تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815435270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشت گاز دليل اصلي 60 درصد از آتش‌سوزي‌هاست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۲۱ب.ظ)
مديرعامل آتش‌نشاني و خدمات ايمني رشت: نشت گاز دليل اصلي 60 درصد از آتش‌سوزي‌هاست موج-رشت-مديرعامل آتش‌نشاني و خدمات ايمني رشت گفت: 60 درصد آتش‌سوزي‌ها به دليل نشت گاز به وقوع پيوسته است.
به گزارش خبرگزاري موج از رشت، علي مقصودي پيش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت فرارسيدن هفتم مهرماه روز آتش‌نشاني گزارشي از عملکرد اين نهاد و تيم‌هاي امداد و نجات سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري رشت در نيمه نخست امسال ارائه کرد.
وي با بيان اين که در نيمه نخست امسال يک‌هزار و 805 مورد حريق، حادثه و خدمات ايمني در رشت و حومه رخ داد، افزود: در نيمه نخست امسال آمار آتش‌‌سوزي‌ها 50 درصد کاهش يافته است.
مديرعامل آتش‌نشاني و خدمات ايمني رشت 67 درصد آتش‌سوزي‌ها را در بخش علفزار عنوان کرد و گفت: در بين آتش‌سوزي‌ها علفزار با 481 مورد، منزل مسکوني با 243 مورد بيشترين آمار را به خود اختصاص دادند.
وي وقوع 116 مورد محبوس در آسانسور و بسته شدن در اماکن با 123 مورد و مشاهده 63 مورد مار را داراي بيشترين آمار در نيمه نخست امسال عنوان کرد.
مقصودي 47 درصد آتش‌سوزي‌هاي مسکوني را ناشي از اتصال در سيستم سيم‌کشي‌ برق و وسايل برقي ذکر کرد و گفت: 60 درصد آتش‌سوزي‌ها نيز به دليل نشت گاز به وقوع پيوسته است.
وي ادامه داد: از مجموع 252 واحد حريق مسکوني به همراه منازل مجاور، 45 مورد شامل 18 درصد داراي بيمه آتش‌سوزي بودند.
اين مسوول وسعت حريق در آتش‌سوزي‌هاي علفزار و فضاي سبز از تاريخ 14 تير تا 31 شهريور ماه امسال را حدود 25 هکتار بيان کرد و يادآور شد: در اين بين 105 اصله درخت طعمه حريق شده‌است.
وي زمان رسيدن امداد و نجات به محل آتش‌سوزي‌ها را حدود 4 دقيقه و 48 ثانيه در نيمه نخست امسال ذکر کرد و متذکر شد: سال گذشته مدت زمان رسيدن نيروهاي آتش‌نشاني به محل حادثه 5 دقيقه و 46 ثانيه بود و امسال اين زمان به حدود يک دقيقه و 55 ثانيه کاهش يافته‌است.
مقصودي ميزان خسارت ناشي از حريق و حوادث و خدمات ايمني در نيمه ‌نخست امسال را حدود 25 ميليارد و 898 ميليون ريال برآورد کرد.
وي برگزاري کلاس‌هاي آموزشي و صدور مجوز ايمني را از ديگر اقدام‌ها عنوان کرد و يادآور شد:در کشور استاندارد ضدحريق وجود ندارد و در رشت يک‌هزار و 363 کوچه تنگ و باريک وجود دارد که طول برخي از کوچه‌ها يک‌هزار و 200 متر است و هنگام حوادث حريق کار امدادرساني را با مشکل مواجه مي کند.
مدير عامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني بازرسي از مغازه‌ها با همکاري اصناف را از ديگر اقدام‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: امسال 564 مغازه را با همکاري اتاق اصناف بازرسي کرديم.
وي متذکر شد: بايد از حوادث درس بگيريم، در غير اين صورت محکوم به تکرار حوادث خواهيم بود.
گفتني است، در پايان نشست خبري مذکور خبرنگاران از مرکز فرماندهي آتش‌نشاني رشت بازديد کرده و گواهينامه آموزشي دريافت کردند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن