تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816725549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستگاه‌هاي اجرايي از نشر ديني قم حمايت کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ مهر ۱۳۹۴ (۲:۴ق.ظ)
مدير عامل شرکت تعاوني ناشران قم: دستگاه‌هاي اجرايي از نشر ديني قم حمايت کنند موج - قم - مدير عامل شرکت تعاوني ناشران قم با تأکيد بر اينکه بايد دستگاه‌هاي اجرايي از نشر ديني قم حمايت کنند؛ چرا که مشکلات نشر دين روزبه‌روز بيشتر مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، مدير عامل شرکت تعاوني ناشران قم با اشاره به مشکلات نشر ديني، گفت: قم به‌ عنوان يک مرکز کتب ديني از لحاظ رتبه‌بندي توليد کتاب با ۱۲۰۰ ناشر و بيش از ۲۵۰ مرکز چاپخانه و ليتوگرافي و صحافي دومين شهر کشور است.
وي گفت: قم با وجود حوزه‌هاي علميه و بارگاه حضرت معصومه (س) پايگاه توليد فکر و انديشه است و به‌ عنوان اولين شهر توليد نشر ديني کشور فعاليت مي‌کند اما از لحاظ فروش کتاب و استقبال به نسبت حوزه‌هاي ديگر نشر در پايين‌ترين رده‌ها قرار دارد.
سيد محمود حسيني با اشاره به گراني مواد اوليه براي توليد کتاب گفت: به غير از معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و اداره ارشاد قم هيچ‌گونه حمايت ديگري از توليد کتب ديني در سطح عمومي نمي‌شود و اين‌گونه حمايت‌ها هم کفاف حجم عظيم توليد نشر مذهبي را نمي‌دهد و به همين دليل کتب ديني در پايين‌ترين سطح تقاضا قرار دارد و در سبد خانوار کمرنگ‌ترين کالا است.
وي تصريح کرد: صنعت نشر به‌ عنوان يک حوزه اقتصادي آن‌ قدر که کنترل و رصد مي‌شود، حمايت خاصي از سوي دستگاه‌هاي اجرايي استان به‌ منظور توليد کتاب صورت نمي‌گيرد.
حسيني با تأکيد بر اينکه بايد دستگاه‌هاي اجرايي از نشر ديني قم حمايت کنند؛ چرا که مشکلات نشر دين روزبه‌روز بيشتر مي‌شود، يادآور شد: به دنبال اين بوديم که پنجمين دوره نمايشگاه کشورهاي اسلامي را امسال هم مانند سال‌هاي گذشته در قم برگزار کنيم اما به دليل نبود فضا و امکانات کافي برگزاري اين نمايشگاه امکان‌پذير نيست.
وي با اشاره به اينکه در برخي مناطق شهر مراکز پخش کتاب و محصولات فرهنگي نداريم، گفت: به شوراي اسلامي شهر پيشنهاد داديم که مراکز پخش کتاب و محصولات فرهنگي داشته باشيم چندين مکان مناسب را هم پيشنهاد داديم اما اين مهم تاکنون محقق نشده است.
مدير عامل شرکت تعاوني ناشران قم در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه در حال حاضر مجتمع ناشران بهترين و تخصصي‌ترين ساختمان مجتمع مربوط به حوزه نشر است که با کمک و مشارکت شهرداري ساخته شده است، عنوان کرد تغيير کاربري براي مجتمع ناشران يک فاجعه است و زيبنده قم و نشر ديني نيست؛ چرا که اين مجتمع، تنها مجتمع نشر ديني کشور است.
وي افزود: به دنبال فراهم کردن تسهيلات و تأمين نقدينگي براي حوزه نشر ديني هستيم که همه ناشران فعال ديني در مجتمع ناشران مستقر شوند و اکثر دفاتر مراجع و مراکز علمي و فرهنگي در اين ساختمان فعاليت دارند.
حسيني با اشاره به اينکه ۴۰ درصد املاک مجتمع ناشران مربوط به شهرداري است، گفت: تعاوني ناشران با کمک شهرداري مجتمع ناشران را بنا کرد اما هنوز به دليل پيچ و خم‌هاي اداري پايان کار اين مجتمع گرفته نشده است.
وي گفت: ناشران به دليل قطع ارتباط با مشتريان و از دست دادن مخاطبين خود براي استقرار در مجتمع ناشران تمايلي از خود نشان نمي‌دهند، در حالي که ناشران در اين مکان مي‌توانند با هم ارتباط خوبي براي توليد کتاب‌هاي فاخر و مناسب داشته باشند.
مدير عامل شرکت تعاوني ناشران قم ادامه داد: مجتمع ناشران براي ۳۲۰ مرکز تخصصي انتشاراتي پيش بيني شده که ۲۱۴ ويترين عرضه کتاب و ۱۰۴ واحد اداري وجود دارد که واحدهاي تجاري آن تاکنون بيش از ۳۰ درصد فعال نشده است.
وي نبود سرويس اياب و ذهاب براي مجتمع ناشران را يکي از مشکلات اساسي دانست که دسترسي به اين مکان را براي رفت و آمد مردم مشکل کرده و گفت: تمام حوزه‌هاي مربوط به نشر و بخش فرهنگي مي‌توانند در مجتمع ناشران مشغول شوند و ۱۲ شغل براي مستقر شدن در اين مجتمع تعريف شده است.
حسيني همچنين با اشاره به توزيع کتاب درسي در قم، اظهار کرد: ۲۸ سال است که تعاوني ناشران قم با همکاري اداره آموزش‌وپرورش توزيع کتاب‌هاي درسي مقطع متوسطه و راهنمايي را در کل نقاط شهر به عهده دارد.
وي با بيان اينکه در سال ۹۴، ۱۱۶ عامل عرضه کتاب‌هاي درسي مقطع متوسطه و دبيرستان در سطح استان قم را به عهده دارند، ادامه داد: امسال در دوره‌هاي متوسطه و دبيرستان ۸۷ هزار و ۸۰۰ دوره کتاب به تعداد يک ميليون و ۵۵ هزار جلد و به ارزش ۲۰ ميليارد ريال در استان قم توزيع شده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن