تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805787492




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بخش خصوصي واقعي در سرمايه گذاري هاي مشترک به بازي گرفته شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ مهر ۱۳۹۴ (۱۳:۹ب.ظ)
دولت سرمايه گذار خوبي نيست بخش خصوصي واقعي در سرمايه گذاري هاي مشترک به بازي گرفته شود موج - يکي از دغدغه هاي مهم در دوران پسا تحريم بايد اين باشد که در مورد سرمايه گذاري هاي مشترک با سرمايه گذاران خارجي،بخش خصوصي واقعي به بازي گرفته شود نه خصولتي ها.

در فرهنگ کهن ايران مثالي وجود دارد که از سر توصيه به افراد تازه‌کار، مي‌گويند ما چند پيراهن بيشتر پاره کرده‌ايم ؛ اين مثال براي آن است که اعضاي جديد اتاق بازرگاني بايد از تجربيات افراد قديمي در اقتصاد و مسئولاني که درگذشته پست‌هاي اجرايي داشته‌اند و در اقتصاد فعاليت‌هاي جدي داشتند بايد استفاده کرد، حال گاها عملکرد آن‌ها با موفقيت همراه بوده است يا با شکست.
به گزارش موج اکثر زمام داران اقتصادي در دولت قبل، با طعم تحريم‌ها دست‌وپنجه نرم کرده‌اند و بايد از تجربيات آن‌ها در زمان پساتحريم سود برد تا اقتصاد کشور در شرايطي که پنجره‌هاي کشورهاي دنيا بر روي ما باز مي‌شود، با اندوخته‌اي از تجربيات به مصاف اقتصاد باز دنيا برود.
چگونگي جذب سرمايه‌گذاري با ورود هيات هاي خارجي به ايران جزو اولويت‌هاي اقتصادي به شمار مي‌آيد که بايد با چه شيوه و روشي ابتدا با کشورهاي طرف معامله، فعاليت اقتصادي انجام داد و در وهله ديگر بايد به شکلي اين قرارداد و فعاليت‌ها را پيگيري کرد که نتيجه انتهايي آن، برد-برد باشد.

شناسايي بنگاه‌هاي معتبر داخلي براي فعاليت‌هاي مشترک
بهروز عليشيري مشاور وزير اقتصاد و رئيس سابق سازمان سرمايه‌گذاري خارجي ايران دراين‌باره اظهار کرد: اتاق‌هاي بازرگاني در شرايط پساتحريم بايد جلودار و پيش روي حرکت‌هاي اقتصادي در ايران باشند، زيرا در شرايط تحريم اکثر شرکت‌هاي دولتي و حتي بانک‌ها و خود دولت در ليست تحريم‌ها قرار داشت، از همين سو نقش اتاق بازرگاني به‌عنوان نهادهاي غيردولتي بسيار پررنگ مي‌شود.
وي ادامه داد: موضوع جذب سرمايه‌گذاران خارجي با توجه به کمبود منابع مالي و عدم تأمين نياز بنگاه‌ها و ناتواني دولت از حمايت‌هاي بي‌چون‌وچراي توليد، جزو مهم‌ترين نيازهاي امروز اقتصاد است که با مديريت و شناسايي طرف‌هاي تجاري، مي‌توان اين مشکلات را برطرف ساخت.
مشاور وزير اقتصاد افزود: بايد سازوکارهاي لازم را معين کرد، بايد بنگاه‌هاي بخش خصوصي فعاليت‌هاي منسجمي را در راستاي سازمان‌دهي گروه‌ها و هيات‌هاي خارجي که قصد حضور در ايران را دارند را انجام دهند تا با ايجاد شرايط مناسب براي سرمايه‌گذاري، فعاليت‌هاي مشترک بين بنگاه‌هاي خارجي و ايراني را پديدآورند.

رتبه‌بندي بنگاه‌هاي بخش خصوصي
مهدي جهانگيري، رئيس کميته اقتصادي پساتحريم معتقد است که با تشکيل کميته سرمايه‌گذاري خارجي و ستاد اقتصادي در اين کميته مي‌تواند به مسائل جزئي‌تر نيز بپردازد ؛ موضوعات مربوط به سرمايه‌گذاري خارجي و اقداماتي که بايد در دوره پساتحريم مورد اهميت قرار بگيرد، از اهميت ويژه‌اي برخوردار است ضمن آنکه بايد اشکالات موجود در حوزه قوانين و مقررات سرمايه‌گذاري خارجي برطرف شود.
وي ادامه داد: بايد با شناسايي و رتبه‌بندي بنگاه‌هاي اقتصادي و نشست با سفراي کشورهاي اروپايي، شرکت‌هاي موفق را به آن‌ها معرفي کنيم تا متناسب با استانداردها، طرف‌هاي سرمايه‌گذاري مناسب براي نشست‌هاي B2B به کشور وارد شوند.
نائب رئيس اتاق بازرگاني تهران تاکيد کرد: اما نبايد از موضوع آموزش بنگاه‌هاي اقتصادي غافل شد، اتاق تهران به دنبال ايجاد مرکز مشاوره سرمايه‌گذاري خارجي است تا متقاضيان برقراري ارتباط با شرکت‌هاي خارجي بتوانند از طريق اين مرکز با طرف‌هاي خود آشنا شوند.

اهميت اقتصاد ايران براي اروپا در بازخورد کنفرانس ژنو
محمدرضا بختياري، معاون امور بين‌الملل اتاق تهران نيز بابيان اين مطلب گفت: برگزاري اين کنفرانس با محوريت تجارت ايران و اروپا باهدف سرمايه‌گذاري، جزو نگاه و اهميت ويژه اقتصاد اروپا به فضا پتانسيل‌هاي اقتصادي ايران است.
وي ادامه داد: بايد بخش خصوصي و دولت براي تقويت اقتصاد و ورود سرمايه‌گذاران خارجي شرايط سهل و آساني را فراهم کنند زيرا بزرگ‌ترين موانع سرمايه‌گذاري که مطرح مي‌شد، مسائل پولي و بانکي، وام‌دهي بانک و مؤسسات مالي، نقدينگي شرکت‌ها و بنگاه‌ها در ايران، انتقال و جابه‌جايي پول، تضمين سرمايه‌ها و نيز قوانين و مقررات سرمايه‌گذاري در ايران بود.

دولتي يا نيمه‌دولتي‌ها عملکرد شاخصي را در سرمايه‌گذاري مشترک نشان ندادند
محمد لاهوتي، عضو هيات نمايندگان اتاق تهران نيز درخصوص بروز شدن اقتصاد و البته دانش اقتصادي بنگاه‌ها لازمه ورود به فضاي پس از تحريم‌هاست، اظهار کرد: مهم‌ترين وجهه سرمايه‌گذاري خارجي در ايران، انتقال تکنولوژي و دانش فني و نيز توسعه صادرات است که جزو مهم‌ترين اولويت‌هاي سازمان سرمايه‌گذاري و کمک‌هاي فني و اقتصادي ايران نيز قرارگرفته است.
وي ادامه داد: نبايد رويه جذب سرمايه‌گذاران خارجي همچون سال‌هاي قبل تکرار شود زيرا بنگاه‌هاي دولتي و نيمه‌دولتي عملکرد شاخصي را از خود به معرض نمايش نگذاشتند ؛ متأسفانه در اين دوره نيز شاهد آن هستيم که شرکت‌هاي دولتي و شبه‌دولتي طرف مذاکره هيات‌هاي خارجي قرارگرفته‌اند و بخش خصوصي و بنگاه‌هاي کوچک و متوسط عملاً جايي در اين مذاکرات و رفت‌وآمدها ندارند.
وي تاکيد کرد: بايد در راستاي جذب سرمايه‌گذار در بنگاه‌هاي کوچک و متوسط فعال شويم زيرا مزيت قابل‌توجهي براي جذب و مشارکت سرمايه‌هاي خارجي در اين عرصه وجود دارد که نبايد اين بنگاه‌ها از سرمايه‌گذاران خارجي محروم شوند.

دولتي‌ها تکليف خود را با بخش خصوصي، مشخص کنند
حامد واحدي، عضو هيات رئيسه اتاق تهران، نيز گفت: تا زماني که دولتي‌ها، بخش خصوصي را که مهم‌ترين ارکان توليد کشور است، به‌عنوان رقيب خود قلمداد کند، زيان کرده است و بايد اين رفتار را اصلاح کند.
وي ادامه داد: متأسفانه دولت، تنها خود را لايق انجام پروژه‌هاي بزرگ مي‌داند و جايگاه بخش خصوصي را تنها در سخنراني‌هاي تبليغاتي مي‌بيند، با اين شرايط نمي‌توان به اين اميدوار باشيم که بخش خصوصي و بنگاه‌هاي خصوصي واقعي کشور بزرگ شوند.
واحدي با اشاره به تغيير نگاه به‌يک‌باره اقتصاد مي‌تواند زيان‌بار نيز باشد تاکيد کرد: همچنين بايد اشاره‌کنيم که به‌يک‌باره نمي‌توان از اقتصادي که با کشورهاي چين و روسيه شکل‌گرفته شده به سمت غرب گرايش پيدا کرد و لذا بايد در دوره جديد با يک استراتژي مشخص گام برداشت.

رفت‌وآمد خارجي‌ها، براي شناسايي بازار ايران ادامه دارد
فريال مستوفي رييس کميته سرمايه‌گذاري خارجي اتاق تهران نيز با تاکيد بر آنکه سرمايه‌گذاران خارجي در انتظار چراغ سبز براي ورود به ايران نيستند نيز گفت: امروز هيات هاي تجاري خارجي در حال رفت‌وآمد به ايران هستند و صرفاً براي شناسايي بيشتر بازار به کشورمان سفر مي‌کنند و نبايد منتظر بود که در کمترين زمان آن‌ها موافقت‌نامه اقتصادي يا سرمايه‌گذاري مشترک را به امضا برسانند.
وي ادامه داد: اينکه خارجي‌ها منتظر باز شدن درب‌هاي اقتصاد ايران هستند تا وارد گود سرمايه‌گذاري شوند، صحيح نيست زيرا براي سرمايه‌گذاري خارجي لازمه‌هايي وجود دارد که بايد با مطالعات کارشناسي و بررسي‌هاي دقيق راه ورود به اقتصاد يک کشور باز شود.
عضو اتاق بازرگاني تهران با تاکيد بر آنکه فراگيري ديپلماسي اقتصادي، موردنياز فعالان اقتصادي است، تصريح کرد: بايد ديپلماسي اقتصادي را به‌خوبي ياد بگيريم تا درروند مذاکرات با طرف‌هاي خارجي، آن‌ها از ضعف رايزني طرف ايراني سود نبرند تا در آينده اقتصاد مشکلات را از حيث نحوه قرارداد پيش بيايد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن