تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812775023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازتاب سخنراني رئيس جمهور ايران در رسانه هاي جهان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۵۹ب.ظ)
بازتاب سخنراني رئيس جمهور ايران در رسانه هاي جهان موج - گروه بين الملل
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، اظهارات روز دوشنبه حسن روحاني در مجمع عمومي سازمان ملل در کنار سخنراني روساي جمهور روسيه و آمريکا مورد توجه بسياري از مهم ترين رسانه هاي خبري جهان قرار گرفت.

بي بي سي
سايت بي بي سي فصل جديد روابط ايران و جهان را مورد توجه قرار داد و نوشت: «حسن روحاني، رئيس جمهور ايران، روز دوشنبه، 28 سپتامبر (6 مهر)، در مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورک گفت که فصل جديدي در روابط ايران و جهان آغاز شده است. روحاني گفت که مردم ايران در انتخابات دو سال پيش رياست جمهوري اين کشور "تعامل سازنده با جهان" را انتخاب کردند که در نهايت به توافق جامع اتمي ايران و قدرت هاي جهاني منتهي شد.»
بي بي سي افزود: «روحاني گفت: لازم مي دانم بر نقش همه مذاکره کنندگان، سران و رهبران دولت هاي آمريکا، انگلستان، فرانسه، روسيه، آلمان، چين و جمهوري اسلامي ايران در دسترسي به توافق تاکيد کنم. ما تصميم گرفته بوديم با حفظ اصول خود، فضايي تازه را رقم بزنيم و اين کار را کرديم. آنجا که لازم بود جلو رفتيم و آنجا که لازم بود شهامت انعطاف را داشتيم.»
در گزارش بي بي سي آمده است: «روحاني تاکيد کرد که ايران قصد دارد در فضاي جديد، "حرکت صلح جويانه" خود را در منطقه نيز بر اساس قاعده برد-برد ادامه دهد و روابط خود با کشورهاي همسايه را بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک بازسازي کند.»

ان بي سي نيوز
سايت آمريکايي ان بي سي نيوز انقادهاي روحاني به سياست هاي آمريکا در خاورميانه را مورد توجه قرار داد و نوشت: «حسن روحاني رئيس جمهور ايران، ايالات متحده را دليل اصلي نابساماني هاي غرب آسيا (خاورميانه) دانست. وي روز دوشنبه در سخنراني سازمان، ملل سياست هاي ايالات متحده را موجب گسترش تروريسم در خاورميانه دانست و آن را مورد سرزنش قرار داد. وي گفت که آمريکا از طريق جنگ در منطقه و اتحاد با رژيم صهيونيستي موجب رشد و توسعه گروه هاي افراطي در منطقه شده است. البته اين حملات روحاني به سياست هاي خصمانه آمريکا بعد از ستايش از ديپلماسي و توافق هسته اي بود؛ که وي رويکرد ايران و شش قدرت جهاني را در مذاکرات هسته اي که منجر به برنامه جامع اقدام مشترک شد مورد ستايش قرار داد و گفت که اين توافق از وقوع جنگي ديگر در خاورميانه جلوگيري کرد.»

رويترز
رويترز علاوه بر توجه به اظهارات رئيس جمهور ايران در خصوص تحولات سوريه و يمن به فاجعه غم انگيز منا اشاره کرد و نوشت: «رئيس جمهور ايران از سوء مديريت و بي کفايتي آنهايي انتقاد کرد که مسوول حادثه فاجعه بار منا در عربستان سعودي هستند. در اين حادثه بيش از 700 نفر از جمله تعداد زيادي از حجاج ايراني جان باختند. روحاني سفر خود به نيويورک را کوتاه کرد تا دوشنبه شب به تهران بازگردد و در مراسم بازگشت اجساد زائران ايراني کشته شده در حادثه فاجعه بار رمي جمرات شرکت کند.»

هافينگتون پست
اين روزنامه نيز در سايت خود رويکرد رئيس جمهور ايران در سازمان ملل را مثبت اعلام کرد و نوشت: «روحاني در اولين حضور علني خود بعد از نهايي شدن توافق هسته اي، يک رويکرد خوشبينانه و نگاهي رو به جلو در روابط با جهان ارائه کرد و بر همه گمانه زني ها مبني بر اينکه او تحت فشار محافظه کاران داخلي موضع گيري خصمانه در برابر همکاري با آمريکا و متحدانش خواهد داشت، خط بطلان کشيد. روحاني به توافق اخير هسته اي اشاره کرد و آن را نشانه دوره همکاري هاي توسعه يافته بين ايران و جامعه جهاني دانست. وي با اشاره به پيروزي خود در انتخابات 2013 گفت به نمايندگي از ملتي صحبت مي کنم که دو سال قبل به تعامل سازنده با دنيا راي داد، من هم اکنون با افتخار اعلام مي کنم که فصل جديدي در روابط ايران با جهان باز شده است.»

اسپوتنيک
سايت روسي اسپوتنيک نيز انتقاد به سياست هاي آمريکا در خاورميانه را مورد توجه قرار داد و نوشت: «حسن روحاني رئيس جمهور ايران در سخنراني خود در هفتادمين مجمع عمومي سازمان ملل از آمريکا به علت سياست تروريستي اين کشور انتقاد کرد. به گفته رئيس جمهور ايران، اين سياست در اشغال عراق و افغانستان توسط آمريکا و همين طور حمايت آمريکا از رژيم صهيونيستي که به ملت فلسطين ظلم مي کند، مورد استفاده قرار گرفت.»

فرانس پرس
سايت فرانسوي فرانس پرس به آن بخش از اظهارات حسن روحاني توجه کرد که وي از لزوم اتحاد جهان عليه تروريسم سخن گفت و نوشت: «رئيس جمهور ايران در تريبون مجمع عمومي سازمان ملل اعلام کرد که فصلي جديد بين جمهوري اسلامي ايران و جامعه بين الملل آغاز شده است. وي همچنين تشکيل جبهه‌اي متحد در برابر ظهور احتمالي کشورهاي تروريستي را خواستار شد؛ اشاره وي به داعش بود که کنترل بخش هايي از سوريه و عراق را در دست دارد و در اين مناطق تحت اشغال يک خلافت خودخوانده اعلام کرده است.»













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن