تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820333796




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران تا ۲.۵ سال ديگر نخستين واحد توليد آل.ان.جي خود را راه‌اندازي مي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۱۸ق.ظ)
ايران تا ۲.۵ سال ديگر نخستين واحد توليد آل.ان.جي خود را راه‌اندازي مي کند موج-مديرعامل شرکت ملي نفت ايران از ادامه مذاکرات با کشورهاي اتحاديه اروپا براي عرضه گاز با خط لوله يا به صورت محموله‌هاي آل.ان.جي به قاره سبز خبر داد و گفت: ايران در نظر دارد تا ۲.۵ سال ديگر نخستين واحد توليد آل.ان.جي خود را راه‌اندازي کند.
به گزارش خبرگزاري موج، رکن‌الدين جوادي، مدير عامل شرکت ملي نفت ايران، در کنفرانسي در برلين گفت: ايران در نظر دارد از طريق ۵۰ پروژه نفتي جديد که قرار است ماه آينده ميلادي در کنفرانس رونمايي از قراردادهاي نفتي ايران (IPC) در تهران معرفي شوند، روزانه دو ميليون بشکه به توليد نفت خام خود بيافزايد.
وي افزود: با اجراي کامل پروژه‌هاي در نظر گرفته شده در اين بسته پيشنهادي که قرار است در کنفرانس تهران معرفي شوند، انتظار مي‌رود روزانه هفت ميليارد فوت مکعب گاز به توليد گاز طبيعي ايران افزوده شود.
داده‌هاي جمع‌آوري شده از سوي بلومبرگ نشان مي‌دهد که ايران هم اکنون روزانه دو ميليون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت خام توليد مي‌کند، بنابر داده‌هاي بررسي آماري سالانه شرکت انگليسي بي پي ايران داراي بزرگ‌ترين ذخاير گاز طبيعي جهان و چهارمين ذخاير نفت خام جهان است.
گلدمن ساکس در گزارشي پيش‌بيني کرد: ايران براي افزايش توليد نفت خام خود دست کم به ۳۰ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري ظرف ۵ سال آينده نياز دارد که با رشد روزانه حدود ۳۵۰ هزار بشکه‌اي در روز در سال آينده کليد خواهد خورد.
هنري تار، تحليل گر گلدمن ساکس، گفت: اين اتفاق قيمت‌ها را تحت فشار مي‌گذارد و زمان بازگشت ثبات به بازارهاي جهاني نفت خام را به تأخير مي‌اندازد.
به گفته جوادي، بازارهاي جهاني نفت خام براي مدت اندکي در حال کاهشي باقي خواهد ماند و دوباره شرايط به حال عادي و طبيعي ادامه مي‌يابد.
مدير عامل شرکت ملي نفت ايران گفت: از سرمايه‌گذاران احتمالي خواسته مي‌شود که قراردادهاي ۲۰ تا ۲۵ ساله را در نظر گيرند.
هيأت دولت ايران به تازگي مدل جديد قراردادهاي نفتي ايران را تصويب کرده است.
در کنفرانسي که قرار است اواخر آبان در تهران برگزار شود مدل جديد قراردادهاي نفتي ايران معرفي مي‌شوند؛ يک کنفرانس ديگر نيز ماه فوريه سال ۲۰۱۶ در لندن برگزار خواهد شد.
براساس اين گزارش، قرار است ۱۹ تا ۲۱ ماه اکتبر (اواخر مهر) نيز نخستين کنگره راهبردي بين‌المللي نفت و گاز در تهران با حضور بيژن زنگنه، وزير نفت ايران، برگزار شود.
جوادي تصريح کرد: مذاکرات ايران با کشورهاي اتحاديه اروپا براي عرضه گاز با خط لوله يا به صورت گاز طبيعي مايع شده (آل.ان.جي) ادامه دارد، به طوري که در نظر دارد ۲سال و نيم ديگر نخستين واحد توليد آل.ان.جي خود را با ظرفيت توليد سالانه ۱۰ ميليون تن راه‌اندازي کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن