تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819564416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رحیم بنامولایی: «استفاده از برند خارجی» یک مشکل فرهنگی در کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


رحیم بنامولایی: «استفاده از برند خارجی» یک مشکل فرهنگی در کشور است استان‌ها > البرز - کرج – رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: «استفاده از برند خارجی» یک مشکل فرهنگی در کشور ما است و باید به سمت تقویت تولید داخلی، ارتقای کیفیت تولید داخلی و ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای ساخت داخل گام برداریم.

سالومه حاجی کندی / خبرانلاین البرز، رحیم بنامولایی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست خبری با جمعی ازخبر نگاران رسانه که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز برگزار شد، افزود: : برداشته شدن تحریم‌ها فرصت خوبی را برای حضور هیئت‌های خارجی در کشور ما فراهم کرده و خواهان مشارکت آنها در فعالیت‌های بخش خصوصی در کشور هستیم.
بنامولایی ادامه داد: لازم است این هیئت‌ها برای تولیدات ساخت کشور ما بازار ایجاد کنند و توانمندی‌های خود را به آنها معرفی کنیم ضمن اینکه لازم است طرفین از توانمندی‌های یکدیگر استفاده کنند. اگر با این هیئت‌ها خوب برخورد کنیم، می‌توانیم آنهارا جذب کنیم ضمن اینکه به واسطه معرفی توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود به آنها همکاری‌ها توسعه می‌یابد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز اظهار کرد: به کمک مشارکت با شرکت‌های خارجی، هزینه‌های تولید پایین می‌آید، کیفیت تولید افزایش می‌یابد و می‌توانیم سهم بیشتری از بازارهای بین‌المللی داشته باشیم.
وی افزود: باید انقلاب صنعتی ایجاد کنیم و کالاهای ایرانی در بازارهای بین‌المللی حضور یابد که این امر نوعی کشورگشاییِ اقتصادی است و به کمک آن می‌توانیم اقتصاد کشور را از نفت جدا کنیم. باید دروازه‌های کشور به روی هیئت‌ها و شرکت‌های خارجی باز باشد و این امر را با مدیریت همراه کنیم.
بنامولایی اظهار کرد: به دلیل کافی نبودن امکانات اسکان هیئت‌های خارجی در استان البرز، در مواردی که امکان دعوت هیئت‌های خارجی حاضر در تهران به البرز نباشد، ما نزد آنها می‌رویم و با آنها جلسه برگزار می‌کنیم ضمن اینکه تلاش می‌شود در صورت امکان زمینه آمدن این هیئت‌ها به استان البرز نیز فراهم شود
دانشگاه‌ها بنگاه‌های تولید مدرک شده‌اند
وی افزود: تولیدکننده‌ها در کشور ما مالیات می‌پردازند اما در ازای پرداختن مالیات خدمات خاصی دریافت نمی‌کنند و این امر موجب عدم گرایش آنها به پرداخت مالیات می‌شود.
وی با انتقاد از گرفتن مالیات ارزش افزوده برای خدمات نیز ادامه داد: در هیچ جای دنیا برای خدمات ازقبیل خدماتی که هتل‌ها ارائه می‌دهند، مالیات ارزش افزوده گرفته نمی‌شود درحالیکه در ایران گرفته می‌شود که این امر موجب کاهش گرایش مردم به اقامت در هتل‌ها و افزایش تمایل به چادرزدن در زمان تعطیلات می‌شود.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز اظهار کرد: عدم ارائه خدمات در ازای دریافت مالیات و همچنین گرفتن مالیات ارزش افزوده برای خدمات در نهایت موجب کاهش رونق کسب و کار می‌شود ضمن اینکه سیستم‌های مالیاتی در زمان تعیین مقدار مالیات واحدهای تولیدی و صنعتی باید همه موارد مورد نیاز را ملاک قرار دهند.
وی گفت: یکی از مشکلات کشور ما این است که تولیدکننده‌ها در ازای مالیاتی که به سیستم مالیاتی می‌دهند، خدمات دریافت نمی‌کنند.
بنامولایی در ادامه بر لزوم مشخص شدن هزینه‌های نهان و تقویت حسابداری صنعتی در خصوص فعالیت‌های تولیدی و صنعتی تاکید کرد و گفت: مشخص نبودن هزینه‌های نهان و نداشتن حسابداری صنعتی موجب افت تولید و صنعت می‌شود ضمن اینکه دولت به سمت چابک‌تر شدن و در عین حال افزایش دادن مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های تولیدی و صنعتی پیش می‌رود.
وی همچنین بر ضرورت افزایش بهره‌وری فعالیت‌های دولتی تاکید کرد و یادآور شد: به موازات این امر باید بخش خصوصی نیز تقویت شود و از تولید محوری به سمت صادرات‌ محوری گام برداریم.
بنامولایی افزود: همچنین لازم است مصرف بهینه و لزوم خودکفایی در تولید کالاهای مورد نیاز ترویج و فرهنگ‌سازی شود که رسانه‌ها نقش مهمی در این خصوص دارند. لزوم مصرف بهینه و خودکفایی یادشده باید از کودکی به افراد آموزش داده شود که آموزش و پرورش نقش مهمی در این زمینه دارد.

دانشجویان پس از فارغ‌التحصیل‌شدن صاحب فکر و نظر باشند
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گفت: لازم است دانشجویان به گونه‌ای در دانشگاه‌ها آموزش ببینند که پس از فارغ‌التحصیل‌شدن صاحب فکر و نظر باشند درحالیکه متاسفانه در بسیاری از موارد اینگونه نیست و دانشگاه‌ها به بنگاه‌های تولید مدرک تبدیل شده‌اند که این امر نیازمند اصلاح و بازنگری اساسی است.
وی افزود: همچنین بسیاری از همایش‌هایی که در کشور برگزار می‌شود، بی‌محتوا هستند و اگر قرار است به عنوان بخش خصوصی همایش برگزار کنیم، باید محتوا داشته باشد.
بنامولایی یادآور شد: ارائه آمارها به تنهایی کافی نیست و باید در همایش‌ها راهکار نیز ارائه دهیم و برای تقویت تعامل بین صنعت و دانشگاه نیز اقدامات لازم انجام شود. تجربه و علم باید در کنار هم مورد استفاده قرار گیرند و به اهمیت هر دو واقف باشیم.
وی گفت: کشور ما ظرفیت گسترش تولید در زمینه «برند حلال» را دارد و گسترش تولیدات در این زمینه موجب اختصاص سهم بیشتری از بازارهای بین‌المللی به کشور ما می‌شود ضمن اینکه در زمینه تجارت برند حلال نباید از ترکیه و مالزی عقب بمانیم.
بسیاری از آمارهای صنعتی و تولیدی موجود در کشور غلط است
بنامولایی در ادامه سخنان خود از غلط بودن اکثر آمارهای صنعتی و تولیدی موجود در کشور انتقاد کرد و گفت: به آمایش سرزمین نیاز اساسی داریم و لازم است بانک اطلاعاتی بر اساس واقعیت‌ها داشته باشیم تا بتوانیم برنامه‌ریزی‌های خود را بر اساس آمار و اطلاعات واقعی انجام دهیم و جزیره‌ای عمل کردن نیز کاهش یابد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز ادامه داد: در راستای افزایش دسترسی به آمار و اطلاعات درست، وب‌سایت این اتاق توسعه می‌یابد و تا آخر مهرماه به وب‌سایتی مرجع و کامل تبدیل می‌شود.
وی اظهار کرد: اتاق‌های بازرگانی باید از همفکری‌های مشاورین و صاحب‌نظران ارشد و خبره برخوردار باشند تا به کمک آنها بتوانیم سرمایه‌ها را بهتر هدایت کنیم و شاهد رشد و توسعه فعالیت‌های تولیدی و صنعتی باشیم.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز از «چشم و هم‌چشمی» و «خریدن کالاهای غیرضروریِ وارداتی که از آنها استفاده‌ای هم نمی‌شود» به عنوان یک فرهنگ غلط در کشور یاد کرد و افزود: این فرهنگ به شکل جدی نیازمند اصلاح است و باید فرهنگ‎سازی‌های لازم انجام شود.
بنامولایی یادآور شد: لازم است همواره به یاد داشته باشیم که سرمایه‌گذار کارآفرین است و «زالوصفت‌ها» در واقع دلال‌ها هستند. در فعالیت‌های صنعتی باید تقسیم کار انجام شود و تولیدکننده‌ها همه تلاش خود را معطوف تولید و ارتقای کیفیت کنند و تامین‌کننده‌ها و فروشنده‌ها نیز وظایف خود را انجام دهند.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز ادامه داد: افزایش تولید در نهایت به افزایش اشتغال‌زایی و کاهش مشکلات اجتماعی و اقتصادی در جامعه منجر می‌شود که این امر ضرورت برداشتن منافع تولید را افزایش می‌دهد. ناهماهنگی‌های موجود در بخش‌های اقتصادی و تولیدی موجب کاهش راندمان می‌شود و باید از موازی‌کاری‌ها جلوگیری شود.
از ظرفیت‌های شهرک‌های صنعتی موجود استفاده شود
وی در ادامه سخنان خود با انتقاد از پرداخت نشدن یارانه صنعت گفت: در همه کشورهای پیشرفته دنیا از صنعت حمایت می‌شود اما در ایران نه تنها حمایت کافی نمی‌شود بلکه یارانه صنعت که قرار بوده داده شود، پرداخت نشده است.
بنامولایی همچنین با انتقاد از کاهش علاقه مردم به کار و فعالیت اقتصادی ادامه داد: متاسفانه در بسیاری از موارد شاهد هستیم که حتی بسیاری از افرادی که منزل شخصی ندارند، ترجیح می‌دهند کار نکنند و همچنان فاقد منزل شخصی بمانند اما پول خود را در بانک بگذارند و سود آن را دریافت کنند.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز یادآور شد: کار و فعالیت موجب نشاط می‌شود که این امر را باید همواره در نظر داشته باشیم.
بنامولایی از تلاش این اتاق برای افزایش پیوند میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتگران خبر داد و افزود: کاهش هدررویِ وقت و سرمایه‌های موجود نیازمند کاهش موازی‌کاری و افزایش تعامل و همکاری‌ها است که امیدواریم دبیرخانه مشترک برای کاهش موازی‌کاری تشکیل شود.
وی در پایان یادآور شد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز برنامه‌های آموزشی را در راستای تقویت فعالیت‌های خود دنبال می‌‎کند ضمن اینکه لازم است به جای تاسیس شهرک‌های صنعتی جدید در استان البرز از ظرفیت‌های موجود شهرک‌های فعال استان استفاده شود.

کلید واژه ها: استان البرز -




سه شنبه 7 مهر 1394 - 16:46:20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن