تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815644414




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش سلامت غذا در کشور سالانه براي مردم اعلام مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۶ب.ظ)
گزارش سلامت غذا در کشور سالانه براي مردم اعلام مي شود موج - رئيس سازمان غذا و دارو بر ضرورت دسترسي مردم به آزمايش‌هاي فراورده‌هاي غذايي براي اطمينان خاطر از سلامت محصولاتي که استفاده مي‌کنند، تاکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، رسول ديناروند صبح سه شنبه در يازدهمين گردهمايي مديران آزمايشگاه‌هاي کنترل غذا و داروي کشور که در رشت برگزار مي‌شود، گفت: آزمايشگاه‌هاي کنترل غذا و دارو نقش اساسي در اعتماد سازي براي سلامت و ايمني فرآورده‌هاي غذايي و دارويي دارند.
وي با عنوان اين مطلب که با شرايط ايده آل در حوزه سلامت فرآورده‌هاي غذايي فاصله داريم، تاکيد کرد: براي اينکه بتوانيم در دو سال آينده به آنچه که از آن به عنوان شرايط ايده آل نام مي‌بريم، برسيم مي‌بايست 4 کار در آزمايشگاه‌هاي کنترل غذا و دارو انجام شود.
ديناروند با تاکيد بر ايجاد زيرساخت مورد نياز براي رسيدن به شرايط ايده آل، تصريح کرد: در ابتدا مي‌بايست يک شبکه منسجم در انجام آزمايش‌هاي غذا و دارو و اعلام نتايج يکسان آن داشته باشيم.
وي با اعلام اينکه در حال حاضر ارتباط منسجم بين آزمايشگاه‌هاي کنترل غذا و دارو وجود ندارد، اظهار داشت: در حال حاضر نتايج اين آزمايش‌ها جمع نمي‌شود و ارتباطي هم بين آن‌ها وجود ندارد، در صورتي که اتصال اين آزمايشگاه‌ها مي‌تواند نتايج کارها را بهتر نمايان سازد.
معاون وزير بهداشت با اشاره به اينکه اگر اين شبکه ارتباطي بين آزمايشگاه‌هاي کنترل غذا و دارو ايجاد شود مطمئناً نقاط ضعف شناسايي و اولويت‌ها شناخته مي‌شوند، افزود: موضوع بعدي پرتال قابل استفاده براي مردم است.
وي در توضيح اين موضوع گفت: آنچه به عنوان آزمايش فرآورده‌هاي سلامت محور انجام مي‌شود، مي‌بايست براي مردم قابل دسترسي باشد. در واقع مردم بايد از طريق اين پرتال به سابقه کنترل هر يک از کالاهاي سلامت محور دسترسي پيدا کنند تا از مصرف آن اطمينان حاصل نمايند.
رئيس سازمان غذا و دارو با تاکيد بر اينکه نقش آزمايشگاه‌هاي کنترل غذا و دارو در تأمين سلامت مردم از جايگاه ويژه اي برخوردار است، گفت: ما هيچ کالايي نداريم که نتيجه آزمايشگاهي نداشته باشد. بر همين اساس لازم است که تاريخچه آزمايش‌هايي که بر روي فرآورده‌هاي سلامت محور اعم از توليد داخل يا وارداتي انجام مي‌شود براي مردم قابل دسترسي باشد.
ديناروند افزود: اگر اين پرتال و سامانه طراحي و در اختيار مردم قرار بگيرد، آن‌ها مي‌توانند با اطمينان خاطر از سوابق آزمايش‌هايي که بر روي فرآورده‌هاي سلامت محور انجام شده است، نسبت به انتخاب خود اطمينان حاصل کنند.
ديناروند در ادامه به موضوع شناسايي آلاينده‌ها و تقلبات غذايي اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر در اين بخش ضعيف هستيم.
وي با عنوان اين مطلب که شناسايي تقلب و تخلف در فرآورده‌هاي غذايي کار راحتي نيست، تاکيد کرد: ما بايد نسبت به تجهيز و تقويت آزمايشگاه‌ها براي تشخيص آلاينده‌ها و تقلبات غذايي اقدام کنيم.
ديناروند با بيان اين مطلب که مشکل امروز مردم سوء تغذيه و نگهداري فرآورده‌هاي غذايي نيست، گفت: مشکلات امروز در حوزه غذا متأثر است باقي مانده سموم، فلزات سنگين، نيترات، کود شيميايي و اين قبيل موارد است که مي‌بايست نسبت به تقويت آزمايشگاه‌هاي کنترل غذا و دارو اقدام کنيم.
وي همچنين بر ضرورت سرعت در پاسخ دهي در انجام آزمايش‌هاي فرآورده‌هاي سلامت محور تاکيد کرد و افزود: متاسفانه سال گذشته قول داده بوديم که گزارش سلامت غذا را تهيه کنيم ولي نتوانستيم چون اطلاعاتي که ما داشتيم ضعيف بود.
معاون وزير بهداشت در پايان اظهار اميدواري کرد: گزارش ساليانه سازمان غذا و دارو در مورد سلامت غذا، قابل اعتماد باشد.
وي همچنين افزود: سال گذشته قول تهيه گزارش سلامت در کشور را داديم اما نتوانستيم اين کار را انجام دهيم.
وي اظهار داشت: امسال تهيه گزارش سلامت غذا در کشور را جزو برنامه‌ها قرار داده‌ايم که براي تحقق اين مهم به کار حرفه اي نياز داريم.
رئيس سازمان غذا و دارو کشور با اشاره به نقش مهم آزمايشگاه‌هاي کنترل بيان کرد: اين آزمايشگاه‌ها نقش اساسي در اعتمادسازي براي سلامت و ايمني فرآورده‌ها در حوزه سلامت دارند.
وي با بيان اين که براي رسيدن به شرايط ايده آل خيلي فاصله داريم، خاطرنشان کرد: زيرساخت‌هايي براي رسيدن به شرايط ايده آل نياز است که بايستي مورد توجه قرار دهيم.
ديناروند تصريح کرد: بايستي شبکه اي از آزمايشگاه‌هاي موفق و کارآمد را در سطوح مختلف در کشور داشته باشيم که در اين رابطه نقاط ضعف، نيازها و اولويت‌ها شناسايي مي‌شود.
وي با بيان اينکه بايستي پورتالي براي دسترسي اطلاعات مردم داشته باشيم، يادآور شد: در اين برنامه مردم هر کالايي را که جستجو کردند، مي‌توانند سابقه کنترل آن را مشاهده کنند.
رئيس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: شناسايي آلاينده‌ها و تقلب در توليد مواد غذايي و آشاميدني در دوران برتري علم و فناوري، کار راحتي نيست، بنابراين بايستي در اين بخش تقويت شويم.
وي با بيان اينکه گرفتاري اصلي مردم در بخش غذا و دارو مانند 20 سال گذشته از جمله مشکل سوء تغذيه و نگهداري مواد غذايي نيست، يادآور شد: باقيمانده سموم، فلزات سنگين، نيترات و کودشيمايي مشکل اصلي ما شده است.
ديناروند بيان داشت: براي اينکه بتوانيم در اين بخش دانش و فناوري‌هاي جديد را به خدمت بگيريم، به جاهاي خوبي رسيده‌ايم به طوري که حدود 40 تا 50 ميليارد تومان سفارش دستگاه را خواهيم داشت، تست‌هاي سريع را راه اندازي و دانشگاه‌ها را تقويت مي‌کنيم.
وي با تاکيد بر اين که دانشگاه‌ها بايستي نيروي انساني توانمند، با تجربه و آموزش ديده را در اختيار داشته باشند، يادآور شد: تفاهم‌نامه اي براي تقويت آزمايشگاه‌ها منعقد مي‌شود و تعهد دانشگاه اين است که نيروي کارآمد را جذب کند.
وي تقويت آزمايشگاه‌هاي غذا و دارو را مهم دانست و بيان داشت: در تقويت آزمايشگاه‌هاي غذا و دارو از اعتبارات بهداشتي استفاده خواهد شد.
ديناروند پيشرفت‌هاي استان گيلان در حوزه سلامت را خوب ارزيابي کرد و يادآور شد: دسترسي مردم در گيلان به خدمات با کيفيت بالا در حوزه سلامت فراهم شده است.
يازدهمين گردهمايي دو روزه مديران آزمايشگاه‌هاي غذا و داروي کشور، روز سه شنبه در هتل کادوس رشت گشايش يافت.
سياست گذاري در راستاي اهداف سازمان غذا و دارو، بيان برنامه‌هاي سامانه جامع آزمايشگاه‌هاي سازمان غذا و دارو و برنامه‌هاي عملياتي کلان استاني آزمايشگاه‌هاي مرجع غذا و دارو در سال 94 از اهداف برگزاري اين گردهمايي عنوان شده است.
در اين گردهمايي هشت کارگاه براي شرکت کنندگان برگزار مي‌شود؛ طرح کلان آلاينده‌ها و تقلب‌هاي مواد غذايي و آشاميدني، فرآيندهاي استقرار سيستم يکچارچه مديريت آزمايشگاهي (Lims) در آزمايشگاه‌هاي غذا و دارو، برنامه‌هاي استقرار تست‌هاي سريع در آزمايشگاه‌ها و سطح عرضه، بررسي چالش‌ها و برنامه‌هاي راه اندازي آزمايشگاه‌هاي دارو در معاونت‌هاي غذا و دارو در سال 95 - 94، تعيين و گروه بندي آزمون‌ها بر اساس شاخص‌هاي ايمني، نحوه ارزيابي و رتبه بندي آزمايشگاه‌هاي کارخانجات توليدي، روش‌هاي جديد کنترل فرآورده‌هاي آرايشي و بهداشتي و چالش‌هاي واگذاري صدور مجوزهاي آزمايشگاه‌هاي غيردولتي و نحوه کسب تأييديه GLP از عناوين اين کارگاه‌هاست.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن