تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند! زبان را عذابى دهد كه هيچ يك از اعضاى ديگر را چنان عذابى ندهد. زبان گويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799002222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قلب سالم نتيجه‌ يک ‌رژيم غذايي مناسب است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۵۴ب.ظ)
قلب سالم نتيجه‌ يک ‌رژيم غذايي مناسب است موج - کارشناس مواد خوراکي، آشاميدني و بهداشتي دانشگاه تاکيد کرد: براي داشتن قلب سالم، چربي ناسالم در رژيم غذايي‌تان را با چربي سالم به شکل روغن زيتون جايگزين کنيد.
به گزارش خبرگزاري موج، مهدي اسلامي دقيق با اشاره به اينکه يک قلب سالم به معني يک ذهن سالم و يک بدن سالم است، گفت: امروزه، روش زندگي سالم و عادات غذايي مناسب خسارت ديده‌اند و اين بر روي سيستم قلبي و عروقي تأثير ناخوشايندي دارد.
وي با بيان اينکه قلب سالم نتيجهٔ رژيم غذايي مناسب است، افزود: رژيم غذايي که شامل ميزان بالايي چربي باشد مي‌تواند به قلب صدمه بزند، با اين حال، تمام غذاهاي چربي دار بد نيستند.
چربي‌ها مي‌توانند به دسته‌هاي متفاوتي تقسيم شوند مانند چربي‌هايي که از نظر غذايي مضر هستند شامل چربي‌هاي جامد و چربي‌هاي اشباع نشده، و چربي‌هاي سالم از نظر غذايي شامل چربي‌هاي مونو اشباع نشده و چربي‌هاي پلي اشباع نشده. مهم است که غذاهاي شامل چربي‌هاي سالم را در رژيم خود داشته باشيم و از چربي‌هاي نا سالم دوري کنيم.
اسلامي، زيتون را يکي از منابع چربي‌هاي سالم از نظر غذايي برشمرد و افزود: افزايش ميزان کلسترول نگراني بزرگي است که گفته مي‌شود روغن زيتون در کاهش آن مؤثر و نتيجه مثبتي بر روي قلب دارد.
وي روغن زيتون extra virgin را از بهترين نوع آن نام برد و آن را به افرادي که هدفشان کم کردن ميزان کلسترول خون شان است، پيشنهاد کرد.
کارشناس موادخوراکي، آشاميدني و بهداشتي تصريح کرد: ترکيب شيميايي روغن زيتون شامل اسيدهاي چرب، پر اکسيد، اسيدهاي چرب آزاد، هيدرو کربن‌هاي آروماتيک، پنج حلقه پليفنول‌ها، ويتامين‌ها و رنگيزه‌ها به طور آشکار نشان مي‌دهد که اين روغن ميزان چربي سالم غذايي بيشتري نسبت به چربي مضر دارد.
وي با اشاره به تأمين خون قلب انسان از عروق کرونر گفت: افزايش سطح کلسترول بد در بدن باعث ذخيره شدن چربي در عروق کرونري مي‌شود و بيماري‌هاي جدي قلبي را به همراه خواهد داشت.
اسلامي افزود: استفاده از روغن زيتون به کم کردن سطح کلسترول در بدن تا حدي کمک مي‌کند. اسيدهاي چرب مونو اشباع نشدهٔ حاضر در آن به کم کردن سطح کلي کلسترول و کمي سطح تراکم ليپو پروتئين در بدن کمک مي‌کند. هم چنين اسيدهاي چرب مونو اشباع نشده ميزان ليپو پروتئين با تراکم بالا را که براي بدن مفيد است کم نمي‌کند، بر عکس اسيدهاي چرب پلي اشباع نشده که ممکن است کلسترول HDL (ليپو پروتئين با تراکم بالا) را کم کند. اين گونه روغن زيتون مقدار چربي سالم را در بدن زياد مي‌کند و ميزان چربي نا خواسته را کم مي‌کند.
وي اظهار کرد: معاونت غذا و دارو به سازنده‌ها اين اجازه را مي‌دهد تا در بر چسب‌هاي خود اين را ذکر کنند که، "بعضي شواهد نشان مي‌دهد که استفادهٔ روزانه دو قاشق غذا خوري در روز مي‌تواند احتمال مبتلا شدن به بيماري‌هاي قلبي عروقي را به خاطر وجود چربي‌هاي مونو اشباع نشده در روغن کم کند".
اسلامي دقيق افزود: کساني که سر گرم از دست دادن چندين کيلو وزن هستند، نبايد فراموش کنند که روغن زيتون همان قدر که در ديگر روغن‌ها معلوم شده است کالري دارد. پس حواستان به ميزان روغني که مصرف مي‌کنيد باشد. اگر شما کسي هستيد که احتمال زيادي دارد که دچار بيماري قلبي عروقي به خاطر ميزان بالاي کلسترول در بدنتان شويد، ايدهٔ بدي برايتان نيست که چربي نا سالم در رژيم غذايي‌تان را با چربي سالم به شکل روغن زيتون جايگزين و ميزان کلسترول را کم کنيد تا قلبي سالم داشته باشيد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن