تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815395265




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تمایل کشورها برای افزایش مناسبات با ایران |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تمایل کشورها برای افزایش مناسبات با ایران
کد خبر: ۵۳۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸ - 28 September 2015


عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و شیلی با اشاره به اینکه پس از توافق هسته ای بسیاری از کشورها برای گسترش روابط با ایران ابراز تمایل کرده اند در عین حال گفت: بازگشایی برخی سفارت خانه ها در تهران از جمله انگلیس و احتمال بازگشایی سفارت شیلی ارتباطی با بازگشایی سفارت آمریکا ندارد.

هادی شوشتری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره احتمال بازگشایی سفارت شیلی در تهران در آینده نزدیک گفت: پس از توافق هسته ای ایران و 1+5 شاهد گشایش جدیدی در مناسبات اقتصادی و سیاسی هستیم و بسیاری از کشورها مناسبات سیاسی و مراودات اقتصادی خود را با ایران بازتعریف کرده اند.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس تصریح کرد: بعد ازبرجام بسیاری از کشورها تمایل خود را برای گسترش روابط با ایران افزایش دادند و با سفر به ایران و دیدار با مقامات ایرانی در این زمینه ابراز تمایل کرده اند.

شوشتری اظهار داشت: در پروتکل سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران منعی برای ارتباط با سایر کشورها به جز رژیم صهیونیستی که اساسا موجودیت این کشوررا به رسمیت نمی شناسیم وجود ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه با رعایت اصول و مبانی سیاست خارجی ایران در برقراری ارتباط با کشورها مشکل خاصی وجود ندارد اظهار داشت: شیلی یکی از کشورهای آمریکای لاتین و از جمله کشورهای موثر و تاثیر گذاراست و روابط ما با کشورهای آمریکای لاتین می تواند در چارچوب کلی سیاست خارجی ایران باشد.

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و شیلی با اشاره به اینکه بازگشایی سفارت هر یک از کشورها باید به شکل مستقلی مورد بررسی قرار گیرد گفت: هر کدام از این کشورها معادله مستقلی دارد که تاثیری بر هم ندارد بنابراین نمی توان بازگشایی سفارت انگلیس و احتمال بازگشایی سفارت شیلی را به بازگشایی سفارت آمریکا ارتباطی داد.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز جمعه با همتای شیلیایی خود در حاشیه اجلاس سران سازمان ملل در نیویورک برای تعیین دستور کار توسعه پسا2015 در مقر سازمان ملل متحد دیدار و گفت‌وگو کرد و این دو مقام عالیرتبه در مورد بازگشایی سفارت شیلی در تهران و گسترش روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف از جمله بخش کشاورزی تبادل نظر کردند.

در این ملاقات وزیر امور خارجه شیلی تمایل دولت متبوعش برای اعزام دیپلماتی عالیرتبه به تهران به عنوان اولین قدم در راستای ارتقای روابط سیاسی شیلی با جمهوری اسلامی ایران به سطح سفیر و بازگشایی سفارت این کشور در تهران اعلام کرد که مورد استقبال محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن