تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799012524




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرافکني کردن و تقصير را به کردن ديگران انداختن از بار مسووليت دولت عربستان کم نمي‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۴۲ق.ظ)
ولايتي در جمع خبرنگاران: فرافکني کردن و تقصير را به کردن ديگران انداختن از بار مسووليت دولت عربستان کم نمي‌کند موج-رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک با بيان اين که دولت عربستان سعودي در حادثه منا مسوول است گفت: اگر عربستان سعودي نمي‌تواند به وظيفه خود در اين زمينه عمل کند اعلام کند تا کشورهاي اسلامي به وظيفه خود در جهت حراست، حفاظت و تأمين امنيت حجاج عمل کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، علي اکبر ولايتي در حاشيه ديدار خود با پترويچ رشتنکوف، رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک روسيه که صبح امروز برگزار شد در جمع خبرنگاران به تشريح ديدار خود با وي پرداخت و بر ضرورت گسترش همکاري‌هاي دوجانبه و منطقه‌اي ميان ايران و روسيه تاکيد کرد.
وي ملاقات خود را با همتاي روسي‌اش دوستانه و سازنده خواند و اظهار داشت: ادامه اين گفت‌وگوها در مسکو و اجلاس بعدي در اصفهان برگزار مي‌شود و اميدواريم سلسله جلساتي بين ايران و روسيه به گسترش روابط دو جانبه کمک کند؛ چرا که ايران و روسيه در زمينه عراق، يمن و سوريه مواضع مشترکي دارند و مقابله با تروريسم و افراطي‌گري و حمايت از تماميت ارضي کشورهاي عراق، سوريه و يمن از جمله ديدگاه‌هاي مشترک دو کشور است.
ولايتي تصريح کرد: اين گفت‌وگوها مي‌تواند مقدمه همکاري‌هاي بيشتر دو کشور باشد و ما به چشم‌انداز روابط ايران و روسيه به عنوان يک مجموعه روابط استراتژيک نگاه مي‌کنيم.
رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک در پاسخ به سوالي مبني بر حادثه خونين مکه و ناکارآمدي دولت عربستان در اين حادثه گفت: به جهان اسلام و مسلمانان و همه هموطنان گرامي و خانواده‌هاي داغدار که در اين مصيبت بزرگ صدمه ديده‌اند و عزيزانشان شهيد و يا مفقود شده‌اند تسليت عرض کرده و اميدوارم خداوند به بازماندگان کساني که در اين سفر مقدس و عزيز شهيد شدند اجر جزيل و به خانواده‌هاي آنان صبر جميل را عنايت کند.
ولايتي ادامه داد: بدون ترديد حکومت عربستان سعودي در برابر اين حادثه بسيار بزرگ مسوول است و بايد به مسووليت خودش عمل کند و فرافکني کردن و تقصير را به کردن ديگران انداختن از بار مسووليت دولت عربستان کم نمي‌کند.
رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک خاطرنشان کرد: آن‌ها خود را خادم حرمين شريفين مي‌دانند و بايد به وظيفه خود به نحو احسن عمل کنند اما متاسفانه در طي سال‌هاي گذشته شاهد کم کاري‌ها بوديم و آتش سوزي‌هاي متعددي که اتفاق افتاده موجب شده که عده‌اي از مسلمانان جان خودشان را از دست بدهند، حوادث امسال اوج حوادث بسيار ناگوار بود که حکايت از آن دارد که دولت عربستان سعودي آن طور که بايد به وظايف خودش عمل نکرده و قدرت لازم را در ايجاد نظم و امنيت و تأمين امنيت و حفظ جان حجاج انجام نمي‌دهد.
ولايتي خاطرنشان کرد: بايد سازمان همکاري اسلامي در اين زمينه فکر کنند و بايد دور هم جمع شوند و براي آينده حرمين شريفين فکري کنند. چرا که از اين سرزمين مقدس بايد حراست شود و زائران بيت‌الله که موقعيت و وضعيت بسيار مهمي دارند و مهمان خداوند هستند در نهايت عزت و امنيت از آن‌ها پذيرايي شود.
وي تصريح کرد: اگر آن‌ها نمي‌توانند به وظايف خود عمل کنند اعلام کنند تا از ديگر کشورهاي اسلامي و حکومت‌هاي مسلمان به وظايف خودشان در جهت حفاظت و حراست و امنيت حجاج عمل کنند.
ولايتي تصريح کرد: وظيفه عربستان است که نهايت همکاري را با سفارت جمهور اسلامي ايران، مسوولاني که اعزام شدند و ستاد بعثه داشته باشند و در بيمارستان‌ها جستجوي لازم صورت بگيرد تا هرچه زودتر تکليف مفقودين روشن شود.
رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اين که برخي از تحليل گران حادثه منا را نوعي همکاري عربستان و رژيم صهيونيستي مي‌داند و با توجه به اين که بسياري مسوولان ايراني در حج مفقود و شهيد شده‌اند خاطرنشان کرد: بدون ترديد همکاري عربستان سعودي و رژيم صهيونيستي در حوزه‌هاي مختلف منطقه امري نيست که آن را بتوانند مخفي کنند اما در اين رابطه من اطلاعي ندارم اما به هر حال آنچه صورت گرفته است سوءظن برانگيز است؛ چراکه برخي از افراد رده بالاي جمهوري اسلامي ايران در حوزه‌هاي فني علمي و سياسي در اين حادثه مفقود و شهيد شدند و دولت عربستان بايد در اين زمينه پاسخگو باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن