تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812770562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برداشت‌هاي غيرمجاز علت کاهش 50 درصدي پتانسيل آبي حوضه آبريز کرخه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ مهر ۱۳۹۴ (۱۶:۷ب.ظ)
برداشت‌هاي غيرمجاز علت کاهش 50 درصدي پتانسيل آبي حوضه آبريز کرخه موج - مدير کل دفتر مديريت به هم‌پيوسته حوضه آبريز خليج فارس و درياي عمان از وجود بيش از 10 هزار موتور تلمبه در مسير حوضه آبريز کرخه خبر داد و افزود: علت کاهش 50 درصدي پتانسيل آبي حوضه آبريز کرخه، برداشت‌هاي غيرمجاز در مسير اين حوضه آبريز است.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، ارسلان هاشمي، مدير کل دفتر مديريت به هم‌پيوسته حوضه آبريز خليج فارس و درياي عمان، در سفر به استان همدان با بيان اين که 150 نفر ساعت کار کارشناسي تاکنون براي اصلاح تخصيص حوضه آبريز کرخه انجام شده، گفت: بر اساس آمار 35 درصد از مساحت استان همدان در حوضه آبريز کرخه است.
وي استان همدان را يکي از استان‌هاي تأثيرگذار در اين حوضه دانست و افزود: استان همدان در بالا دست اين حوزه قرار دارد و در توليد، مصرف و سلامت آب اين حوضه نقش بسزايي دارد.
هاشمي هدف از برگزاري اين جلسات را نقش دادن به استان‌ها و واگذاري مديريت حوضه آبريز کرخه را به خود استان‌ها عنوان کرد و افزود: تصميم‌هاي گرفته شده در اين جلسات که با حضور دستگاه‌هاي ذي‌ربط گرفته مي‌شود تصميمات مؤثر و کاربردي است.
وي از وجود 10 و 80 موتور تلمبه در مسير حوضه آبريز کرخه ياد کرد و افزود: در سال‌هاي اخير پتانسيل آبي اين حوضه به نصف کاهش پيدا کرده است که 50 درصد آن به صورت طبيعي و ناشي از کاهش بارندگي‌هاي در اين حوضه است و 50 درصد مابقي ناشي از برداشت‌هاي غيرمجاز است.
مدير کل دفتر مديريت به هم‌پيوسته حوضه آبريز خليج فارس و درياي عمان اقدام‌هاي شرکت را در حفاظت از منابع آبي بسيار مؤثر دانست و تاکيد کرد: انسداد 1000 چاه غيرمجاز از سال گذشته تاکنون در استان و تعامل خوب دادگستري، نيروي انتظامي، استاندار و فرمانداران و همچنين سازمان جهاد کشاورزي در حفاظت از منابع آبي در استان ستودني است.
در ادامه مدير کل مديريت بحران استانداري همدان گفت: با توجه به اين که 35 درصد مساحت استان همدان در حوضه آبريز کرخه قرار دارد، اما سهم ناچيزي از اين حوضه در اختيار استان است و کمترين بهره را مي‌برد.
عليمردان طالبي، با بيان اين که استان همدان وارد تنش آبي شده است، يادآور شد: در حال حاضر سياست استان توسعه بخش کشاورزي نيست و با راهکارهاي موجود ميزان تخصيص آب بخش کشاورزي را نيز کاهش مي‌دهد و تنها هدف استان تأمين بلندمدت شرب شهرهاي جنوبي استان است.
وي عملکرد مثبت و مؤثر انسداد چاه‌هاي غيرمجاز را نوعي مديريت منابع آبي در استان عنوان کرد و افزود: آب در استان همدان از جايگاه و اهميت والاي برخوردار است و تمام دستگاه‌ها در اين مسير هم صدا هستند.
طالبي خواستار اصلاح کشت در استان‌هاي پايين دست حوضه شد که در سال 3 نوبت کشت در زمين‌هاي خود انجام مي‌دهند و تاکيد کرد: به اسم اشتغال نبايد تيشه به ريشه منابع آبي کشور وارد کرد.
وي افزود: سطح زيرکشت در اين حوضه 141 هزار هکتار است که با استفاده از روش‌هاي نوين آبياري ميزان مصرف آب در اين حوضه نيز کاهش داشته است.
در ادامه مدير عامل شرکت آب منطقه‌اي همدان با بيان اينکه حوضه آبريز استان همدان شامل 3 حوضه آبريز کرخه، سفيد رود و درياچه نمک است، گفت: 4 محدود مطالعاتي اسدآباد، ملاير، تويسرکان و نهاوند و 42 درصد از مساحت محدود مطالعاتي کنگاور در حوضه آبريز کرخه در محدوده سياسي استان همدان قرار دارند، که در اين حوضه 8992 منبع آب زيرزميني با تخليه سالانه يک ميليارد و 71 ميليون مترمکعب وجود دارد.
مرتضي عزالدين، ميزان تخليه بخش کشاورزي از محل منابع سطحي و زيرزميني حوضه کرخه را در مجموع يک ميليارد مترمکعب دانست و يادآور شد: مصرف بخش شرب حوضه کرخه حدود 80 ميليون مترمکعب است.
وي تصريح کرد: روستاهاي اطراف محل احداث سد خرم رود با تانکر آب‌رساني مي‌شود و همچنين سد گرين نيز با هدف تأمين آب درازمدت شهرهاي جنوبي استان در حال احداث است.
عزالدين از پيشرفت پروژه آب‌رساني از سد سرابي به شهرهاي تويسرکان، سرکان و سرابي ياد کرد و گفت: اگر طرح ميان مدت آب‌رساني از سد سرابي به تويسرکان که يک طرح ابتکاري بود انجام نمي‌گرفت، تأمين آب شرب شهرستان تويسرکان در تابستان سال جاري با مشکل جدي روبرو مي‌شد.
وي به منظور سرعت بخشيدن به اجراي پروژه آب‌رساني از سد کلان به ملاير هم اين چنين گفت: طرح لوله‌گذاري پروژه خط آب‌رساني از سد کلان به ملاير با پيشرفت فيزيکي در حال اجراست و اجراي پروژه تصفيه‌خانه آن نيز به سرمايه‌گذار بخش خصوصي واگذار شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن