تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816337326




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تأثير باروري در پيشگيري از سرطان سينه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۸ب.ظ)
تأثير باروري در پيشگيري از سرطان سينه موج - کاظم زنده دل گفت: برنامه ثبت سرطان جمعيتي در کشور در حال راه اندازي است و اکنون اغلب آمارها بر اساس مستندات بيمارستاني ثبت مي شود
به گزارش خبرگزاري موج، کاظم زنده دل افزود: طبق آمار فعلي حدود 10 هزار نفر در سال در کشور به سرطان سينه مبتلا مي شوند و حدود 1.3 از آن‌ها؛ يعني حدود 3 هزار و500 نفر در سال بر اثر اين بيماري فوت مي کنند.
اين پژوهشگر سرطان افزود: شيوع کل سرطان سينه در حال حاضر حدود 40 تا 50 هزار نفر است که يا در حال درمان هستند و يا از سال هاي قبل به اين بيماري مبتلا بوده اند و در حال حاضر با عوارض آن زندگي مي کنند و يا کاملاً خوب شده اند و در حال دريافت درمان هاي تکميلي هستند، البته فوت شدگان در اين آمار محاسبه نشده‌اند.
زنده دل در مورد سير پيشرفت سرطان سينه در سال هاي بعد عنوان کرد: واقعيتي ناخوشايند استثنائا در مورد اين بيماري وجود دارد و آن اين است که اين سرطان مربوط به يائسگي و سنين بالاي 50 سال است و ارتباط زيادي با عوامل خطري مثل بچه دار نشدن يا تعداد کم فرزندان دارد.
وي در توضيح بيشتر گفت: مثلاً مادران ما به دليل اينکه 5-6 بچه داشتند و معمولاً نيز دوره شيردهي را کامل طي مي کردند از يک پيشگيري طبيعي براي بروز سرطان ها بخصوص سرطان سينه برخوردار بودند اما قشر جوان که درحال حاضر بين 30 تا 40 سال هستند معمولاً به دليل تغيير نگرش هاي اجتماعي و يا فعاليت بيشتر اين قشر در بيرون از خانه معمولاً ديرتر بچه دار مي شوند و تعداد فرزندان آن‌ها کمتر است يا زمان شيردهي کوتاه‌تري دارند و عملاً موفق نمي شوند از اين روش پيشگيري طبيعي بهره مند شوند.
وي افزود: اين دسته از بانوان وقتي اصطلاحاً پا به سن بگذارند، نسبت به نسل قبلي بيشتر در معرض ابتلا هستند و ما تخمين مي‌زنيم که در 20 سال آينده ميزان بروز سرطان سينه دو برابر شود و با رشد جمعيت و بالا رفتن سن با افزايش جدي بروز سرطان سينه مواجه خواهيم شد.
دکتر زنده دل با اشاره به تشکيل کمپين سرطان صورتي که به منظور آگاهي بانوان برگزار خواهد شد، گفت: برنامه هايي که در اين کمپين تدارک ديده شده کمک مي کند بانوان حداقل به طور نسبي با سبک زندگي سالم آشنا شوند و خود را براي استفاده از روش هاي پيشگيري آماده کنند.
عضو هيأت علمي انستيتو کانسر در مورد وضعيت سرطان سينه در کشور ما در مقايسه با آمارهاي جهاني گفت: آمارهاي مختلفي در سطح جهاني مطرح است.
مثلاً در آمريکا از هر 8 نفر خانم اگر عمر طبيعي داشته باشند، يک نفر سرطان سينه خواهد گرفت. اين آمار در کشور ما شدت کمتري دارد؛ يعني از هر 15 تا 20 نفر خانم ايراني به شرط برخورداري از طول عمر کامل، يک نفر سرطان خواهد گرفت که اين عدد مهمي است و سهم مهمي آر خانم‌هاي بين سن 30 تا 40 سال درآينده در معرض خطر بروز سرطان سينه قرار دارند.
دکتر زنده دل با اشاره به تجارب جهاني در اين زمينه گفت: معتقديم که روش هاي پيشگيري مؤثر وجود دارد که با استفاده از آن‌ها، هم ميتوان تعداد مبتلايان را کنترل کرد و هم اينکه افراد مبتلا را به موقع تشخيص و تحت درمان قرار داد.
وي يادآور شد: نکته مهم اين است که بيماراني که با مراجعه به موقع به پزشک و در مراحل اوليه ابتلا تشخيص داده مي شوند، بايد بدانند که روش ها و درمان هاي پيشرفته که خوشبختانه در کشور ما در سطح بالايي انجام ميشود از مرگ و مير ناشي از اين بيماري جلوگيري خواهد کرد و البته همه اين آمارها به اين شرط است که عوامل خطر در همين سطح باقي بمانند يعني اگر جمعيت فعلي از باروري فاصله بيشتري بگيرند و تعداد فرزندان محدودتر شود و يا عوامل تغذيه اي رعايت نشود و بقيه عوامل خطر افزايش پيدا کند، آمار بالاتر خواهد رفت و نگراني بيشتري وجود خواهد داشت.
مدير عامل موسسه خيريه سرطان افزود: کمپيني که در حال حاضر عليه سرطان هاي قابل پيشگيري و يا قابل تشخيص در مراحل اوليه در دنيا شکل گرفته در کشور ما هم بايد انجام شود و هر کسي و هر گروهي و هر سازماني که مسووليت اصلي يا جانبي آن مربوط به اين حوزه است بايد وارد ميدان شود و از نيروهاي مختلف کمک گرفته شود تا اطلاعات علمي روز دنيا در اختيار عموم قرار گيرد.
پويش جدي منابع براي مقابله با اين بيماري مورد نياز است و موسسه خيريه سرطان آماده هرگونه اطلاع رساني و خدمت و به روزرساني اطلاعات علمي روز دنيا براي تمام علاقه مندان و سازمان ها هست.
گفتني است: کمپين ملي سرطان صورتي با هدف آموزش نشانه هاي سرطان سينه به بانوان بالاتر از 30 سال براي پيشگيري و مراجعه به موقع و تشخيص زودهنگام از 9 مهر جاري به مدت يک ماه، توسط موسسه خيريه سرطان انستيتو کانسر ايران با همکاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در سراسر کشور برگزار مي شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن