تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821220750




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فاجعه منا به دليل رفتار سفاهت آميز سعودي‌ها رنگ و بوي جنايت گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ مهر ۱۳۹۴ (۱۶:۵۱ب.ظ)
وزير اطلاعات: فاجعه منا به دليل رفتار سفاهت آميز سعودي‌ها رنگ و بوي جنايت گرفت موج-وزير اطلاعات گفت: حکام آل سعود با ارتکاب قصوري که منجر به بروز حادثه شد و رفتار سفاهت آميزي که پس از فاجعه منا از خود نشان دادند موجب شد اين فاجعه رنگ و بوي جنايت به خود بگيرد و دنياي اسلام رفتار آن‌ها را نخواهد بخشيد.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام سيد محمود علوي در جلسه شوراي اداري استان آذربايجان غربي گفت: حکام آل سعود با ارتکاب قصوري که منجر به بروز حادثه شد و رفتار سفاهت آميزي که پس از فاجعه منا از خود نشان دادند موجب شد اين فاجعه رنگ و بوي جنايت به خود بگيرد و دنياي اسلام رفتار آن‌ها را نخواهد بخشيد.
وزير اطلاعات در ادامه افزود: حکام آل سعود پس از اين مصيبت جانسوز مي توانستند با مسووليت پذيري و عذرخواهي موجبات تسلي خانواده‌ها و حفظ حرمت و کرامت کشورها را فراهم کنند تا اگر محلي بر قصور ديده مي‌شد، امت اسلام با ديده اغماض به آن نگاه کنند ولي به جاي اين رويکرد با بي کفايتي خشم جهان اسلام را برانگيخته کرد.
علوي تصريح کرد: حکام آل سعود مي‌توانستند پس از اين فاجعه با زمينه سازي براي حضور هيات هايي از کشورهاي آسيب ديده امکان رسيدگي به حجاج، مجروحان و پيکر جانباختگان و تقويت روحيه بازماندگان را فراهم کند و بجاي اينکه نمک به زخم امت اسلامي بپاشند مي‌توانستند مرهمي بر دردهاي آنان باشند.
علوي در ادامه سخنان خود به تشريح رويکرد وزارت اطلاعات در مسائل داخلي، انتخابات پيش رو، سرمايه گذاري و کارآفريني و مواجهه با دشمنان کشور پرداخت و گفت: وزارت اطلاعات در مسائل داخلي به جاي تکيه بر سليقه‌هاي مديريتي از آموزه‌هاي دين مبين اسلام، پيامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار عليهم السلام الهام گرفته و به دنبال ايجاد امنيت در جامعه است.
علوي افزود: اگر بخواهيم امنيت را در جامعه نهادينه کنيم بايد به دنبال بالا بردن امنيت رواني جامعه باشيم و امروز وزارت اطلاعات در تلاش است تا مردم در کمال امنيت، نشاط و شادکامي زندگي کنند.
وزير اطلاعات درخصوص موضوع انتخابات نيز گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب هم اشاره فرمودند انتخابات مصداق حق الناس است لذا انتخاب کردن و انتخاب شدن از حقوق اوليه مردم کشور است و هيچ کس حق سلب کردن اين حقوق را ندارد مگر اينکه با استناد به حجت شرعي و قانوني و دلايل کامل عمل شده باشد.
وي افزود: راهبرد وزارت اطلاعات در اين زمينه دفاع از حق الناس و ايجاد فضاي پرنشاط براي حضور سلائق مختلف در چارچوب قانون در انتخابات پيش روست.
وزير اطلاعات در خصوص راهبرد اين وزارتخانه دربرخورد با دشمن نيز گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) در برخورد با دشمن به هيچ وجه کوتاه نمي‌آيد و آرامش امروز جامعه به دليل حساسيت بالاي وزارت اطلاعات و ساير نهادهاي اطلاعاتي، نظامي، انتظامي و قضايي و در سايه همدلي و همزباني در برخورد با دشمن به دست آمده است و اين دليلي بر بيکار نشستن دشمنان قسم خورده اين ملت نيست.
علوي تصريح کرد، دستاوردهاي امنيتي کشور در 2 سال اخير، در سايه همدلي و هم افزايي تمام نهادهاي امنيتي کشور به دست آمده است و با اين تلاش شبانه روزي توانسته‌ايم بر خلاف تمام کشورهاي همجوار که سرشار از بوي خون و باروت هستند، به تعبير رهبر معظم انقلاب به امنيت مثال زدني دست يابيم.
وي حمايت از فعالان اقتصادي، سرمايه گذاري و کارآفريني را از ديگر برنامه‌هاي وزارت اطلاعات برشمرد و گفت: اشتغالزايي، کارآفريني و سرمايه گذاري خارجي امنيت ملي کشور را تضمين مي‌کند و در اين مسير وزارت اطلاعات خود را موظف مي‌داند موانع را از مسير فعالان اقتصادي بردارد.
وزير اطلاعات در خصوص مسائل استان آذربايجان غربي نيز مطالبي بيان کرد و گفت: اراده دولت جمهوري اسلامي ايران احياي درياچه اروميه است و در اين زمينه تدابير ويژه اي انديشيده شده است که اميدواريم با تحقق اقدامات عملي، هر چه سريع‌تر زمينه احياي اين درياچه مهم فراهم شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن