تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821247652




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حقیقت غدیر تربیت انسان بر بندگی خالق است


واضح آرشیو وب فارسی:ایکنا: کانون خبرنگاران نبأ: حقیقت غدیر تربیت انسان بر بندگی خالق است و منکر غدیر مستکبر از بندگی خدا است در روایت داریم رحمت و مغفرت خدا در شب وروز غدیر دو برابر تمام ماه رمضان و شب قدر و روز فطر است.به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت الاسلام سید حسین خادمیان نوش آبادی کارشناس دینی رسانه ملی در مؤسسه خیریه خانه صاحب الزمان(عج) به مناسبت عید غدیرخم گفت: حقیقت عید کبیر و عظیم غدیر را قرآن و روایات شریفه عهده دار هستند . قرن ها است ما غدیر را فقط و فقط در یک ضلع از حقیقت عقیدتی محدود کرده ایم. وی ادامه داد: واقعه انتصاب ربانی حضرت علی بن ابی طالب (ع) به وصایت و خلافت همه انبیاء خصوصا خاتم الانبیا(ص) یک حقیقتی است که همه نه فقط شیعیان بلکه همه دنیای اسلام و همه انسانیت به آن واقف هستند. کارشناس رسانه ملی با اشاره به کتاب الغدیر علامه امینی رحمت الله تصریح کرد: این کتاب 14 جلد است که همه متن آن از منابع اهل سنت گرد آوری شده است جلد 12 تا 14 آن به جهت حفظ وحدت جهان اسلام هرگز چاپ نشد و این از اقرار و اعتراف اهل سنت بر واقعه غدیر خبر می دهد. وی ادامه داد: جناب مسلم در کتاب صحیح خود از طارق بن شهاب نقل می کند که یهودیان به خلیفه دوم گفتند اگر جریان انتصاب علی(ع) برای مکتب موسی و ما اتفاق می افتاد فقط آن روز را عید می گرفتیم «نعلم الیوم الذی انزلت فیه لاتخذنا ذلک الیوم عیدا. صحیح مسلم ، ج4،ص2313، کتاب التفسیر، حدیث4 و اقبال الاعمال سید بن طاووس ، ج2 ص249،الباب الخامس » پس واقعه عقیدتی غدیر را حتی اهل یهود هم اقرار دارند. حجت الاسلام خادمیان گفت: اما آن چه حقیقت قرآنی و روایی غدیر است و دشمن از آن بیمناک است و قصد دارد غدیر از آن دور کند و فقط در ضلع عقیدتی محصور و محدود کند هدف عید غدیر است. وی با اشاره به آیه قرآن «الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُواْ مِن دِینِکُمْ» تشریح کرد: قرآن غدیر را با دیانت و دین معرفی می کند، سخن از دین است عالم جنود خدا است عالم را با بندگی خدا می توان اداره کرد ولایت علی بن ابی طالب همه را به تعبد و بندگی خدا می رساند. وقتی این حقیقت قرآنی را ترویج کنیم دنیا می فهمد و ولایت امام علی (ع) کاری می کند که دیگران نمی توانند انجام دهند. وی با اشاره به این که ما باید مثل روز عاشورا که همگان از بت پرست تا بودایی و زرتشتی و مسیحی و یهودی و سنی همه و همه بر سر سفره امام حسین(ع) مهمان هستند کاری کنیم که در روز غدیر همه عامیان سفره نشین علی بن ابی طالب (ع) شوند. کارشناس مذهبی ادامه داد: تمام دستورات روایی در شب و روز عید غدیر برنامه تعبدی و عبادی است. در شب عید غدیر 12 رکعت نماز متصل به یک سلام معرفی شده است و تاکید شده این نماز حتما اقامه شود. در هر رکعت سوره حمد 1 بار و سوره توحید 10 بار و آیة الکرسی 1 بار و بعد از هر رو رکعت یک نشستن اکتفا شود و در رکعت 12 سوره حمد 7 بار و توحید 7 بار و بعد قنوت خوانده شود و در قنوت بخواند: لا اله الله وحده لا شریک له له الملک و له الحمد یحیی و یمیت و یمیت و یحیی و هو حی لا یموت بیده الخیر و هو علی کل شی قدیر سپس رکوع و سجده و در حال سجده 10 بار بگویید «سبحان من احصی کل شی علمه، سبحان من لا ینبغی التسبیح الا له، سبحان ذی المن و النعم، سبحان ذی الفضل و الطول، سبحان ذی العزة و الکرم ، اسئلک بمعاقد العز من عرشک و منتهی الرحمة من کتابک و بالاسم الاعظم وکلماتک بمعاقد العز من عرشک و منتهی الرحمة من کتابک و بالاسم الاعظم و کلماتک التامة أن تصلی علی محمد رسولک و اهل بیته الطیبین الطاهرین و أن تفعل بی کذا وکذا به جای کذا و کذا حاجتتان را بفرمایید إنک سمیع المجیب و تشهد و سلام گفته شود. وی با تاکید بر اینکه ما چقدر این نماز را ترویج کرده ایم؟ گفت: اذکار این نماز همه و همه تعلیم و دعوت توحیدی و بندگی است در سالی که عید غدیر با روز جمعه مقارن شده حضرت علی (ع) خطبه ای خواندند: در آن خطبه غالب کلام حضرت متوجه کارهای عبادی در روز غدیر است. استاد حوزه ادامه داد: امام رضا(ع) فرمودند: هر کس در روز غدیر روزه بگیرد ثوابش برتر از کسی است که از ابتدای خلقت یعنی زمانی که آدم آفریده شد تا روز وقوع قیامت در حالت عبادت مقبول باشد «لو تعبد له عبد من العبید فی التشبیه من ابتدا الدنیا الی تقضیها صائما نهارها و قائما لیلها اقبال الاعمال ، ج 2، ص 259» حضرت فرمودند از روز غدیر تا سه روز درهای رحمت الهی مفتوح می ماند. اگر در شب وروز غدیر کسی را اطعام کنید ثواب فئام را می برید کسی برخاست و پرسید فئام چیست ؟ امام علی(ع) فرمودند: 200 هزار نبی و صدیق و شهید است. حجت الاسلام خادمیان افزود: غدیر را روز استراحت و آرامش مؤمنین معرفی کرده اند و در روایات سفارش شده دل های گرفتاران را شاد کنید و هر کس در غدیر دلی را شاد کند خدا هزار حاجت او را بر آورده خواهد کرد قضی له الف حاجة. وی با اشاره به اینکه، غدیر انسانی را که حقیقت ولایت را بپذیرد به درجه فرشتگان می رساند تصریح کرد: در روایت آمده «مثل المؤمنین فی قبولهم ولاء امیرالمومنین فی یوم غدیرخم کمثل الملائکة فی سجودهم لآدم و مثل من ابی ولایة امیرالمومنین (ع) فی یوم الغدیر مثل ابلیس» هر کس ولایت را بپذیرد مانند فرشتگانی است که به آدم سجده کردند و منکر ولایت مثل ابلیس است و این یعنی بندگی و اطاعت از امر خدا است. کارشناس مذهبی ادامه داد: حقیقت غدیر تربیت انسان بر بندگی خالق است و منکر غدیر مستکبر از بندگی خدا است در روایت داریم رحمت و مغفرت خدا در شب وروز غدیر دو برابر تمام ماه رمضان و شب قدر و روز فطر است. وی افزود: شب قدر چیست؟ کسی نمی داند اما مغفرت خدا در شب و روز غدیر دو برابر تمام ماه رمضان و شب قدر و روز فطر است این ابعاد غدیر اگر ترویج شود دنیا به سمت علی(ع) و ولایت علی(ع) می رود. حجت الاسلام خادمیان ادامه داد: شب قدر حتی مطلع الفجر است اما عید غدیر مختص به یک روز نیست تا سه روز بعد از آن هم ادامه دارد متولیان و رهبران فکری ملت، اهل منبر و علماء هستند ما منتظر مجلس و دولت و تقویم نمانیم ما کاری کنیم که این حدیت بر زمین مانده امیرالمومنین (علیه آلاف التحیة و الکرم و الثناء و السلام ) احیا شود یعنی تا سه روز بعد از یوم الغدیر هم عید باشد.  کارشناس مذهبی، در پایان ذکر یا علی را مفتاح الفتوح دانست و گفت: مرحوم قطب راوندی نقل می کند که حضرت فرمود: در لیلة المبیت جاهلان مکی شمشیرهایشان را بر بدن من فرو کردند تا مطمئن شوند پیامبر را کشته اند اگر من حرکتی می کردم قبل از خروج پیامبر از مکه آنان متوجه می شدند من آرام ماندم تا آنان شمشیر بزنند من غرق در خون و آماده مرگ شدم. جبرئیل آمد و سوال کرد علی آماده مرگ هستی یا دوست داری به دنیا برگردی؟ گفتم علی از مرگ نمی ترسد ولی فاطمه(س) امانت پیامبر را دوست دارم به مدینه برسانم جبرئیل گفت این ذکر را بامن بگو تا درمان شوی و دیدم جبرئیل و فرشتگان گفتند یا علی و یا علی یا علی. علیرضابرومند


جمعه ، ۱۰مهر۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایکنا]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن