تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814731801




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسي بافت‌هاي فرسوده شهري مازندران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۶:۳۳ب.ظ)
بررسي بافت‌هاي فرسوده شهري مازندران موج- معاون فني و نظارت شرکت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري کشور در نشست مسوولان شهرداري‌هاي استان مازندران بايد به بافت‌هاي فرسوده شهري در مازندران توجه اساسي شود.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از اداره کل راه و شهرسازي مازندران، اميرعباس افتخاري، معاون فني و نظارت شرکت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري کشور در اين نشست که در محل سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازي استان مازندران برگزار شد، ضمن قدرداني از تلاش‌هاي مسوولان امر براي نوسازي و احياي بافت‌هاي فرسوده عنوان کرد: با توجه به اين که در بافت‌هاي فرسوده شهري در اين استان،جمعيت قابل توجهي سکونت دارند مي‌طلبد تا نگاه ويژه و اساسي به اين محدوده‌ها شود تا از اين طريق در مواقع بحران و حوادث غيرمترقبه بتوان جلوي بسياري از صدمات و تلفات و مسايلي از اين دست را گرفت.
وي در ادامه هدف از اين نشست را بررسي دقيق از شرايط موجود،مشکلات و معضلات بافت‌هاي فرسوده در استان عنوان و اظهار کرد: شهرداري‌ها و نهادهاي مرتبط در اين خصوص مي‌توانند با همدلي و تعامل با دستگاه‌هاي اجرايي همچون راه و شهرسازي و شرکت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري نقش بسيار ارزنده‌اي در جهت تقويت و نوسازي اين محدوده‌ها داشته باشند.
افتخاري به نقش ساکنان و مردم اشاره و تصريح کرد: آموزش صحيح و آشناسازي مردم از خطرات و مشکلات در اين محدوده‌ها و همچنين ارائه خدمات مطلوب و تسهيلات ويژه به آنان مي‌تواند ما را براي رسيدن به اهداف عاليه کمک کند.
حيدر نوروزي مديرکل راه و شهرسازي مازندران نيز در اين نشست عنوان کرد: مازندران بالغ بر ۴ هزار هکتار بافت فرسوده دارد که به ترتيب ساري، بابل، آمل و قائم‌شهر بيشترين بافت‌هاي فرسوده استان را دارند.
مديرکل راه و شهرسازي مازندران در ادامه افزود: مازندران بالغ بر ۱۲۰۰هکتار سکونت‌گاه غيررسمي دارد که به ترتيب بيشترين سکونت‌گاه غيررسمي در شهرهاي قائم‌شهر، بابل، آمل، ساري و نکا قرار دارند.
نوروزي خاطرنشان ساخت:در زمينه تسهيلات بافت فرسوده در سال ۹۴ تا به امروز بالغ بر ۱۳۰۰واحد متقاضيان بافت فرسوده به بانک‌هاي عامل معرفي شدند.
در نشست مذکور مديرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان مازندران ، رئيس اداره عمران و بهسازي شهري راه و شهرسازي استان و نمايندگاني از شهرداري‌هاي شهرهاي مازندران حضور داشتند
همچنين مديرکل راه و شهرسازي استان مازندران در بازديد از عمليات اجرايي تعريض و ارتقاي محور هراز عنوان کرد: تعريض محور هراز نماد اراده مهندسان ايراني است.
حيدر نوروزي ضمن اعلام اين خبر عنوان کرد: محور هراز به عنوان مهم‌ترين محور ارتباطي استان با مرکز کشور همواره يکي از پرترددترين محورهاي ارتباطي مازندران به شمار رفته، از اين رو عمليات تعريض و چهار خطه کردن آن در دستور اين اداره کل قرار دارد.
وي يادآور شد: با توجه به مطالعات صورت گرفته و کوهستاني بودن منطقه، براي انجام عمليات تعريض و ارتقاي محور نياز به احداث تونل بوده لذا در حال حاضر احداث ۱۳دستگاه تونل به طول ۱۵ کيلومتر در دست اجرا است.
نوروزي ادامه داد: همچنين عمليات احداث تعداد ۲۳ دستگاه پل به طول حدود ۵.۲ کيلومتر در دست اجرا بوده که از اين تعداد ۷ دستگاه به اتمام رسيده است.
طول محور هراز در حوزه استحفاظي مازندران ۱۱۰کيلومتر بوده که تا به امروز عمليات تعريض و ارتقاي اين محور به ۴۵ کيلومتر توسط اين اداره کل به پايان رسيده و ۶۵ کيلومتر ديگر در دست اجرا است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن