تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816166628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس: ظريف بايد پاسخ دهد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مجلس: ظريف بايد پاسخ دهد
جلسه‌ علني روز گذشته مجلس شوراي اسلامي با حواشي و اتفاقات مهمي همراه بود كه با برخي موضع‌گيري‌ها و نطق‌هاي ميان‌دستور منتخبان ملت افزايش هم پيدا كرد.
نویسنده : سعيد همتي 


جلسه‌ علني روز گذشته مجلس شوراي اسلامي با حواشي و اتفاقات مهمي همراه بود كه با برخي موضع‌گيري‌ها و نطق‌هاي ميان‌دستور منتخبان ملت افزايش هم پيدا كرد.
جلسه روز چهارشنبه مجلس تحت تأثير چند موضوع عمده قرار داشت؛ يكي بحث برجام و ارائه گزارش كميسيون ويژه برجام به هيئت رئيسه، ديگري بحث فاجعه منا و بي‌كفايتي و كار شكني رژيم آل سعود و يكي ديگر دست دادن ظريف و اوباما كه با انتقاد شديد نمايندگان ملت همراه بود.
هر چند اين جلسه با غيبت 89 منتخب ملت برگزار شد اما تحصن مقابل مجلس شوراي اسلامي در اعتراض به جزئيات توافق هسته‌اي كه وارد سومين روز خود شده بود، فضاي جلسه را تحت تأثير قرار داده بود چراكه دانشجويان پس از حضور در تحصن مقابل مجلس خيمه‌هايي را با عنوان «خيمه دانشجويان دانشگاه اميركبير»، «خيمه دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف» و «خيمه خانواده‌هاي شهدا» برپا كردند.

    شعار «مرگ بر امريكا»ي بهارستان‌نشينان در اعتراض به دست دادن ظريف و اوباما
در ابتداي نشست علني كه به رياست حجت‌الاسلام سيدمحمدحسين ابوترابي‌فرد نايب رئيس اول مجلس شوراي سلامي آغاز شد، بهرام بيرانوند نماينده مردم بروجرد در مجلس قصد داشت در اعتراض به دست دادن ظريف و اوباما در صحن پارلمان تذكر دهد كه ابوترابي‌فرد اين اجازه را به نماينده بروجرد نداد و اعلام كرد اين نماينده در پايان جلسه مي‌تواند تذكر خود را بيان كند.
بيرانوند هم پس از آنكه اجازه بيان نطقش را نيافت با صداي بلند در صحن پارلمان گفت: «اجازه دهيد كه تذكر خود را بيان كنم. اين مطلب در شلوغي جلسه امروز گم مي‌شود. اينها با اجازه چه كسي با اوباما ديدار كردند. دفعه قبل كه با اوباما به صورت تلفني صحبت كردند و اين دفعه نيز معلوم نيست ظريف با اجازه چه كسي به بغل اوباما رفته است.» سپس بيرانوند در صحن مجلس شعار «مرگ بر امريكا» سر داد، جمعي از نمايندگان هم براي نشان دادن اعتراض خود به دست دادن ظريف و اوباما شعار «مرگ بر امريكا» سر دادند.
البته بيرانوند در ادامه جلسه در تذكري شفاهي گفت: دقيقاً زماني كه صدها حاجي ايراني به واسطه جنايت سعودي به آغوش مرگ خفتند يا مفقود شدند، ظريف به طور اتفاقي خود را به آغوش اوباما رساند.
وي با بيان اينكه آقاي ظريف غلط زيادي كرده است، گفت: اگر به عنوان وزير خارجه اين خطا را انجام داده، بايد بداند از چارچوب اختياراتش تخطي كرده است و بايد مجازات شود، اگر به عنوان يك شخص عطش روبوسي با اوباما و كري را دارد، از سمت خود استعفا كرده و در خانه كري و اوباما بساط كند.
بيرانوند بر همين اساس يادآور شد: ملت رشيد ايران سال‌هاست تاوان رفتار استكباري شيطان بزرگ را مي‌دهند، هنوز بسياري از شهداي ما به خانه بازنگشته‌اند كه امريكا قصد ريشه‌كني ملت ايران را دارد، لااقل به اندازه يك جوجه خروس غيرت داشته باشيد. وي با بيان اينكه ايران فروختني نيست، تصريح كرد: غيرت در رگ‌هاي ملت ايران جاري است و ايران تسليم امريكا نخواهد شد.

   بيانيه نمايندگان در اعتراض به دست دادن ظريف با اوباما
مجتبي رحماندوست نماينده مردم تهران هم در گفت‌وگو با فارس اظهار كرد: نمايندگان مجلس در حال امضاي بيانيه‌اي هستند كه در آن اعتراض خود را نسبت به دست دادن وزير امور خارجه با رئيس‌جمهور امريكا اعلام كرده‌اند.
وي افزود: ذهنيت عمومي مجلس اين اقدام وزير امور خارجه را محكوم مي‌كند و ارزش‌مداران عالم بايد بدانند ايران هيچ‌گاه با امريكا دست نمي‌دهد و اين دست دادن به معناي دست دادن ايران با امريكا نيست.

  وزيرخارجه بايد به مجلس پاسخ دهد
لاله افتخاري، نماينده تهران هم با اشاره به شعار مرگ بر امريكا در صحن علني گفت: يكي از نمايندگان تذكري در مورد ديدار و دست دادن آقايان ظريف و اوباما مطرح كردند كه منجر به سر دادن شعار مرگ بر امريكا توسط نمايندگان مردم شد. وي افزود: هنوز مسئله‌اي در مورد احضار ظريف به مجلس عنوان نشده اما مجلس در اين زمينه پيگير است و نمايندگان به شدت پيگيري مي‌كنند.
اين نماينده مجلس اظهار كرد: رفتاري كه دستگاه ديپلماسي كشورمان دارد هم با نحوه رفتار توهين‌آميز و تهديدآميز طرف مقابل و هم بافرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر اينكه پس از پايان مذاكرات بنا نيست روابط دو طرف توسعه يابد، مغايرت دارد.
افتخاري در پايان با اشاره به فاجعه منا خاطرنشان كرد: اين كشتار به دليل بي‌كفايتي دولتي صورت گرفته كه اصلي‌ترين پشتوانه آن امريكاست و بايد دستگاه ديپلماسي در اين زمينه به جاي دراز كردن دست دوستي كاملاً مطالبه‌گرايانه برخورد ‌كند.
 
  ظريف با عزت مردم ايران بازي نكند
عليرضا زاكاني نماينده مردم تهران هم در حاشيه جلسه علني مجلس در جمع خبرنگاران درباره برجام در كميسيون ويژه گفت: گزارش ديروز تمام شد و تدوين و ويستاري و نظر نهايي درباره آن در دست اقدام است.
وي افزود: طبق قرار در جلسه‌اي كه با دكتر لاريجاني داشتيم بنا شد تا روز شنبه تحويل هيئت رئيسه بدهيم و ان‌شاءالله روز يك‌شنبه صبح گزارش در صحن قرائت خواهد شد و امروز يا فردا جلسه كميسيون برجام به اتمام مي‌رسد.
وي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو درباره دست دادن وزير امور خارجه كشورمان با رئيس‌جمهور امريكا در راهروي سازمان ملل نيز گفت: به نظرم يكي از خطاهاي بسيار بزرگ بود چراكه اينها مي‌خواهند اين مسئله را عادي‌سازي كنند و مسئله‌اي را كه امريكايي‌ها انتظار آن را داشتند و دنبال مي‌كردند كه به يك نوعي به يك حداقل‌هايي كمتر از اين قانع باشند، اينها در اين مسير دچار اشتباه بزرگي شده‌اند و امسال به يك نوع ديگري تكرار اشتباه صورت گرفت و اميدواريم متنبه شده و ديگر اين كار را نكنند و اينگونه با عزت و منزلت ايران اسلامي و با سرمايه بزرگي كه در اين 37 سال كسب كرده‌ايم و در ميان مستضعفين و مسلمين جايگاه رفيعي كسب كرده‌ايم، خدشه‌اي وارد نكنند.
زاكاني با تأكيد بر اينكه نكته مثبتي در اينگونه كارها وجود ندارد، خاطرنشان كرد: با اين كار آن داشته‌ها را هم از دست مي‌دهيم، لذا من معتقدم آقاي ظريف خطاي بسيار بزرگي كرد و اين هم كه بهانه بياورند اتفاقي و تصادفي است، اين يك شوخي است اميدوارم متنبه شود و راه خود را از ملت جدا نكند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن