تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803845517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برآورد سازمان همکاري و توسعه اقتصادي از شرق آسيا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۲۸ب.ظ)
برآورد سازمان همکاري و توسعه اقتصادي از شرق آسيا موج - گروه بين الملل
سازمان همکاري و توسعه اقتصادي طي گزارش هاي خود دورنمايي از آينده اقتصاد کشورهاي شرق آسيا ارائه داد که در اين گزارش توضيح داده شده است که سقوط قيمت نفت، نرخ بهره بلند مدت در کشورهاي تاثيرگذار بر اقتصاد جهاني و مباحث مربوط به ارزش يورو بر رکود اقتصاد جهاني و اقتصاد کشورهاي شرق آسيا تاثير گذاشته است.
گزارش مورد بحث اشاره مي کند که اقتصاد ژاپن با سرعت مناسبي در حال رشد است، اما؛ مسائلي مانند افزايش نيافتن دستمزها، تقاضاي اندک براي مصرف و مسائل داخلي ديگر، بر روند رشد اقتصادي اين کشور تاثير منفي گذاشته است.
از سوي ديگر در اين گزارش آمده است که کاهش تقاضاي داخلي چين و افت واردات و صادرات اين کشور تاثير زيادي بر کاهش رشد اقتصاد جهاني داشته و به ويژه کشورهايي که روابط نزديک تري به لحاظ اقتصادي با چين دارند، بيش از ساير کشورها در معرض تاثيرات اقتصاد چين قرار دارند.
يکي از کشورهايي که به شدت از تحولات اقتصادي جهاني و به ويژه تضعيف شاخص هاي اقتصادي چين متاثر شده، کره جنوبي است. اين کشور به منظور مقابله با چالش هاي اقتصادي پيش رو، به گسترش روابط اقتصادي خود با ساير کشورها مبادرت ورزيده که در اين ارتباط مي توان به مذاکرات تجارت آزاد کره جنوبي با نيوزلند، ژاپن و ايالات متحده اشاره کرد.
يکي ديگر از تمهيدات کره جنوبي براي مقابله با مشکلات اقتصادي اين کشور، برپايي جشنواره فروش فوق العاده در اوايل ماه اکتبر، به منظور تحريک هزينه هاي داخلي براي ايجاد رشد اقتصادي در اين کشور است.
شي جين پينگ، رئيس جمهور چين، تصريح کرده است که پکن نگراني هاي جهاني در مورد رکود اقتصاد چين را درک مي کند و قصد دارد که اصلاحات ساختاري را در اقتصاد به اجرا بگذارد. در اين ارتباط، شي جين پينگ در ديدار خود با رهبران تجاري ايالات متحده در مورد چشم انداز مثبت اقتصاد اين کشور به فعالان اقتصادي و تجاري آمريکا اطمينان داد.
بانک مرکزي خلق چين (PBOC)، طي بيانيه اي اعلام کرد که تداوم و ثبات در سياست هاي پولي چين از اولويت هاي مهم اين کشور است. در اين بيانيه آمده است که بانک مرکزي خلق چين سياست پولي محتاطانه اي را در پيش خواهد گرفت و در نيمه دوم سال جاري ميلادي، نوعي توازن در مباحث پولي و مالي چين دنبال خواهد شد.

سازمان همکاري و توسعه اقتصادي برآوردي از برخي اقتصادها مانند هند و برزيل ارائه کرده و تصريح کرده است: هند طي دو سال آينده رشد اقتصادي خوبي را تجربه مي کند، اما؛ برزيل در نتيجه شرايط اقتصاد جهاني، رکود عميقي را در پيش دارد.

اين سازمان کاهش بيشتر تقاضا در چين، افت مبادلات تجاري پکن با ساير کشورها و کاهش جذب سرمايه هاي خارجي توسط چين را پيش بيني کرده و توضيح داده است: مشکلات اقتصاد جهاني و رکود آن تنها از طريق به اجرا گذاشتن اصلاحات بزرگ و گسترده در بازارهاي مالي جهاني قابل حل و فصل است.
آمارها نشان مي دهد که در سه ماهه دوم سال جاري ميلادي، هند بالاترين نرخ رشد توليد ناخالص داخلي را به ميزان 7.2 درصد و چين دومين نرخ رشد را به ميزان 7.0 درصد ثبت کرده و برزيل کمترين نرخ رشد توليد ناخالص داخلي را به ميزان 2.4- درصد تجربه کرده است.
مقامات هند به منظور رشد و شکوفايي اقتصادي اين کشور تمهيدات ويژه اي را به اجرا گذاشته اند و مقامات دهلي نو اعلام کرده اند که هند مشتاق است که به جذب سرمايه هاي خارجي براي شکوفايي اقتصادي اين کشور بپردازد و نشست نخست وزير هند در حاشيه اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد با سران تجاري-اقتصادي آمريکا نيز با هدف جذب سرمايه هاي خارجي انجام شده است.
سازمان همکاري و توسعه اقتصادي به منظور روشن تر شدن وضعيت اقتصادي کشورهاي شرق آسيا آماري را درباره رشد توليد ناخالص داخلي کشورهاي اين منطقه منتشر کرده است. اين آمارها از رشد توليد ناخالص داخلي چين به ميزان 1.7 درصد در مقايسه با 1.4 درصد نسبت به سه ماهه قبلي حکايت مي کنند.
اين گزارش نشان مي دهد که رشد توليد ناخالص داخلي در اندونزي به ميزان 1.1 بدون تغيير نسبت به سه ماهه اول سال جاري ميلادي باقي مانده است.
منابع دولتي اندونزي اعلام کرده اند که در حال حاضر رشد اقتصادي اين کشور بين 4.7 و 4.8 درصد است و رشد اقتصادي 5.2 درصدي براي ماه هاي باقيمانده سال جاري ميلادي پيش بيني شده است. کارشناسان رکود اقتصاد جهاني، کاهش تقاضا، افت قيمت کالاها و کاهش قدرت خريد مردم را از دلايل افزايش نيافتن رشد اقتصادي اندونزي طي ماه هاي گذشته اعلام کرده اند. به گفته کارشناسان، کاهش ارزش روپيه در برابر دلار آمريکا نيز عامل ديگري است که توسعه اقتصادي اندونزي را با مشکل مواجه کرده است.
مقامات اندونزي به تجربه موفق ژاپن در ادغام منافع شرکت هاي کوچک و متوسط با شرکت هاي بزرگ در اين کشور اشاره کرده و لزوم اجراي اصلاحات در زمينه کسب و کار اين کشور را يادآور شده اند. وزارت بازرگاني اندونزي همچنين از تجار و فعالان کسب و کار اندونزي خواسته است که توانايي خود را براي ايجاد رفاه در اندونزي و ايجاد رونق تجاري و صنعت به کار گيرند.
در سه ماهه دوم سال جاري ميلادي، توليد ناخالص داخلي ژاپن معادل 0.3 درصد در مقايسه با رشد 1.1 درصدي در سه ماهه قبلي کاهش يافت.
سازمان همکاري و توسعه اقتصادي تصريح کرده است: اقتصادهاي نوظهور در مقابل افزايش نرخ بهره ايالات متحده، کاهش تقاضاي داخلي چين، افت صادرات و واردات اين کشور و ظهور آشفتگي مالي و اقتصادي جهاني آسيب پذير هستند.
در اين گزارش علاوه بر اشاره به آسيب پذيري قدرت هاي نوظهور اقتصادي از تحولات اقتصاد جهاني تصريح شده است که اقتصادهاي پيشرفته جهان نيز از نتايج منفي شرايط معاصر اقتصاد جهاني متاثر مي شوند.
کاترين ال مان، اقتصاددان ارشد سازمان همکاري و توسعه اقتصادي، اظهار کرده است: چشم انداز رشد اقتصادي جهان تيره و غيرقطعي است و پيش بيني مي شود که رشد اقتصادي جهاني طي سال هاي آينده کاهش يابد.

شهربانو علي جمعه پور














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن