تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805258987




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحريم‌هاي اصلي با برجام لغو نمي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تحريم‌هاي اصلي با برجام لغو نمي‌شود
جمعي از دانشجويان و طلاب حوزه كه در اعتراض به محتواي توافق هسته‌اي مقابل مجلس شوراي اسلامي دست به تحصن زده‌اند، با صدور بيانيه‌اي ضمن تأكيد بر اين نكته كه تحريم‌هاي اصلي با اجراي برجام لغو نمي‌شود، خواستار رد آن از سوي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي شدند.
به گزارش فارس، در بخشي از اين بيانيه كه روز پنج‌شنبه و در چهارمين روز تحصن خطاب به نمايندگان صادر شده آمده است: براساس متن سند توافق هسته‌اي موسوم به برجام با استكبار جهاني، نه تنها هيچ‌يك از خطوط قرمز نظام، مردم و رهبري فرزانه انقلاب اسلامي رعايت نشده كه ملت ايران از اكثر حقوق مصرح قانوني خود نيز محروم و علاوه بر آن زمينه لگد مال شدن استقلال، عزت، امنيت ملي و اقتدار و پيشرفت كشور نيز كاملاً مهيا شده و براي مدت‌هاي نامعلوم، روز‌به‌روز سايه جنگ و تهديد عليه آب و خاك و ناموس ميهن عزيز ما افزون‌تر شده است. اين در حالي است كه بر خلاف تعهد و تبليغات وسيع رسانه‌اي، اساساً قرار نيست كه هيچ‌كدام از تحريم‌هاي اصلي ظالمانه شبكه استكباري عليه ملت ايران، پس از اجرايي شدن برجام لغو شود.
اين بيانيه مي‌افزايد: برجام توافق نابرابري است كه هيچ‌يك از خطوط قرمز مردم و رهبري معظم انقلاب در آن رعايت نشده است. داده‌ها و ستانده‌هاي برجام كاملاً عليه نسل حاضر و آينده ملت ايران است. اين سند، نابرابر، تحقيرآميز و عليه مردم ما برگشت‌ناپذير است و اين در حالي است كه تمام ادعاهايي كه به عنوان ستانده‌هاي ايران معرفي مي‌شود، نسيه، ناچيز، طولاني مدت، نامتوازن و منوط به برچيدن زير ساخت‌هاي پيشرفت ملي و اجراي تعهدات از جانب ايران و در عين حال به سرعت برگشت‌پذير است؛ توافقي كه شمشير تحريم را بالاي سر كشور نگه داشته و با بازكردن در تمامي مراكز حساس نظامي و امنيتي كشور به روي دشمن، زمينه‌ تحقير ملت، بازرسي از تمام مراكز حساس كشور و بازجويي از دانشمندان ما را پديد مي‌آورد. اين كاملاً شبيه تجربه‌اي است كه پيش‌تر دشمنان ملت ايران در عراق و ليبي زمينه‌ تضعيف اقتدار ملي و سپس حمله گسترده نظامي و به خاك و خون كشيدن ملت‌ها و غارت منابع و براندازي حكومت‌ها را فراهم آورده است.
متحصنين در بيانيه خود تصريح كرده‌اند: برجام گام بلند نفوذ دشمني است كه پس از انقلاب اسلامي سيلي محكمي از ملت ايران متحمل شد اما با عناوين مختلف درصدد است تا با استفاده از اين پنجره، مسير سلطه‌گري و تجاوز خود به ايران عزيز را هموار سازد. اين همه در حالي است كه در حاشيه‌ اين مذاكرات نيز تجربه استفاده دشمن از پنجره مذاكرات و سپس برجام، به خوبي طمع دشمن براي نفوذ را عيان ساخت.
مع‌الاسف در اين راه، با اقدامات سخيف، نا‌بجا و غلطي همچون پياده روي نمادين، گفت‌وگوهاي تلفني و دست دادن‌هاي خلاف عزت ملي با نمايندگان و رؤساي شبكه استثماري عليه ملت‌ها، قبح‌شكني از آرمان اصلي انقلاب اسلامي در نفي سلطه‌گري و سلطه‌پذيري نيز صورت گرفت كه اين، خود نشان دهنده در‌نورديدن ارزش‌هاي ملت ايران و گسترش دامنه نفوذ قدرت‌هاي زورگوي بين‌المللي است. چه آنكه اين اقدامات علاوه بر اين باعث متهم شدن ملت ايران به تذبذب در ميان ملت‌هاي مستضعف و دلسردي آنان از ادامه روند مقاومت عليه مستكبرين را فراهم و پيشتازي هميشگي انقلاب اسلامي در جهان مستضعفين را متزلزل ساخت.
اين بيانيه آورده است: برجام در يك كلام دروازه‌ نفوذ و مصداق قطعي و عيني آن است كه نه تنها پيشرفت كشور را متوقف كرده و ما را به دريوزگي بيگانگان براي تأمين نيازهاي اوليه‌مان مي‌كشد، بلكه زمينه‌ اعمال سلطه‌ آنها، دخالت‌شان در امور داخلي ما، در خطر قرار دادن امنيت كشور و پيدايش زمينه‌ جاسوسي و در نهايت از بين بردن توان بازدارندگي و مهيا شدن زمينه حمله به كشور است. بر اين اساس است كه جمعي از فرزندان ملت ايران به تأسي از فرامين رهبر فرزانه و حكيم انقلاب اسلامي مبني بر روشنگري عمومي و منتقل ساختن دغدغه‌ها و نگراني‌ها به برخي از مسئولاني كه نسبت به اين حقايق غافلند در اقدامي انقلابي و مستحكم، به تحصن در برابر ساختمان مجلس شوراي اسلامي دست زده و تا تحقق مطالبات رهبري و مردم، بر خواسته خود پاي فشاري خواهد نمود.
 
  شريعتمداري: مجلس برجام را دربست رد كند
مدير مسئول روزنامه كيهان با بيان اينكه اميدوار هستم مجلس برجام را يكجا رد كند، گفت: اين فقط يك نگاه ايده‌آل و شعارگونه نيست بلكه نگاهي مبتني بر واقعيت است.
حسين شريعتمداري كه در چهارمين روز تحصن مقابل مجلس شوراي اسلامي در بين متحصنين حاضر شده بود با بيان اينكه اميدوار هستم مجلس برجام را يكجا رد كند، گفت: اين فقط يك نگاه ايده‌آل و شعارگونه نيست بلكه نگاهي مبتني بر واقعيت است. وي با اشاره به اهميت حضور نيروهاي انقلابي در صحنه گفت: از نخستين روزهاي بعد از انقلاب اسلامي همين نيروهاي پاك، به تعبيري نيروهاي كف خيابان، از باشعورترين و با بصيرت‌ترين افراد جامعه هستند و موقع نياز در صحنه‌اند و در مواقع ديگر هم توقعي ندارند. مدير مسئول كيهان افزود: يك موقعي مي‌گفتند كه بسيجي‌ها بي‌ترمز هستند، من در پاسخ آنها مي‌گفتم رفاه‌طلبي و آسايش‌گرايي ترمز شماست و بسيجي‌ها اين ترمز را ندارند.
وي در ادامه با اشاره به بي‌معني بودن قبول مشروط برجام گفت: بعضي از دوستان ما مي‌گويند ما برجام را با برخي شروط مي‌پذيريم، ببينيد شرط يا به تعبير حقوقي تحفظ زماني است كه معاهده چندجانبه باشد و چند طرف در آن شركت داشته باشند، اما در معاهدات دوجانبه شرط نيست، به اين معني كه در معاهده دوجانبه مي‌گوييد من اين را نمي‌پذيرم يا مي‌پذيرم يا همه‌اش را قبول دارم يا اصلاً قبول ندارم اما اينكه در مورد برجام بگوييم بخشي را قبول داريم و بخشي را نه بي‌معني است. شريعتمداري تصريح كرد: دوستان مي‌گويند بيانيه داديم و اين بيانيه در سازمان ملل ثبت شد، دوستان بيانيه ندهند، چراكه اين بيانيه صرفاً براي ثبت در تاريخ است و كاركرد ديگري ندارد، وقتي موقع عمل برسد، شما بايد همه تعهدات را اجرا كنيد.
نماينده مقام معظم رهبري در مؤسسه كيهان ادامه داد: دوستان دولت پاسخ نقدها را ندادند و عمدتاً به كلي گويي پرداختند. نماينده رهبري در مؤسسه كيهان ضمن بازخواني مواضع مرحوم مدرس در مجلس مشروطه گفت: به قول مدرس چرا بايد ما از ترس مرگ خودكشي كنيم، اگر مي‌دانيم كه برجام براي ما فاجعه‌آفرين است بايد آن را دربست رد كنيم و مطمئن هم باشيد هيچ اتفاقي نمي‌افتد.
وي با بيان اينكه بهترين گزينه رد برجام است و نگران هيچ چيز هم نبايد بود، از نفوذ از طريق برجام ابراز نگراني كرد و گفت: قضيه هسته‌اي تابلوي چالش است، موضوع اصلي هسته‌اي نيست، نگراني دشمن از اقتدار ايران به عنوان قدرت اول منطقه‌اي است.
تحصن موسوم به «تحصن غيرت» از روز دوشنبه در مقابل مجلس آغاز شده و تا پايان روند بررسي برجام در مجلس (روز يك‌شنبه) ادامه خواهد داشت.
 
 تجمع جمعي از طلاب حوزه مقابل دفتر رئيس مجلس در قم  
خبر ديگر حاكي است جمعي از طلاب حوزه علميه قم براي دومين روز پياپي مقابل دفتر دكتر لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در قم تجمع كردند.
به گزارش رسا، شماري از طلاب حوزه علميه قم در اعتراض به جزئيات توافق هسته اي، در مقابل دفتر رئيس مجلس در قم تجمع كرده و از رئيس و نمايندگان مجلس خواستند به رسالت تاريخي و مهم خود در قبال اين مسئله حساس به درستي عمل كنند.
بر اساس اين گزارش طلاب حوزه علميه قم با در دست داشتن پلاكاردهايي با مضمون لزوم دقت به خطوط قرمز نظام، روزنه‌هاي نفوذ و بدعهدي امريكايي‌ها، نگراني‌هاي خود را ابراز كردند.
تجمع‌كنندگان با شعارهاي مرگ بر امريكا تأكيد كردند كه بايد مراقب شيطنت‌هاي شيطان بزرگ بود و نبايد براي حل مشكلات كشور به آنها دل بست بلكه بايد با تكيه بر ظرفيت‌هاي دروني كشور زمينه‌هاي حل مشكلات را فراهم كرد. طلاب تجمع‌كننده همچنين با سر دادن شعار «مجلس انقلابي، نظارت نظارت» نگراني عميق خود را نسبت به برخي مفاد برجام نشان دادند و هر‌گونه بي‌توجهي به اين مسئله را خسارت آفرين توصيف كردند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن