تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820854887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چاه هاي نفتي کشور به نيمه دوم عمر خود رسيده اند / رهبري دانشگاه هلندي در اجراي طرح افزايش ازدياد برداشت با استفاده از فناوري هاي نوين


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ مهر ۱۳۹۴ (۱۳:۲ب.ظ)
چاه هاي نفتي کشور به نيمه دوم عمر خود رسيده اند / رهبري دانشگاه هلندي در اجراي طرح افزايش ازدياد برداشت با استفاده از فناوري هاي نوين موج - رئيس پژوهشگاه صنعت نفت با بيان اينکه چاه هاي نفتي کشور به نيمه عمر خود رسيده اند، گفت: اميدواريم بتوانيم با همکاري بخش خصوصي فناوري را در اين حوزه توسعه دهيم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، حميدرضا کاتوزيان رئيس پژوهشگاه صنعت نفت در حاشيه در دومين همايش بين‌المللي فرصت‌هاي فناورانه نفت و گاز اظهار کرد: در حوزه تجاري سازي فعاليت عمده اي صورت نگرفته است اما در حال حاضر پايلوت ازدياد برداشت راه اندازي شده که در آن استفاده از دانش و اطلاعات در حوزه هاي تحقيقاتي مورد استفاده قرار مي گيرد و در آن از تجربيات همکاران بين المللي استفاده کرده ايم.
وي ادامه داد: در اين راستا اقدام به ايجاد شرکت هاي دانش بنيان کرديم که اميدواريم بتوانيم با همکاري بخش خصوصي فناوري را در اين حوزه توسعه دهيم.
کاتوزيان با بيان اين مطلب که فناوري هاي مربوط به حوزه ازدياد برداشت هنوز براي ما کاربردي نشده است، گفت: تا به حال چاه هاي نفتي کشور در نيمه اول عمر خود بوده اند اما در حال حاضر اين چاه ها به نيمه دوم عمر خود رسيده اند که در اين صورت بهره برداري از روش طبيعي و رايج وجود ندارد. از اين رو ما نياز به فناوري هاي نوين در زمينه ازدياد برداشت داريم. 

اجراي طرح ازدياد برداشت به رهبري دانشگاه هلندي
در ادامه اميرعباس حسيني قائم مقام پژوهشگاه صنعت نفت در رابطه با طرح توسعه فناوري ميدان نفتي اهواز گفت: بر اساس قرارداد، مشارکت در توسعه فناورانه بزرگترين ميدان نفتي ايران به پژوهشگاه صنعت نفت واگذار شد.
وي افزود: در اين قرارداد شرکت ملي نفت ايران به عنوان کارفرما و شرکت ملي نفت خيز جنوب به عنوان بهره بردار معرفي شد. اين يکي از مدل هاي قراردادهاي فناورانه در حوزه بالا دستي صنعت نفت است که براي اولين بار در کشور اتفاق افتاده است.
حسيني تصريح کرد: براي اجراي اين طرح نيازمند ساختارهاي مناسب هستيم که به دليل زير ساخت هايي که در پژوهشگاه موجود است اين طرح به پژوهشگاه واگذار شد.
وي خاطر نشان کرد: در حال حاضر نقشه راه اين طرح مصوب و راهکارهاي ورود و حل فناورانه چالش هاي ميدان نفتي نهايي شده است و هم اکنون نقشه راه و پروپزال اجراي اين طرح در حال تدوين است و بعد از آن براي تصويب ارائه مي شود.
حسيني در ادامه خبر از اجراي اين طرح را افزايش ازدياد برداشت با استفاده از فناوري هاي نوين دانست و افزود: براي تحقق اين امر دو شبکه ايجاد کرديم يک شبکه بين المللي از دانشگاه ها به رهبري دانشگاه دولف هلند و ديگري شبکه اي شامل شرکت هاي معتبر نفت و گاز در حوزه عمليات و بهره برداري است.
وي در پايان ابراز اميدواري کرد که با ايجاد اين شبکه بتوان به اهداف اين طرح رسيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن