تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815594504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقلال نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران بر پایه توحید است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون قضایی و برنامه ریزی دادگستری استان فارس: استقلال نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران بر پایه توحید است خبرگزاری پانا: دستگاه قضایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدامحور و مردم محور است و مهم ترین ویژگی خدامحور بودن دستگاه قضایی پشتیبانی و زعامت ولایت فقیه است.
۱۳۹۴ سه شنبه ۷ مهر ساعت 11:52

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، سید عبدالنبی نجیبی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگاه عمومی بخش جره و بالاده ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت عروج ملکوتی حجاج بیت الله الحرام به مردم شریف ایران گفت: امیدواریم به لطف و یاری خدا روزی حرمین شریفین از دست رژیم ال سعود و همچنین قدس شریف از دست اشغالگران صهیونیستی آزاد گردد و به صاحب بر حقش امام زمان (عج) برسد تا بار دیگر شاهد این گونه سوء مدیریت ها در حوزه مسلمین نباشیم.
معاون قضایی دادگستری استان فارس با اشاره به خدامحوری بودن دستگاه قضایی تصریح کرد: امروز دستگاه قضایی بر پایه شرع مقدس اسلام و قانونی است که مبتنی بر شرع است واگر مشکلی هم وجود دارد در حوزه اجرا است نه قوانین چرا که قوانین ما مشکل عمده ای ندارند.
وی استقلال دستگاه قضایی را از دیگر دلایل خدامحور بودن دستگاه قضا دانست و گفت: استقلال نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران بر پایه توحید است در حالی که استقلال دستگاه قضایی سایر کشورها بر پایه قانون و مصالح عمومی می باشد.
معاون قضایی و برنامه ریزی دادگستری استان فارس در خصوص استقلال قاضی خاطر نشان ساخت : استقلال قاضی به معنای عجب ،تکبر و غرور قاضی نیست بلکه قاضی باید مستقل باشد و جز از خدا نترسد چرا که فردی که توحیدش کامل باشد جز از خداوند متعال از هیچ کس نخواهد ترسید و مبنای استقلال قاضی و دستگاه قضایی حقیقت توحید است.
نجیبی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگاه عمومی بخش جره و بالاده با اشاره به فرموده حضرت آیت اله شاهرودی رئیس سابق قوه قضاییه که فرمودند: «دستگاه قضایی دستگاه دولت نیست بلکه دستگاه مردم است» گفت: دستگاه قضایی نظام مقدس جمهوری اسلامی علاوه بر خدامحور بودن؛ مردم محور است و باید به مردم پاسخگو باشد و در این راستا اصلی ترین ویژگی دستگاه قضایی، تحمل و مدارا با مردم است.
وی با اشاره به آیه148سوره نساء « لاَّ یُحِبُّ اللّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوَءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاَّ مَن ظُلِمَ وَكَانَ اللّهُ سَمِیعًا عَلِیمًا» ((خداوند دوست ندارد که افراد بشر پـرده‌دری کـنند و عـیوب همدیگر را فـاش سـازند وزبـان بـه بدگوئی گشایند، مگر آن کسی که مورد ستم قرار گرفته بـاشد؛که می‌تواند از شخص ستمگر شکایت کند و بدی های او را بیان دارد و او را دعا و نفرین نماید)) گفت: قاضی باید متانت و صبوری لازم در برابر ناملایماتی که از سوی ارباب رجوع صورت می گیرد را داشته باشد.
وی در ادامه افزود: ممکن است به لحاظ سوء برداشت از قانون و یا عدم اطلاع، ارباب رجوع با صدای بلند حرف خود را به گوش قاضی برساندکه در این صورت قاضی باید با تحمل و سعه صدر و قدرت معنوی خویش عصبانی نشود چرا که دستگاه قضایی کشور ما دستگاهی مردم محور است.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس تواضع قاضی و پرهیز از نگاه سلبی وتوجه به نگاه ایجابی به مقولات را از دیگر خصوصیات و تجلّیات مردم محوری دستگاه قضایی دانست.
نجیبی خوش بینی به مردم را امری لازم و ضروری دانست و گفت: کار دستگاه قضایی همیشه برخورد و مقابله نیست و در بسیاری از موارد کار ایجابی هم بایدصورت گیرد و باید ببینیم در چه جاهایی می توانیم به رشد اقتصادی در بخشهای کشاورزی یا صنعتی کمک کنیم چرا که با گردش چرخ اقتصادی کشور شاهدکاهش بسیاری از جرائم و آسیب های اجتماعی خواهیم بود.
وی خواستار توجه و همراهی بیشتر مسئولین و مردم بخش جره و بالاده با دادگاه این بخش به ویژه در حوزه پیشگیری از وقوع جرم شد وگفت: پیشگیری از وقوع جرم یک مقوله فرهنگی است و نیازمند همراهی و همکاری همه مسئولین و مردم است.
گفتنی است درپایان این مراسم ضمن قدردانی از زحمات قاضی ابوذر اسدی رئیس پیشین دادگاه بخش جره و بالاده با حکم رئیس قوه قضاییه قاضی قاسم عسگری فر به عنوان رئیس جدید این حوزه قضایی معرفی شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن