تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810008341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلوگيري از تبخير هر مترمکعب آب در مخازن سدها، 2 هزار تومان هزينه دارد/ کاهش 58 درصدي روان آب هاي کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۳۴ب.ظ)
معاون وزير در امور آب و آبفا: جلوگيري از تبخير هر مترمکعب آب در مخازن سدها، 2 هزار تومان هزينه دارد/ کاهش 58 درصدي روان آب هاي کشور موج - معاون وزير در امور آب و آبفا با اشاره به تبخير سالانه 2 ميليارد مترمکعب آب مخازن سدها، گفت: جلوگيري از تبخير هر مترمکعب آب، 2 هزار تومان هزينه دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج رحيم ميداني، معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا، در حاشيه يازدهمين نمايشگاه آب و تاسيسات آب و فاضلاب کشور که در محل دائمي نمايشگاه هاي تهران در حال برگزاري است، گفت: سال آبي گذشته وضعيت مطلوبي نداشتيم و حالا هواشناسي پيش بيني کرده است در سه ماه آينده در برخي نقاط کشور به خصوص نوار شمالي، بارش بيشتري داشته باشيم هرچند که امکان پيش بيني درازمدت وجود ندارد.
وي افزود: متوسط بارندگي ها در سال آبي گذشته 197 ميلي متر بود که در مقايسه با سال قبل تر 10 درصد و نسبت به متوسط درازمدت 18 درصد کاهش پيدا کرده است.
ميداني ادامه داد: افزايش دما، کاهش 58 درصدي روان آب هاي قابل مشاهده را نيز به دنبال آورده است. به علاوه در 15 سال اخير نه فقط بارش برف نيز کم شده بلکه دامنه ارتفاع برف نيز 200 متر بالاتر رفته است. حال آنکه ما به برف نياز بيشتري داريم زيرا امکان ذخيره دارد و پس از آب شدن هم سفره هاي زيرزميني را تغذيه مي کند و هم آب به هنگام در اختيار ما مي گذارد.
معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا با بيان اينکه جدول هايي براي پيش بيني ورودي سدهاي کشور در هر ماه تهيه کرده ايم، خاطرنشان کرد: ما بر اساس سناريوهاي بدبينانه عمل خواهيم کرد تا مشکل غيرمنتظره اي در تامين آب کشور به وجود نيايد.
وي با گلايه از سازمان مديريت و برنامه ريزي، گفت: انتظار داريم طرح هاي آبي وزارت نيرو در اولويت تخصيص منابع باشد تا بتوانيم برنامه هاي خود را پيش ببريم.
ميداني، تعادل بخشي به سفره هاي آب زيرزميني را مهمترين اولويت وزارت نيرو خواند و تصريح کرد: خوشبختانه دادستان کل کشور نيز وعده همکاري در پيش برد پروژه هاي تعادل بخشي را داده است چراکه بخش مهمي از اين اقدامات را جلوگيري از تخلفات تشکيل مي دهند.
معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا با اشاره به تجربه کم کشور در مديريت بهم پيوسته حوضه هاي آبي، گفت: اميدواريم در قالب طرح هاي احياي رودخانه ها، تالاب ها و غيره و نيز شوراهاي هماهنگي حوضه هاي آبريز به نتايج خوبي در اين زمينه دست پيدا کنيم.
ميداني با بيان اينکه مقرر شده است در پايان برنامه ششم توسعه، 11 ميليارد مترمکعب از برداشت هاي زيرزميني کاسته شود، گفت: پس از آن 15 سال زمان لازم است تا به سطح ايستايي اوليه برسيم.
وي اولين گام در طرح تعادل بخشي به سفره هاي آبي زيرزميني را انسداد چاه هاي غيرمجاز و جلوگيري از برداشت هاي اضافه دانست و تاکيد کرد: اگر بعد از انجام اين 2 کار، رمقي در سفره هاي آبي زيرزميني ديده شد، امکان اختصاص مقدار مشخصي آب به چاه هايي که قبل از سال 85 حفر شده اند، وجود دارد.
ميداني با اشاره به اينکه با تسهيلات ارائه شده از سوي دولت امکان کاهش مصرف آب در کشاورزي وجود دارد، گفت: بر اساس نظرات کارشناسي، يک دهم آب مصرفي در فضاي باز اگر در گلخانه ها مصرف شود، مي توان به همان ميزان توليد رسيد.
معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا با تاکيد بر برخورد يکسان با همه چاه هاي غيرمجاز گفت: ما بدون تبعيض قانون را اجرا خواهيم کرد و انتظار داريم فشاري براي اغماض نسبت به اشخاص حقوقي بر ما وارد نشود.
وي رقم چاه هاي غيرمجاز در کشور را 300 هزار خواند و گفت: فقط در تهران حدود 35 هزار چاه غيرمجاز وجود دارد.
ميداني در بخش ديگري از سخنان خود، تغيير مديران را مساله اي عادي دانست و گفت: احکام مديران 2 ساله است و در پايان اين مدت يا اين حکم تمديد يا به ماموريت فرد پايان داده مي شود.
معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا از تبخير سالانه 2 ميليارد مترمکعب آب در مخازن سدها خبر داد و گفت: جلوگيري از تبخير هر مترمکعب آب، 2 هزار تومان هزينه دارد که اين رقم از نظر اقتصادي مقرون به صرفه نيست.
وي درباره طرح تحقيق و تفحص مجلس از صنعت آب و فاضلاب کشور نيز گفت: مشکلات آبي کشور زياد است و خود ما نيز به اين مساله اذعان مي کنيم اما تا زماني که اين مشکلات به صورت ريشه اي حل نشود، کماکان وضع فعلي ادامه خواهد يافت. به عنوان مثال مجلس تصويب کرد 500 ميليون دلار صرف تامين آب روستايي شود اما تا به حال يک ريال به دست ما نرسيده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن