تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بخشنده ترین شما پس از من کسی است که دانشی بیاموزد آنگاه دانش خود را بپراکند. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819551788




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نبايد جلوي فعاليت استعدادهاي جوان را در عرصه فيلمسازي گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نبايد جلوي فعاليت استعدادهاي جوان را در عرصه فيلمسازي گرفت
من معتقدم نبايد جلوي كار استعدادهاي جوانان را در عرصه فيلمسازي گرفت. آنها اين حق را دارند كه بر اساس ضوابط مشخصي وارد اين حرفه شوند و نبايد راه را براي آنها مسدود كرد.


«حسين جعفريان» تصويربردار باسابقه سينماي ايران در گفت وگو با سرويس هنري برنا درباره اصلاحات صورت گرفته در اساسنامه خانه سينما ضمن بيان اين مطلب افزود: نظردادن درباره ميزان سطح دانش و اطلاعات سينماگران بايد با دقت نظر و وسواس صورت گيرد و در اين زمينه نيازمند بررسي و كار تحقيقاتي بيشتري هستيم.

وي ادامه داد: اما اگر نگاهي اجمالي به ساير رشته هاي هنري از جمله نقاشي، ادبيات، موسيقي و... بياندازيم، متوجه اين موضوع خواهيم شد كه دانش گسترده اي پشت سر هنرمندان اين رشته ها وجود دارد و اطلاعات بسياري از آنها به روز است اما اين موضوع كمتر در سينما رخ مي دهد و به نظر مي رسد سينماگران تا حدودي از مباحث روز دنيا فاصله دارند.

تصويربردار فيلم «چهارشنبه سوري» تصريح كرد: شايد يكي از علت هاي اين موضوع، سهل الوصول بودن فيلم سازي و ورود آسان به اين عرصه باشد. بسياري از افراد بدون ضابطه خاص و گذراندن مراحل آموزش و گزينش تخصصي وارد حرفه هاي مختلف سينمايي مي شوند در صورتي كه بايد براي اين معضل چاره اساسي انديشيد.

جعفريان به برنامه هاي خانه سينما براي ارتقاي سطح دانش سينماگران اشاره كرد و افزود: يكي از اقدامات خوب خانه سينما در اين زمينه چاپ و انتشار كتاب سال سينمايي است كه چنين برنامه هايي مي تواند در بالا بردن ميزان مطالعه اهالي سينما موثر باشد. اين كار به عنوان گام اول مناسب است اما كافي نيست و بايد ضمن ادامه چنين برنامه هايي، برنامه ريزي دقيق تري صورت گيرد.

مدير فيلمبرداري «يك تكه نان» در ادامه يادآورشد: من معتقدم قبل از اين كه بخواهيم براي ارتقاي سطح دانش حرفه اي سينماگران زمينه سازي كنيم، بايد انگيزه و رغبت را در فيلم سازان ايجاد كنيم و بعد اقدام به برنامه ريزي در اين باره شود.

وي بحث درباره ايجاد امنيت شغلي براي سينماگران را از مباحث ضروري و مهم دانست و اظهاركرد: در زمينه ايجاد امنيت شغلي تاكنون بحث هاي زيادي صورت گرفته است. به طور مثال كانون فيلمبرداران سينماي ايران با انجام كارهاي كارشناسي به هيئت مديره خانه سينما پيشنهاداتي در زمينه اصلاح آيين نامه ها و برنامه هاي موجود در اساسنامه خانه سينما ارائه كرد و آن طور كه مطلع شديم اين موارد در اساسنامه جديد لحاظ شده است.

مدير تصويربرداري «بچه هاي ابدي» افزود: به نظر من اصناف مختلف در خانه سينما بايد قبل از هر چيز، از تك تك اعضاي خود چه به صورت مكتوب يا در قالب برگزاري جلساتي، درباره ايجاد اصلاحات در اساسنامه خانه سينما نظر سنجي كنند و سپس با جمع بندي اين نظرات و پيشنهادات، نتايج نهايي را به اطلاع هيئت مديره و اعضاي كميته اصلاحات اساسنامه برسانند.

نامزد سيمرغ بلورين بهترين تصويربرداري براي فيلم «ديوار» در بيست و ششمين جشنواره بين المللي فيلم فجر درباره حمايت از امنيت شغلي جوانان سينماگر اظهاركرد: من معتقدم نبايد جلوي كار و استعدادهاي جوانان را در عرصه فيلمسازي گرفت. آنها اين حق را دارند كه بر اساس ضوابط مشخصي وارد اين حرفه شوند و نبايد راه را براي آنها مسدود كرد.

جعفريان درباره انحصار برخي از رشته هاي سينمايي در اختيار تعداد محدودي گفت: در برخي از رشته ها مانند تصويربرداري، كار حرفه اي به عرضه و تقاضا بستگي دارد . اگر توانايي يك شخص بالا باشد به طور طبيعي در پروژه هاي بيشتري از وي استفاده مي شود البته اين اتفاق هم بايد براساس اصول صورت گيرد زيرا شايد محدود شدن فيلم هاي سينمايي به حضور چند فيلمبردار، گريمور، صدابردار و... شيوه درستي نباشد.

مدير تصويربرداري «زير پوست شهر» در پايان تصريح كرد: به نظر من اگر پيشكسوتان و حرفه اي ها در پروژه هاي سينمايي به طور مثال به عنوان مدير تصويربرداري، طراح چهره پردازي و... حضور داشته باشند و به جوانان فرصت تجربه دهند، زمينه كاري بيشتري براي آنها فراهم خواهد شد.

انتهاي خبر // شبكه خبري برنا//121 - 213 - 39//www.BornaNews.ir
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 183]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن