و گاز به عنوان دليل آتش‌سوزي اشاره کرد و توضيح کاملي از چرايي وقوع حادثه ارائه نداد. البته معمولا فرآيند علت‌يابي و تحليل حوادث سکوهاي نفتي مدتي به طول مي‌انجامد تا پارامترهايي از قبيل علت نشتي، ميزان نشتي، ماده نشت شونده، ميزان اشتعال، محل نشتي و حجم آتش‌سوزي و... مشخص شود، اما؛ شرکت پمکس مطلب جامعي از اين پارامترها و علل حادثه ارائه نکرده است.
تحقيقات نشان مي‌دهد معمولا علت اصلي رها شدن گاز با نفت در سکوي نفتي، خوردگي تأسيسات و ديواره چاه و نشت مخازن ذخيره است که امکان آلودگي زيست محيطي و خطر انفجار و آتش‌سوزي را افزايش مي‌دهد.
شرکت نفتي پمکس در سال جاري ميلادي، ۲ حادثه ديگر را نيز پشت سر گذاشت. نخستين روز آوريل (۱۲ فروردين)، سکوي نفتي آبکاتون پرمننت از مجموعه فراساحلي آبکاتون.پل چاک دچار حريق شد که اين حادثه دست کم چهار کشته و ۴۵ زخمي به جاي گذاشت و در حادثه دوم، پنجم ماه مه (۱۵ ارديبهشت)، دکل نفتي تعمير و نگهداري با نام ترول سولوشن در ميدان نفتي آبکاتون-پل چاک شرکت پمکس در جنوب خليج کامپاچه واژگون شد که در اين حادثه نيز ۲ نفر کشته و ۱۰ نفر زخمي شدند.
ميريام گرانشتاين، متخصص انرژي در دانشگاه راين هوستون، در اين زمينه مي‌گويد: حادثه سکوي آکال-اچ در ميدان کانتارل، حادثه‌اي قابل درک و تحمل است، اما؛ بروز چند حادثه در ماه‌هاي اخير، تحت هيچ استاندارد ملي و بين‌المللي قابل‌قبول نيست.
وي معتقد است: با توجه به تعدد اين حوادث، شرکت‌هاي خصوصي نفتي ممکن است درباره مشارکت خود با پمکس در پروژه‌هاي آينده بازبيني کنند.
اين کارشناس انرژي ادامه مي‌دهد: وزارت انرژي مکزيک بايد به طور جدي باز پس‌گيري ميدان‌هايي را که به اين شرکت دولتي واگذار شده است، بررسي کند.
براساس اين گزارش، ميدان نفتي کانتارل از بزرگ‌ترين ميدان‌هاي نفتي مکزيک و يکي از بزرگ‌ترين ميادين نفتي جهان است که در سال ۱۹۷۷ توسط يک ماهيگير به نام رودسيندو کانتارل کشف شد. اين ميدان در سال ۲۰۰۳ با توليدي معادل ۲.۱ ميليون بشکه نفت در روز به اوج خود رسيد، اما؛ پس از آن به دليل بي‌توجهي به سرمايه‌گذاري، روندي نزولي را طي کرد و اکنون روزانه کمتر از ۶۰۰ هزار بشکه نفت خام توليد مي‌کند.
مکزيک دهمين توليد کننده بزرگ نفت در جهان است و پس از کانادا و عربستان، سومين صادرکننده بزرگ نفت به آمريکا به شمار مي‌رود. مناطق نفتي خليج مکزيک از جمله مناطق فراساحلي است که حوادث زيادي در آن رخ مي‌دهد و شرکت دولتي نفت پمکس مکزيک، متولي توليد نفت در ميادين نفتي اين کشور است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن