تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812859755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمپين نخريدن مرغ مورد تاييد نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ مهر ۱۳۹۴ (۹:۴۲ق.ظ)
کمپين نخريدن مرغ مورد تاييد نيست موج-رئيس سازمان غذا و دارو با بيان اين که کمپين نخريدن مرغ مورد تأييد نيست گفت: پارسال از مکان‌هاي گوناگون عرضه مرغ در زمان‌هاي مختلف نمونه برداري شد و در نهايت ايرادي که نياز باشد اعلام کنيم مرغ‌هاي توليد شده غيرقابل مصرف است ديده نشد.
به گزارش خبرگزاري موج، رسول ديناروند با بيان اين که دستگاه نظارتي براي گوشت و مرغ، سازمان دامپزشکي است افزود: قبلاً وزارت بهداشت هم براي احراز سلامت مرغ‌هاي توليدي کشور علاوه بر اقدامات نظارتي سازمان دامپزشکي، کار نظارت را انجام مي‌داد.
رئيس سازمان غذا و دارو گفت: پارسال هم براي شوراي شهر تهران شبهه اي پيش آمده بود و در رسانه‌ها اين موضوع مطرح شده بود، به همين خاطر از مکان‌هاي مختلف در زمان‌هاي مختلف نمونه برداري شد و در نهايت ايرادي که نياز باشد اعلام کنيم که مرغ‌هاي توليد شده غيرقابل مصرف است ديده نشد.
ديناروند افزود: الان هم نظر وزارت بهداشت اين است که اين کمپين خيلي به نفع سلامتي مردم نيست؛ چراکه بر خلاف گوشت قرمز که توصيه به اعتدال در مصرف آن است، مردم بايد گوشت سفيد مصرف کنند.
رئيس سازمان غذا و دارو در ادامه با اشاره به اين که اختلاف نظر ما و سازمان استاندارد تاثيري در ممنوعيت توليد و توزيع آب معدني دماوند که در اصل آب آشاميدني است ندارد، درباره استاندارد اعلام کردن آب معدني دماوند توسط سازمان ملي استاندارد افزود: طبق قانون وظيفه نظارت بر همه فرآورده‌هايي که مصرف انساني دارد به عهده سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي است و ما طبق اين وظايف عمل مي‌کنيم.
رئيس سازمان غذا و دارو با بيان اين که اين واحد صنفي هم مي‌توانست مانند بقيه واحدهاي توليدي که کارشان را انجام دادند و موارد بهداشتي را رعايت کردند، عمل کند افزود: اين واحد توليدي بايد اقدام ساده اي انجام مي‌داد، نمونه برداري مي‌شد و پس از تأييد نمونه برداري‌ها، مجوز مي‌گرفت و اگر تأييد نمي‌شد بيشتر بررسي مي‌شد اما متاسفانه بدون رعايت دستور قبلي به توليد و توزيع خود ادامه داد.
ديناروند با اشاره به اين که واحد آب معدني دماوند متاسفانه اقدامي را که بايد انجام مي‌داد و به نفعش بود که انجام دهد تا پرونده‌اش خيلي زود حل شود، انجام نداده است گفت: البته اين واحد ادعا مي‌کند توليد نکرده و فقط توزيع کرده است اما بازرسان ما مدارکي دارند که نشان مي‌دهد فعاليت توليدي با وجود پلمب شدن، ادامه يافته است.
وي با تاکيد بر اين که به خاطر همين تخلف که تکرار تخلف قبلي بود به مردم اطلاع رساني و اين واحد توليدي پلمب شد اظهار داشت: اکنون هم از نظر سازمان غذا و دارو اتفاقي نيافتاده است يعني تأييديه استاندارد براي استاندارد و براي ما محترم است ولي ما به نتايج کار خودمان اطمينان داريم و مي دانيم مردم در مورد بحث سلامت به وزارت بهداشت نگاه مي‌کنند و وزارت بهداشت هم به وظايف قانوني خود عمل مي‌کند.
رئيس سازمان غذا و دارو با تاکيد بر اين که ما به هيچ وجه در خصوص سلامتي مردم مماشات نمي‌کنيم افزود: به همين خاطر تأييديه گرفتن از هر جاي ديگري تاثيري ندارد يعني بايد آزمايشگاه مرجع ما تأييد کند و بايد بازرسان ما اصلاحاتي را که لازم بود در خط توليد اعمال شود، تأييد کنند.
ديناروند برچسب اين فرآورده را گمراه کننده دانست و افزود: اين آب آشاميدني است نه آب معدني و بايد اين‌ها را اصلاح کنند و بعد مطمئناً به محض اينکه به تأييد رسيد باز اطلاع رساني مي‌شود و اجازه داده مي‌شود که توليد و توزيع از سر گرفته شود و پس از آن مردم هم با توجه به نظر وزارت بهداشت در تهيه و مصرف آن عمل مي‌کنند.
وي افزود: از دستگاه‌هاي نظارتي انتظار داريم که به نظر دستگاه‌هايي که متولي امر هستند احترام بگذارند و هيچ ضرورتي نداشت که سازمان استاندارد آب معدني دماوند را استاندارد اعلام کند؛ زيرا دستگاه‌هاي نظارتي بايد احترام همديگر را نگه دارند و ما تأسف مي‌خوريم که مديرکل استاندارد تهران چنين اظهار نظري کرده است؛ زيرا اين کار تا حدودي شبهه دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن