تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818879386




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیست ودومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک ونوجوان درهمدان آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: شامگاه پنج شنبه؛
بیست ودومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک ونوجوان درهمدان آغاز شد

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان


شناسهٔ خبر: 2929591 - جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
استانها > همدان

همدان - بیست ودومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک ونوجوان همدان با هیاهوی شاد کودکان در همدان آغاز به کار کرد. به گزارش خبرنگار مهر، بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان شامگاه پنجشنبه در میان هیاهوی شاد کودکانه آغاز به کارکرد. هر چند بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاترکودک و نوجوان کار خود را از صبح روز پنجشنبه آغازکرده و چندین نمایش در سالن های ابن سینا، آوینی و تالار فجر همدان بروی صحنه رفته بود اما مراسم افتتاحیه این جشنواره در شهربازی رنگین کمان همدان برگزارشد. مهمانان با کارت دعوت هایی که از قبل بین ادارات و نهاد های مختلف توزیع شده بود وارد محوطه شهربازی رنگین کمان می شدند و با وجود اینکه از روزهای قبل احتمال حضور شش هزار مهمان در مراسم افتتاحیه می رفت اما تعداد صندلی تهیه شده برای مهمانان کافی نبود و افراد بسیاری بروی پله ها و یا ایستاده مراسم را تماشا می کردند. سن اجرای برنامه در وسط استخر شهربازی رنگین کمان به شکل نیم دایره ایجاد شده و صحنه پردازی ساده آن با تکیه بر نورپردازی های رنگین جلوه بصری ویژه ای پیدا کرده بود و اجرای مراسم افتتاحیه را مریم جودکی و حمیدرضا رضایی مجد برعهده داشتند که کودکان را با دعوت به شادی با برنامه همراه می کردند.                                                                                               

اجرای سرود توسط گروه منتظرالمهدی، کنسرت گروه کودکان آموزشگاه هزاردستان و اجرای کنسرت حشرات و پرواز ۲۲ بادکنک رنگی در آسمان همدان از قسمت های شاد مراسم افتتاحیه بود هر چند سردی هوا موجب شد که جمعیت قبل از اتمام برنامه محل را ترک کنند. فاضل عبادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این مراسم پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را در خصوص بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان را خواند. همدان ظرفیت تبدیل به پایگاه هنری کودک و نوجوان را دارد دبیر بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره فیلم نوجوانان در همدان اظهار کرد: همدان ظرفیت تبدیل به پایگاه هنری کودک و نوجوان را دارد. شهرام کرمی با بیان اینکه جشن بیست و دو سالگی جشنواره تئاتر را در همدان جشن گرفته‌ایم، گفت: امیداورم این جشنواره به ۱۰۰ سالگی و ۱۰۰۰ سالگی خود هم برسد.

وی با تأکید بر اینکه فرزندان این سرزمین حق بزرگی به گردن ما دارند زیرا آینده نظام را تضمین خواهند کرد، افزود: نباید از هیچ تلاشی برای این قشر فروگذار کنیم. کرمی با گرامیداشت یاد شهدای عزیز کشورمان از اینکه شهدا آرامش ملت ایران را تضمین کرده‌اند سخن به میان آورد و گفت: کودکان و نوجوانان ایران با پیروی از آرمان های شهدا، آینده درخشانی برای این کشور رقم خواهند زد. دبیر بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با اشاره به فاجعه منا، شهادت جمعی از هموطنانمان را به ملت ایران و خانواده های جانباختگان تسلیت گفت. اوقات خوبی در این جشنواره برای کودکان و نوجوانان رقم خواهیم زد کرمی با تأکید بر حضور گروه های نمایشی از استان های مختلف کشور و ۱۰ گروه خارجی در این دوره از جشنواره گفت: با حضور اساتید مختلف در رشته های نمایشی، اوقات خوبی در این جشنواره برای کودکان و نوجوانان رقم خواهیم زد. معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز در این مراسم از استاندار همدان که در برگزاری جشنواره و اجرای برنامه های فرهنگی حمایت قابل توجهی دارد، از سوی مجموعه هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره قدردانی کرد.

محمد ابراهیم الهی تبار افزود: استان همدان پیشرو تاریخ ایرانیان و اولین تخت‌گاه ایران و بازیگر درجه اول سیاست و فرهنگ و همچنین پایه گذار سنت های اجتماعی در کشور است. وی بیان داشت: از سه هزار سال پیش همدان مرکز تجارت، فرهنگ و رابطه بین مردم و حاکمانش بود و خاستگاه، عالمان عارفان و هنرمندان بود. الهی تبار عنوان کرد: از دو سال گذشته فعالیت های فرهنگی و هنری در همدان رونق ویژه ای یافته و مسئولان ارشد فرهنگی را به تکاپو واداشته است. وی در ادامه گفت: استقرار دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر کودکان و نوجوان در این دوره از اتفاقات خوب بود و برنامه های اجرایی توسط استان برنامه ریزی شد و امسال برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب کودک و نوجوان و جشنواره تصویرسازی آیات در حوزه قرآن و عترت را در پیش داریم.

الهی تبار افزود: قطار فرهنگی و هنری برنامه های کودک و نوجوان در همدان با سرعت در حال حرکت است و از اینکه همدان میزبان هنرمندان جشنواره است به خود می بالیم. بیست و دومین جشنواره بین المللی همدان ۹ تا ۱۴ مهر ماه در همدان برگزار می شود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن