تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 13 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809316222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۵۵ هزار ميليارد تومان پروژه ريلي براي توسعه شبکه ريلي تعريف شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۲۲ب.ظ)
۵۵ هزار ميليارد تومان پروژه ريلي براي توسعه شبکه ريلي تعريف شد موج - مدير عامل راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران با بيان اين که در حال حاضر ۵۵ هزار ميليارد تومان پروژه ريلي براي توسعه شبکه ريلي و استفاده بيشتر از شبکه موجود تعريف شده است، گفت: پيش بيني مي‌شود سهم راه‌آهن از حمل مسافر تا سال ۱۴۰۰ به ۲۴ درصد افزايش يابد.
به گزارش خبرگزاري موج، محسن پورسيدآقايي، مدير عامل راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران، در جريان ديدار اعضاي کميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي با هيأت مديره و معاونان شرکت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران با اشاره به تأکيدات مقام معظم رهبري در خصوص توجه به توسعه حمل‌ونقل ريلي اظهار کرد: در ملاقاتي که اعضاي هيأت دولت با رهبري داشتند، ايشان بنده را صدا زدند و در خصوص ميزان سهم باربري حمل‌ونقل ريلي در قياس با حمل‌ونقل جاده‌اي انتقاد داشتند و تأکيد کردند حمل‌ونقل ريلي بايد سهم بيشتري از بار بنادر را حمل کند. پس از فرمايشات ايشان با اقداماتي که صورت گرفت در ارديبهشت سال ۹۳ ميزان سهم حمل بار ريلي در بنادر از ۴.۵ درصد به ۱۱ درصد افزايش يافت. البته اين ميزان حمل بار ريلي در بنادر کافي نيست و اين رقم بايد به ۳۰ درصد افزايش پيدا کند.
مدير عامل شرکت راه‌آهن جمهوري اسلامي با اشاره به تأکيدات رئيس جمهور در خصوص توسعه حمل‌ونقل ريلي يادآور شد: دولت همواره سعي داشته يکي از يادگاري‌هاي خود را توسعه حمل‌ونقل ثبت کند و شکوفايي در اين عرصه را دنبال کرده است، به طوري که رئيس جمهور اخيرا اعلام کرده است يکي از سه يادگار اخير دولت توسعه حمل‌ونقل ريلي باشد.
وي افزود: بر همين مبنا برنامه‌اي براي توسعه حمل‌ونقل ريلي تعريف شد که بر اساس آن سهم راه‌آهن تا سال ۱۴۰۰ در بخش باري از ۲۲ ميليون تن به ۹۳ ميليون تن برسد. همچنين بايد بر اساس قانون، حمل بار ۳۰ درصد در اختيار راه‌آهن و ۷۰ درصد در اختيار بخش جاده‌اي باشد. در بخش مسافر نيز طبق قانون بايد به حمل ۱۸ درصد برسيم در حالي که با توجه به تأکيد ويژه دولت به حمل‌ونقل حومه‌اي پيش‌بيني مي‌شود سهم راه‌آهن از بخش مسافري تا سال ۱۴۰۰ به ۲۴ درصد افزايش يابد.
معاون وزير راه و شهرسازي گفت: در بخش باري نيز بايد ۶۱۸ لکوموتيو خريداري شود که دارايي راه‌آهن در حال حاضر ۵۰۰ دستگاه لکوموتيو و دارايي بخش خصوصي نيز ۷۰ دستگاه لکوموتيو است. علاوه بر اين خريد ۲۸ دستگاه واگن باري و ۱۵۰۰ واگن مسافري در بخش خصوصي نيز برنامه‌ريزي شده است که بايد با ورود بخش خصوصي اين نياز تأمين شود. البته خريد لکوموتيو به دليل اينکه صرفه اقتصادي ندارد بايد در اختيار دولت باشد ضمن اينکه دولت بايد در بخش‌هاي توسعه قطارهاي سريع، برقي و حومه‌اي سرمايه‌گذاري‌هاي جداگانه داشته باشد.
وي با يادآوري اين که ۳۰۶۹ کيلومتر از خطوط ريلي کشور بايد دو خطه شوند، ادامه داد: خطوط تهران - مشهد، تهران - قم و بافق - بندرعباس در حال حاضر دو خطه هستند و ما بايد بسياري از مسيرهاي ديگر را که در برنامه داريم دو خطه کنيم تا ظرفيت بيشتري را در حمل بار و مسافر به بخش ريلي منتقل شود.
پور سيد آقايي يکي ديگر از اقدامات انجام شده در راه‌آهن را تراک بندي ايستگاه و الکترونيکي کردن خطوط عنوان و اظهار کرد: با اين اقدام هر ۵ کيلومتر يک ايستگاه الکترونيکي بدون وجود فيزيک ايستگاه و هزينه‌هاي ساختمان ايجاد مي‌شود که اين اقدام ايمني و ظرفيت خطوط را راه‌آهن را ارتقا مي‌دهد.
مدير عامل شرکت راه‌آهن عنوان کرد: با هزينه‌اي بسيار کم راه‌آهن تهران - مشهد مجهز به سيستم ATC (سيستم کنترل اتوماتيک قطار) و تراک بندي شد که اين اقدام ظرفيت اين خط ريلي را به ۲.۵ تا ۳ برابر افزايش داد.
پور سيد آقايي به عقب‌ماندگي راه‌آهن در بخش برقي و قطارهاي سريع اشاره کرد و يادآور شد: ترکيه، عربستان و مصر از جمله کشورهايي هستند که در منطقه اين تکنولوژي را دارند، اما؛ ايران هنوز در اين مسير گام عملي برنداشته است و فقط فاينانس خط تهران - قم - اصفهان به طول ۴۱۲ کيلومتر تأمين و کار زيرسازي آن انجام شده است.
وي ادامه داد: چنانچه شبکه حمل‌ونقل عمومي کشور روبه استفاده بيشتر از سرعت نرود مردم سراغ استفاده از خودروهاي شخصي مي‌روند به طوري که طبق آمار سالانه ۶ درصد از ميزان استفاده از حمل‌ونقل عمومي کاهش مي‌يابد و انگيزه براي استفاده بيشتر از خودروهاي شخصي افزايش مي‌يابد و براي جلوگيري از اين اقدام بايد به سراغ توسعه شبکه سريع‌السير ريلي برويم.
مدير عامل راه‌آهن با تأکيد بر اين که در حال حاضر ۵۵ هزار ميليارد تومان پروژه ريلي براي توسعه شبکه ريلي و استفاده بيشتر از شبکه موجود تعريف شده است، گفت: هفت محور اقتصادي کردن فعاليت ريلي براي بخش خصوصي، بهره‌برداري کامل از پتانسيل‌هاي موجود راه‌آهن٬ تغيير چهره راه‌آهن، ايمن‌سازي بيشتر راه‌آهن، توسعه خطوط جديد، ايجاد منابع پايدار براي توسعه ريلي و رفع موانع مالي براي توسعه بخش ريلي در نظر گرفته شده است.
وي يادآور شد: راه‌آهن برنامه‌ريزي دارد تعرفه حق دسترسي به شبکه ريلي براي شرکت‌هاي خصوصي کاهش يابد؛ تا پيش از اين ۵۷ درصد درآمد حمل بار به راه‌آهن اختصاص مي‌يافت، اما؛ در راستاي توجيه اقتصادي مناسب بخش خصوصي رقم حق دسترسي را از ۵۷ درصد به ۳۱ درصد کاهش داديم که اين امر موجب شد ۶۰۰ ميليارد تومان از درآمد خود را در دو سال گذشته از دست بدهيم.
وي گفت: متأسفانه رقابت بين جاده و ريل در ايران عادلانه نيست؛ ما گازوييل ليتري ۲ هزار تومان را به کاميون‌داران ليتري ۵۰۰ تومان مي‌دهيم ضمن آن که حق دسترسي به شبکه جاده‌اي را هم از آنان نمي‌گيريم، اما؛ در شبکه ريلي حق دسترسي دريافت مي‌شود و اين موجب استقبال صاحبان کالا از حمل کاميوني شده است.
وي با تأکيد بر اين که سرمايه‌گذاري بخش خصوصي توسط راه‌آهن تضمين مي‌شود، اظهار داشت: هر بخشي که واگن باري و مسافري وارد ناوگان کند سود آن‌ها را تضمين مي‌کنيم.
پور سيد آقايي با بيان اين که رشد بهره‌وري راه‌آهن در دستور کار دولت قرار داد گفت: راه‌آهن نماد صنعتي شدن ايران در گذشته بود و اکنون بايد چهره سنتي خود را تغيير دهند. در اين راستا برقي‌سازي خطوط ريلي، احداث خطوط سريع‌السير و ايجاد سازمان قطار حومه‌اي در دستور کار قرار دارد.
وي با تأکيد بر اين که ايمن‌سازي خطوط ريلي در دستور کار دولت است، گفت: تا پايان سال ۹۵ همه شبکه ريلي کشور به سيستم ايمن ATC مجهز مي‌شود؛ بنابراين تجاوز از سرعت مجاز نخواهيم داشت و ايمني خطوط افزايش مي‌يابد.
پورسيدآقايي اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۳۰۰ کيلومتر خط آهن در کشور داريم ضمن آنکه ۱۰ هزار کيلومتر پروژه ريلي کلنگ زده و ۵ هزار پروژه ريلي در دست مطالعه است يعني به همان اندازه شبکه ريلي داريم بايد خط ايجاد کنيم.
وي با بيان اينکه اجراي فاينانس در پروژه‌هاي ريلي مد نظر قرار دارد، ادامه داد: در بخش فاينانس مشکلي که داريم بايد ۱۵ درصد پيش‌پرداخت توسط ما پرداخت شود، يعني براي احداث ۱۰ هزار کيلومتر خط آهن ۶۰ هزار ميليارد تومان فاينانس لازم داريم که بايد ۹ هزار ميليارد تومان آن در قالب پيش‌پرداخت، از سوي ما پرداخت شود. از مجلس مي‌خواهيم اجازه دهد اين پيش‌پرداخت از محل صندوق توسعه ملي پرداخت شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن