تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821240740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقويت زيرساخت‌هاي گردشگري يکي از راه‌هاي رونق اقتصادي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مهر ۱۳۹۴ (۸:۰ق.ظ)
تقويت زيرساخت‌هاي گردشگري يکي از راه‌هاي رونق اقتصادي است موج - امروزه صنعت گردشگري به عنوان يکي از مهم‌ترين راه‌هاي کسب درآمد در بسياري از کشورهاي دنيا مورد توجه قرار دارد و خراسان جنوبي با توجه به پتانسيل‌هايي که در اين زمينه دارد بايد از اين ظرفيت به بهترين نحو ممکن استفاده کند
به گزارش خبرگزاري موج؛ اسدالله درويش اميري، معاون مجلس، حقوقي و استان‌هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سازمان، در اين ديدار خراسان جنوبي را از استان‌هاي مناسب در زمينه وجود مراکز گردشگري و نيز تاريخي برشمرد و خاطر نشان ساخت: سازمان ميراث فرهنگي نقش مهمي در زمينه اشتغال و افزايش ثروت ملي و ديپلماسي مردمي بر عهده دارد.
وي با بيان اينکه اين سازمان در حال حاضر مورد توجه و عنايت ويژه مسوولين کشوري قرار دارد گفت: دو بند از بندهاي سياست‌هاي کلي که از سوي رهبرمعظم انقلاب در زمينه برنامه ششم توسعه اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي کشور ابلاغ شده است به سازمان ميراث فرهنگي مرتبط است.
وي توسعه زيرساخت‌هاي صنعت گردشگري و 5 برابر شدن گردشگران خارجي را يکي از اين بندها دانست و تصريح کرد: تقويت صنايع دستي و افزايش صادرات اين محصولات و نيز حفظ آثار و ابنيه تاريخي از ديگر مواردي است که در اين زمينه مورد توجه و تاکيد ويژه رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.
وي با بيان اينکه 60 محصول در زمينه صنايع دستي در خراسان جنوبي وجود دارد، گفت: وجود کوير به عنوان يک ثروت گم شده در اين استان مي‌بايست بيش از پيش مورد توجه مسوولين و دست اندرکاران امر قرار گيرد.
وي ثبت جهاني قنات بلده در فردوس و گناباد و نيز ثبت جهاني کوير لوت در استان‌هاي خراسان جنوبي و کرمان را از جمله برنامه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي در استان دانست و تصريح کرد: اميداست هرچه سريع تر اين مهم به انجام برسد تا شاهد معرفي بيش از پيش استان و جذب گردشگران خارجي در خراسان جنوبي باشيم.
همچنين در ادامه اين مراسم وجه اله خدمتگزار، استاندار خراسان جنوبي، به ظرفيت‌هاي صنايع دستي و گردشگري خراسان جنوبي اشاره کرد و ادامه داد: در بخش صنايع دستي اين استان در زمينه پارچه بافي و قالي بافي داراي توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي بسيار خوبي است که بايد از سوي مسئولين امر مورد حمايت قرار گرفته و تقويت شود.
وي به توانمندي‌هاي تاريخي اين استان اشاره کرد و ادامه داد: وجود روستاهاي هدف گردشگري در کنار کوير زيباي استان، مي‌تواند به عنوان نقاط هدف در زمينه جذب گردشگر مورد توجه قرار گيرد.
استاندار خراسان جنوبي پرداختن به صنايع دستي و گردشگري را يکي از راه‌هاي برون رفت از معضل اشتغال دانست و تصريح کرد: مي‌توان با کمترين سرمايه گذاري در اين زمينه بيشترين بهره برداري را خصوصاً در زمينه ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي به انجام رساند.
خدمتگزار به سابقه علمي و فرهنگي اين استان اشاره کرد و ادامه داد: وجود مدرسه شوکتيه به عنوان سومين مدرسه علوم جديد در بيرجند نشان دهنده توجه جدي مردم اين استان به کسب علم و دانش و نيز ريشه‌هاي علمي و فرهنگي در اين استان است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن