تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821213406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حکایت وقفه‌های ناتمام لیگ برتر


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: حکایت وقفه‌های ناتمام لیگ برتر
وقفه‌های مکرر و طولانی‌مدت در مسابقات به چالش بزرگ لیگ پانزدهم بدل شده است.
به گزارش نامه نيوز ، پس از بسته شدن پرونده رقابت‌های هفته هفتم در اولین روز از هفته جاری لیگ برتر به مدت 20 روز تعطیل شد. این اتفاق یعنی بروز وقفه بیش از دو هفته‌ای در مسابقات برای دومین ماه پیاپی است که در لیگ پانزدهم اتفاق می‌افتد. پیش از آن و پس از برگزاری مسابقات هفته پنجم نیز لیگ نزدیک به 20 روز تعطیل شده بود. این اما پایان کار نیست و این اتفاق ماه آینده نیز تکرار خواهد شد تا لیگ برتر از این حیث هت‌تریک کرده و برای سومین ماه متوالی با وقفه مواجه شود.

این وقفه‌های طولانی در رقابت‌های لیگ برتر ایران یک علت آشنا و تکراری دارد و آن به برپایی اردوهای بلندمدت تیم ملی و البته اصرار ادامه‌دار کارلوس کی‌روش برای در اختیار داشتن طولانی‌مدت ملی‌پوشان برمی‌گردد. هرچند در نهایت لژیونرهای آسیایی و اروپایی که در مجموع بخش به نسبت قابل ملاحظه‌ای از نفرات تیم ملی را تشکیل می‌دهند تنها در روزهای نزدیک به تاریخ‌های فیفا می‌توانند خود را به اردو برسانند اما مرد پرتغالی همچنان اصرار دارد تا برای هر مسابقه رسمی ولو برابر حریفان درجه سه آسیایی باز هم این وقفه‌های طولانی را به لیگ برتر تحمیل کند. برخلاف دفعه قبل که مسابقات برای دیدار با حریفان نه چندان دردسرسازی مثل گوآم و هند به مدت طولانی تعطیل شد این بار وقفه ایجاد شده اندکی منطقی‌تر و توجیه‌پذیرتر است زیرا شاگردان کی‌روش هفته آینده باید به مصاف جدی‌ترین رقیبشان در گروه یعنی عمان بروند هرچند که در کل انتظار نمی‌رود که تیم ملی برای صعود از مرحله اول مقدماتی جام جهانی با چالش خاصی مواجه باشد.

این وقفه‌های طولانی به طور قطع روی کیفیت مسابقات لیگ به شکلی منفی تاثیر می‌گذارد و این لیگ نه چندان باکیفیت را خواب‌آورتر و کسل‌کننده‌تر از قبل می‌کند. منتقدان معتقدند که کاهش کیفیت لیگ در نهایت به ضرر خود تیم ملی است چون هرچه ملی‌پوشان که در هر حال بخش بزرگی از آنها در داخل کشور مشغول فعالیت هستند در لیگ باکیفیت‌تری بازی کنند در نهایت این تیم ملی است که منتفع می‌شود. طبیعتا عکس این حالت نیز صادق است. منتقدان با تاکید مکرر بر اینکه یک تیم ملی خوب از دل لیگی باکیفیت بیرون آمده و این وقفه‌های مکرر و طولانی مانع از بهبود کیفیت مسابقات می‌شود اصرار دارند که دوره این قبیل اردوهای بلندمدت سالهاست که به سر آمده و در فوتبال مدرن هیچ محلی از اعراب ندارد.

با این حال انتقادهایی از این دست پس از جام جهانی آشکارا کمتر شده است زیرا کی‌روش از اردوهای بسیار طولانی‌مدتی که در آستانه این رویداد مهم در آفریقا و اروپا برای تیم ملی تدارک دید در نهایت نتیجه گرفت و از آن آزمون با سربلندی نسبی بیرون آمد. هرچند از آن پس دیگر کمتر کسی به سرمربی تیم ملی از این بابت خرده می‌گیرد اما سرمربیان و مربیان تیم‌های لیگ برتری که از نزدیک و در عمل با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند انتقاد خود نسبت به این شرایط را با غرولندهای ملایم مطرح کرده و مداوما نارضایتی خود را از این وضعیت دشوار و نه چندان متعارف نشان می‌دهند.



منبع: ورزش سه


۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن