تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند، با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى‏كنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821235977




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تایمز: شرکت نفتی «بی پی» در سودای بازگشت به ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: تایمز: شرکت نفتی «بی پی» در سودای بازگشت به ایران است
روزنامه «تایمز» روز جمعه همزمان با سفرهیات تجاری انگلیس به تهران، نوشت: مقامات اجرائی شرکت نفتی «بی پی» تائید کرده اند که درصدد هستند تا با رفع تحریم ها دوباره سرمایه گذاری شان را در ایران از سر گیرند.
به گزارش نامه نیوز، تایمز با اشاره به شروع فعالیت سلف غول نفتی بی پی ( شرکت نفت ایران و انگلیس) در یک قرن پیش در ایران، نوشت: یک سخنگوی شرکت بی پی روز جمعه تایید کرد که مدیران اجرایی این غول نفتی در ماه سپتامبر سفری به تهران داشته اند.
روزنامه تایمز نوشت: گفت وگوهای شرکت بی پی با ایران می تواند به معنای آن باشد که این شرکت آماده سرمایه گذاری میلیاردی در کشوری است که در آن پای گرفته است.
این روزنامه افزود: یک مقام شرکت بی پی گفت مدیران این شرکت با مقامات نفتی ایران دیدار کرده اند؛ جزئیات آنچه صحبت شده محرمانه است؛ اما ما بارها اعلام کرده ایم که آماده ایم تا درصورتی که تحریم ها اجازه دهند فرصت های تجاری مان را با ایران موردبررسی قرار دهیم. ما کاملاً از تحریم های جاری [علیه ایران] پیروی می کنیم.
تایمز افزود: گزارش ها حاکی است که این مذاکرات اکنون در نخستین مراحل راه اندازی چندین طرح نفتی پس از برداشته شدن تحریم ها که گمان می رود اوایل سال آتی میلادی صورت گیرد، می باشد.
این روزنامه انگلیسی همچنین به نقل از یک مقام بی پی نوشت: ما تاریخ طولانی همکاری با ایران داریم و لذا آنجا را به خوبی می شناسیم.
تایمز نوشت: رکن الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران روز پنجشنبه گذشته اظهار داشت که کشورش در تعامل با سرمایه گذاران خارجی درصدد است تا پس از لغو تحریم ها، به وضعیت صنعت نفت رونق دهد.
این روزنامه به نقل از جوادی افزود: ما از تمام شرکت های نفتی، شامل شرکت های آمریکایی که شرایط سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی ایران را احراز کنند، استقبال می کنیم.
تایمز همچنین به نقل از جوادی ادامه داد: سیاست ما این است که تمام شرکت های خارجی می توانند سرمایه، فناوری و مهارت های مدیریتی شان را بیاورند تا صنعت نفت ما را توسعه دهند. بازار ایران در انحصار شرکت های معدودی نیست.
این روزنامه انگلیسی افزود: جوادی می گوید که ایران درصدد است تا در آینده ای نزدیک میزبان یک کنفرانس بین المللی استراتژی نفت و گاز باشد تا ارتباط میان شرکت های خصوصی و سرمایه گذاران خارجی را برقرار کند.
تایمز بابیان اینکه مناسبات تجاری میان ایران انگلیس رو به گرم شدن است، نوشت: یک هیاتی تجاری از سوی اتاق بازرگانی انگلیس و ایران پنجشنبه گذشته برای انجام مذاکرات با طرف های ایرانی راهی تهران شد. اگرچه نماینده ای از شرکت بی پی در این هیات حضور نداشت اما این شرکت پیش تر مذاکرات مستقلی را با ایران به عمل آورده است.
این روزنامه انگلیسی افزود: این هیات تجاری با ریاست «ریچارد دالتون» (سفیر پیشین انگلیس در تهران) و به همراه 14 نماینده از شرکت های انگلیسی در بخش های نفت، هوافضا و خدمات صورت گرفته است.
تایمز به نقل از «مارتین جانسون» رئیس کل اتاق بازرگانی انگلیس و ایران نوشت: ما قرار است در این سفر موسسات و وزیران متعددی را [در ایران] ببینیم. ایران همچون انگلیس اقتصاد متنوعی دارد.
این روزنامه انگلیسی با بیان اینکه طرح های نفتی در ایران دست کم 185 میلیارد دلار ارزش دارند نوشت: ایران درصدد است تا در اوایل سال آینده میلادی کنفرانسی را به منظور ارائه فرصت های طرح های نفتی بالادستی اش را در لندن برگزار کند.
تایمز نوشت: بی پی اولین بار در سال 1908 میلادی در قالب یک شرکت نفتی مشترک انگلیسی - ایرانی به نام «شرکت نفت ایران و انگلیس» اولین اکتشافاتی نفتی در ایران را صورت داد. با این حال ملی شدن صنعت نفت (در سال 1951 میلادی) و حمایت های غرب از کودتا علیه دولت دکتر مصدق (1953)، سبب دلخوری های طولانی و انقلاب سال 57 گردید؛ از این رو شرکت بی پی پس از هفتاد سال همکاری با ایران، پس از وقوع انقلاب، این کشور را ترک کرد.
بریتیش پترولیوم (شرکت نفت انگلیس)، در سال 1954میلادی با تغییر نام شرکت نفت ایران و انگلیس، تشکیل شد.
شرکت انگلیسی بی پی در زمان حاضر یکی از شرکت های بین المللی پیشرو در عرصه نفت و گاز جهان به شمار می رود و بر پایه تازه ترین رده بندی نشریه آمریکایی فوربز در سال 2013 به عنوان ششمین شرکت بزرگ نفت و گاز جهان شناخته شده است.
بی پی هم اکنون در بیش از 80 کشور جهان در بخش های مختلف بالادستی و پایین دستی صنایع نفت و گاز فعالیت می کند و بیش از 85 هزار نیروی متخصص در شعبه های مختلف این شرکت در سراسر دنیا اشتغال دارند.
میزان کل درآمد شرکت بی پی در نیمه نخست سال 2015 میلادی با 38 درصد کاهش، بالغ بر 116 میلیارد و 720 میلیون دلار بوده که این رقم در زمان مشابه سال گذشته 188 میلیارد و 800 میلیون دلار اعلام شده بود.

منبع: ایرنا


۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن