واضح آرشیو وب فارسی:سوره سینما: آی آر رحمان آهنگساز فیلم «محمد رسول الله(ص)»، گفت: موسیقی که برای فیلم محمد(ص) ساختم، هدیه ای است از طرف من به ساحت پیامبر اکرم(ص) و ترجیح می دادم در اسکار نباشد. سوره سینما – به گزارش تسنیم ، نشست خبری آی آر رحمان آهنگساز فیلم محمد رسول الله(ص) با کارگردانی مجید مجیدی دقایقی پیش در مجتمع کوروش برگزار شد. در این نشست آی آر رحمان در ابتدای صحبت هایش گفت: من از کودکی طرفدار سینمای هالیوود و چین بودم. خوشبختانه مجیدی من را به سمت سینمای ایرانی جذب کرد. احترام زیادی برای مجیدی قائلم و حضورم در فیلم محمد رسول الله (ص) از ۳ جهت حائز اهمیت است. نخست آنکه فرصت همکاری با یک فیلم ایرانی و حضور در ایران را داشتم، دوم فرصت بودن در کنار مجید مجیدی و در نهایت افتخار آهنگسازی برای فیلمی با موضوع حضرت رسول (ص). وی ادامه داد: از کودکی هوادار فیلم های مذهبی بودم. وقتی آهنگسازی فیلم محمد رسول الله (ص) به من پیشنهاد شد کمی ترس داشتم که آیا حاصل کارم مورد قبول حضرت رسول (ص) و خداوند قرار خواهد گرفت. آهنگساز فیلم محمد (ص) درباره تفاوت های کار در سینمای ایران و سینمای هالیوود گفت: هر سینمایی بازتاب دهنده فرهنگ آن کشور است. برای مثال سینمای هند تامین کننده سرگرمی است برای مردم این کشور. سینمای هالیوود آینده محور است اما سینمای ایران کیفیتی خاص از معصومیت و انسانیت را نمایش می دهد. وی تاکید کرد: کارگردانان سینمای ایران علیرغم محدودیت هایشان ارتباط خوبی با مخاطب برقرار می کنند. آهنگساز فیلم محمد رسول الله (ص) درباره چگونگی روند همکاریش با مجید مجیدی گفت: در ابتدا سعی کردم ایده هایم را با مجیدی در میان بگذارم و ایشان را راضی کنم که اینها فقط ایده های اولیه است. کمی انرژی برد و طول کشید تا به درک مشترکی رسیدیم. رحمان ادامه داد: نخستین قطعه ای که برای فیلم ساختم قطعه ابابیل بود که آواز “لبیک اللهم لبیک” را به آن اضافه کردم و وقتی مجیدی آن را شنید مرا در آغوش کشید. وی گفت: آهنگسازی فیلم محمد رسول الله (ص) ۶ ماه طول کشید. سبک آهنگسازی برای فیلم در ایران شبیه سبک هالیوود است. در آنجا هم نخست فیلم ساخته می شود و بعد برایش آهنگ می سازند. آهنگساز فیلم محمد رسول الله (ص) ادامه داد: دوست داشتم برای فیلم محمد به گونه ای آهنگسازی کنم که تک تک تم هایش با مخاطب سخن بگویند و موسیقی پیامی مستقل داشته باشد نه اینکه یک کاغذ دیواری باشد. رحمان درباره استفاده از تم های موسیقی عربی گفت: پیش از آغاز کار آهنگسازی تلاش کردم تا با چند مقام از موسیقی عربی آشنا شوم و از آنها بهره ببرم اما در عین حال سعی کردم موسیقی فیلم چندان به سمت موسیقی عربی حرکت نکند تا بتواند با مخاطب جهانی ارتباط برقرار کند. آهنگساز فیلم محمد رسول الله (ص) درباره فیلم هایی که از سینمای ایران دیده است گفت: از سینمای ایران فیلم هایی مانند بچه های اسمان، رنگ خدا، باران، لیلا و جدایی نادر از سیمین را دیده ام. وی درباره حضور فیلم محمد (ص) در اسکار گفت: اینکه فیلم محمد به عنوان نماینده سینمای ایران به اسکار می رود نکته مثبتی است اما من به شخصه ترجیح می دادم موسیقی که برای این فیلم ساختم در اسکار نباشد و تنها هدیه ای از طرف من به ساحت پیامبر اسلام (ص) باشد. فروش فیلم محمد (ص) به ۹ میلیارد تومان رسید/آغاز کران بین المللی از ترکیه در بخش دیگری از این نشست صابری تهیه کننده فیلم محمد(ص) درباره آمار فروش این فیلم گفت: تا امروز فروش بلیط های فیلم محمد(ص) در سینماها از مرز ۸ میلیارد تومان گذشته است. البته اکران های جانبی ما برای ارگان های مختلف هم حدود یک میلیارد تومان بوده است. صابری درباره اکران بین المللی فیلم محمد(ص) گفت: هم اکنون در حال امضای تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش هستیم تا دانش آموزان بتوانند این فیلم را ببینند. از هفته آینده نیز اکران بین المللی فیلم محمد(ص) در ترکیه آغاز می شود. همچنین مذاکراتی با دو کمپانی بزرگ آمریکا برای پخش این فیلم داریم. وی در پایان تاکید کرد: کشورهای مالزی، اندونزی، کویت و قطر نیز مشتاق اکران فیلم محمد رسول الله(ص) هستند.
پنجشنبه ، ۹مهر۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سوره سینما]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]