تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):بنده به ايمان ناب نرسد، مگر آن كه شوخى و دروغ را ترك گويد و مجادله (بگومگو) را رها كن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815683164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي پروژه بهينه سازي مصرف انرژي در بخش کشاورزي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۸:۴۹ب.ظ)
معاون برنامه ريزي و مهندسي شرکت توزيع نيروي برق استان فارس خبر داد: اجراي پروژه بهينه سازي مصرف انرژي در بخش کشاورزي موج - شيراز - معاون برنامه ريزي و مهندسي شرکت توزيع نيروي برق استان فارس گفت : پروژه تحقيقاتي بهينه سازي مصرف انرژي در بخش مشترکين کشاورزي اجرايي مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، احمد رضا خسروي گفت: با توجه به سياست هاي توانير مبني بر مديريت در بخش مصرف و بدليل اينکه مصرف انرژي بخش کشاورزي استان فارس دو برابر ميانگين کشور مي باشد واحد تحقيقات شرکت ، پروژه تحقيقاتي فوق را در اولويت هاي کاري قرار داده و طي قراردادي با دانشگاه صنعتي شيراز در بازده زماني يک ساله به انجام رسانيد.
احمدرضا خسروي بيان کرد : اين تحقيقات بر روي مصارف کشاورزي يکي از فيدرهاي فشارمتوسط شهرستان فيروزآباد صورت گرفت و طي اين پژوهش که با همکاري و نظارت دفتر مديريت مصرف شرکت انجام شد، نتايج مهمي از ديدگاه بهره وري انرژي بدست آمد .
معاون برنامه ريزي و مهندسي شرکت توزيع نيروي برق استان فارس، تعويض الکترو پمپ هاي موجود با پمپ هاي با راندمان بالا را از مهمترين مزيت هاي اين طرح برشمرد و ادامه داد: اين تعويض ها ،ضمن کاهش تلفات و مصرف انرژي ،سبب افزايش ظرفيت خطوط برق نيز خواهد شد.
وي يادآور شد: طراحي و اجراي استخرهاي متناسب در محل مصرف موجب کاهش کارکرد پمپ ها در طول ساعات شبانه روز به ويژه درساعات اوج بار ، بدون اخلال در آبياري خواهد شد و منافع فني و اقتصادي زيادي نيز براي صنعت توزيع برق و کشاورزان دربر خواهد داشت .
خسروي بيان داشت : هزينه هاي سرمايه گذاري جهت اجراي نتايج اين پروژه به سرعت بازگردانده شده و پس از آن منافع زيادي براي تمامي ذي نفعان به همراه خواهد آورد.
مدير دفتر مديريت مصرف و کاهش تلفات شرکت توزيع نيروي برق استان فارس نيز در بخشي ديگر از اين جلسه گفت :مصرف انرژي در دهه هاي اخير به دلايلي چون : افزايش رفاه طلبي جوامع ،گسترش صنايع و همچنين پيشرفت تکنولوژي به شدت روند افزايشي پيدا کرده است که اين امر بهينه سازي مصرف انرژي الکتريکي را دو چندان مي کند .
شاهرخ آزرم، با بيان اينکه در سه ماهه نخست سال گذشته مصرف بخش کشاورزي 54% از مصرف کل شبکه را تشکيل داد بيان داشت : بر اساس آمار به دست آمده 37درصد از کل انرژي مصرفي ساليانه استان در بخش کشاورزي مصرف مي شود.
وي، بيشترين مصرف در بخش کشاورزي را، مربوط به الکتروپمپ هاي آبياري دانست و افزود: بيشتر
الکتروپمپ هاي مورد استفاده در بخش کشاورزي يا صحيح انتخاب نشده اند و يا در اثر مرور زمان راندمان خود را از دست داده اند از اين رو پرداختن به مبحث مهم الکتروپمپ ها ضروري است .
اين مقام مسئول خاطرنشان کرد : چنانچه فقط 20% از پمپ هاي موجود در شبکه، با فاصله بيشتر نقطه کار فعلي با نقطه کار بهينه، تعويض شوند ، هزينه سرمايه گذاري با سرعت بيشتري به بهره بردار شبکه باز خواهد گشت .
آزرم تصريح کرد : آگاه کردن کشاورزان از زياني که به آنها مي رسد مي تواند در روند حرکت به سمت بهينه سازي مصرف انرژي تاثير قابل توجهي داشته باشد.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن