تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815427256




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تداوم ۱۵ سال خشک‌سالي در کشور/ برداشت آب از ۶۰۹ دشت جدول‌بندي شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۲۳ق.ظ)
وزير نيرو اعلام کرد: تداوم ۱۵ سال خشک‌سالي در کشور/ برداشت آب از ۶۰۹ دشت جدول‌بندي شد موج - وزير نيرو با اعلام اين که ۱۵ سال خشک‌سالي مستمر داريم، گفت: در ۴۶ سال گذشته به طور متوسط ۲۵۰ ميلي‌متر بارش داشتيم که اين ميزان در شش سال گذشته به طور متوسط ۲۰۵ ميلي‌متر بوده است.
به گزارش خبرگزاري موج، حميد چيت چيان، وزير نيرو با اعلام اين که ۱۵ طرح براي مديريت مصرف آب در کشور اجرا خواهد شد، گفت: براي اولين بار، برداشت آب شرب، کشاورزي و صنعت از ۶۰۹ دشت جدول‌بندي شد.
وزير نيرو اظهار داشت: درجه حرارت متوسط کشور در مقايسه با سال‌هاي گذشته ۱.۱ درجه سانتي‌گراد افزايش پيدا کرده و به تبخير بيشتر آب و کاهش منابع در دسترس منجر شده است.
چيت‌چيان با بيان اين که آبخوان داري نيز از اقدامات ديگر به شمار مي‌رود که بر اساس آن آب به داخل سفره‌هاي آب زيرزميني تزريق مي‌شود، گفت: در بخش مديريت مصرف آب ۱۵ طرح در دست اجرا داريم که ۱۱ طرح در وزارت نيرو، ۳ طرح را در وزارت جهاد کشاورزي و يک طرح نيز توسط سازمان زمين‌شناسي اجرايي خواهد شد.
وي ابراز اميدواري کرد: با اجراي اين برنامه‌ها بتوان طي ۵ سال آينده بيلان منفي سفره‌هاي زيرزميني را به صفر رساند.
وزير نيرو بيان داشت: در ۱۵ سال بعد از اين ۵ سال هم، اميدواريم بتوانيم با کاهش برداشت از آب‌هاي زيرزميني وضع سفره‌ها را به وضع ايستايي ۲۵ سال قبل برسانيم.
چيت چيان افزود: نخستين بار است که در مديريت آب کشور ميزان آب قابل برداشت از سفره‌هاي زيرزميني ۶۰۹ دشت کشور را مشخص کرده‌ايم که بر اساس آن سهم آب برداشتي در بخش شرب، کشاورزي و صنعت مشخص شده است.
وزير نيرو خاطرنشان کرد: اکنون تابلوي روشني از ميزان آب موجود و ميزان برداشت‌ها پيش روي ما است و اميدواريم بتوانيم تالاب‌هاي خشک شده را نيز در اين بخش احيا کنيم.
وي با اشاره به اينکه مديريت منابع آب بايستي با مشارکت چندين وزارتخانه و دستگاه صورت گيرد به فعاليت جلسات شوراي عالي آب کشور اشاره کرد و افزود: در دو سال گذشته ۱۳ جلسه اين شورا برگزار شده در حالي که در طول سه دولت قبلي اين شورا فقط هفت بار جلسه تشکيل داده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن