تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813241710




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح آمریکا برای حمایت مجدد از شورشیان سوری


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



طرح آمریکا برای حمایت مجدد از شورشیان سوری
«حمایت آمریکا از این طرح در حالی است که شورشیان میانه رو سوری که برخی از آن ها توسط ایالات متحده آموزش دیده و پشتیبانی شده اند می گویند مورد هدف حملات هوایی روسیه قرار گرفته اند.»
روز نو : روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" (Jpost) از احتمال حمایت مجدد آمریکا از شورشیان سوری خبر داد.  در این گزارش آمده است: «به گفته مقامات آمریکایی، ایالات متحده در حال بررسی گسترش حمایت از هزاران نفر از جنگجویان شورشی سوری است. این پشتیبانی احتمالا از طریق ارائه تسلیحات و حملات هوایی بوده و با هدف کمک به آن ها برای حمله به داعش در منطقه استراتژیک نزدیک به مرز ترکیه در سوریه است.»  جروزالم پست در ادامه نوشت: «حمایت آمریکا از این طرح در حالی است که شورشیان میانه رو سوری که برخی از آن ها توسط ایالات متحده آموزش دیده و پشتیبانی شده اند می گویند مورد هدف حملات هوایی روسیه قرار گرفته اند. این موضوع موجب افزایش تنش ها میان واشنگتن و مسکو شده است. 
مقامات آمریکایی می گویند این تصمیم به احتمال زیاد به عنوان اصلاح جامع حمایت نظامی ارتش آمریکا از شورشیان در راستای مبارزه با داعش است. این در حالی است که برنامه آموزش و تجهیز این نیروها بر اثر پاره ای از موانع تقریبا متوقف شده بود.» 
در این گزارش همچنین  آمده است: «مقامات آمریکایی می گویند پیشنهادی که اکنون در حال بررسی است شامل حمایت آمریکا و ترکیه برای ادغام و همراه سازی ستیزه جویانی است که عمدتا عرب بوده و شامل اعضایی از گروه های قومی متعدد نیز خواهد بود.»  بر اساس این گزارش، ترکیه از تسلط نیروهای کرد به مناطق بیشتر در مرز سوریه و احتمال تاسیس کشور مستقل کردی ابراز نگرانی کرده است. مقامات آمریکایی تعداد ستیزه جویان سوری که برای این طرح مورد بررسی قرار گرفته اند را چند هزار نفر اعلام کرده اما از مشخص کردن تعداد دقیق آن ها خودداری کرده اند.   





تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن