تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): آيا به شما بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، كمك مالى به برادر (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820784656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دشمنان به دنبال براندازي نظام در ايران اسلامي مي باشند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۲۲ب.ظ)
آيت الله العظمي مکارم شيرازي: دشمنان به دنبال براندازي نظام در ايران اسلامي مي باشند موج - قم - آيت الله العظمي مکارم شيرازي گفت: نقشه دشمنان، عدم ساخت بمب اتم از سوي ايران نيست؛ بلکه آنان به دنبال براندازي نظام در ايران اسلامي مي باشند، پس هوشياري و بيداري فوق العاده لازم است.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت الله العظمي مکارم شيرازي در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به موضوع توافق برجام اشاره کرد و گفت: اين توافق سبب شده که آمريکا اين طمع را پيدا کند که در ايران نفوذ کرده و با نقشه هاي خود نظام جمهوري اسلامي را تغيير دهد.
وي گفت: امروز، اين هوس و خيال خام براي آنان پيدا شده است، نه اينکه اين سخنان را استنباطي بگوييم، بلکه آنان در سخنان خود تصريح کرده و در عبارات خود آورده اند.
اين مرجع تقليد ابراز داشت: اين تصريح دشمنان، بسيار خوب است تا تمام جناح ها بيدار شده و از نقشه هاي آنان مطلع شوند.
آيت الله العظمي مکارم شيرازي خاطرنشان ساخت: نقشه دشمنان، عدم ساخت بمب اتم از سوي ايران نيست؛ بلکه آنان به دنبال براندازي نظام در ايران اسلامي مي باشند؛ پس هوشياري و بيداري فوق العاده لازم است.
وي تصريح کردند: گزينه نظامي آمريکا، بلوف و رجزخواني تکراري و بي محتواست.
اين مرجع تقليد تأکيد کرد: عمده مسأله اي که دشمنان به آن دل بسته اند، تزلزل پايه هاي اعتقادي و نشر مفاسد اخلاقي مي باشد.
وي گفت: با تزلزل پايه هاي اعتقادي، دين و مذهب سست مي شود و در مقابل، پشتوانه نظام، دين و مذهب است و در نتيجه با اين سستي، نظام از دست خواهد رفت.
آيت الله العظمي مکارم شيرازي با بيان اين مطلب که برخي مي گويند اگر ذره اي از موي بانوان مشخص شود، مشکلي پيش نمي آيد، اظهار داشت: دشمنان با اين نقشه ها، به دنبال آن هستند که کم کم پايه هاي اعتقادي مردم را با اين أفعال، سست کرده و در نتيجه جمعيت را به خود وابسته کرده و شعار «هيهات من الذله» ما را از بين ببرند.
وي گفت: فرمول نقشه دشمنان واضح است؛ اما متأسفانه برخي در خيال خام به سر برده و از اين نقشه ها بي خبر و غافل هستند.
آيت الله العظمي مکارم شيرازي با تأکيد بر اين که نبايد زمينه ساز اين سياست اجنبي باشيم، خاطرنشان ساخت: بايد در اين راه مراقب نقشه هاي دشمنان اسلام بود.
وي خطاب به دولتمردان، رسانه ها، حوزه هاي علميه و ... گفت: دشمنان دل بستند که از راه توافق برجام وارد ايران شده و پايه هاي اخلاقي را سست کنند؛ البته معلوم هم نيست که به اين توافق پايبند باشند.
اين مرجع تقليد با بيان اين مطلب که نقشه دشمن پيچيده است، تصريح کرد: امروز تمام ماهواره ها را براي دستيابي به نقشه هاي خود به راه انداخته اند تا به اهداف خود دست پيدا کنند.
استاد درس خارج حوزه گفت: البته فرزندان انقلاب هرگز اجازه نخواهند داد که آنان به اين نقشه شوم خود برسند؛ کما اين که تا به حال هم اجازه نداده و در آينده نيز اجازه نخواهند داد؛ اما هوشياري وبيداري در اين راه لازم است.
آيت الله العظمي مکارم شيرازي در بخش ديگر از سخنان خود به روز عرفه و جايگاه آن اشاره کرد و گفت: روز عرفه، روز شناسايي و شناخت پروردگار است و امروز برادران و خواهران در سرزمين عرفات حضور داشته و بعدازظهر مراسم وقوف به عرفات را انجام و دعاي عرفه امام حسين (ع) را زمزمه مي کنند.
اين مرجع تقليد گفت: بحمدالله در سال هاي اخير در مساجد گوناگون کشور نيز مراسم دعاي عرفه امام حسين (ع) قرائت مي شود که مناسب است.
وي دعاي عرفه را دعايي پرمحتوا و پرمعني عنوان كرد و گفت: ان شاءالله همه اين دعا را خوانده و به محتواي آن دقت مي کنند و در کنار آن دعا مي کنند که شر اشرار از تمام مسلمانان دور شده و آتش هاي جنگ که به دست دشمنانان دانا و مسلمان نماهاي نادان و بي خبر روشن شده، خاموش شود.
آيت الله العظمي مکارم شيرازي در بخش پاياني به حديث اخلاقي از امام حسن عسکري (ع) اشاره و تصريح کرد: حضرت فرمودند: «ما من بلية الا و لله فيها نعمة محيط بها»هيچ بلايي نيست، مگر اينکه نعمتي دارد که محيط بر آن بلاست.
وي با بيان اين مطلب که در تاريخ انقلاب اسلامي به اين حديث رسيده ايم، گفت: جنگ تحميلي بلاي بزرگي بود؛ اما سبب شد که نيروي نظامي ايران، قويترين نيروي نظامي منطقه باشد.
آيت الله العظمي مکارم شيرازي افزود: بسيج با اين دامنه وسيع، سپاه با قدرت، ارتش با وسعت و... از دستاوردهاي جنگ تحميلي بوده است.
اين مرجع تقليد با اشاره به تحريم هاي دشمنان، گفت: تحريم ها بلاست اما دستاوردهاي بزرگ و مناسبي براي کشور داشته است.
وي در پايان تأکيد کرد: نبايد در برابر بلاها، حالت انفعالي داشت، بلکه حالت اثباتي سبب مي شود به پيروزي هاي بزرگ دست پيدا کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 224]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن