تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821160403




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انهدام يکي از مهم ترين شبکه‌هاي قاچاق پرنده کشور در بوشهر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۳۶ب.ظ)
انهدام يکي از مهم ترين شبکه‌هاي قاچاق پرنده کشور در بوشهر موج - مدير کل حفاظت محيط زيست استان بوشهر اعلام کرد: 5 مهر 12 بهله پرنده شکاري از گونه‌هاي بالابان، بحري و شاهين در شهرستان تنگستان از توابع استان بوشهر کشف و ضبط شد.
به گزارش خبرگزاري موج، حسين دلشب از کشف و ضبط تعداد 12 بهله پرنده شکاري از گونه‌هاي بالابان (saker falcon)، بحري (Peregrine Falcon) و شاهين (Barbary Falcon) در شهرستان تنگستان خبر داد.
وي افزود: اين پرندگان با همکاري متقابل پرسنل محيط زيست و اداره کل اطلاعات استان بوشهر کشف و ضبط و تحويل مراجع قضايي شد که در اين عمليات موفقيت آميز يکي از مهم ترين شبکه‌هاي قاچاق پرندگان شکاري و شاه کليدهاي فعال در اين زمينه کشف و منهدم شد.
دلشب تصريح کرد: پرندگان شکاري "روزفعال" که اکثر شکاري‌ها را در بر مي‌گيرد، از راسته شاهين سانان هستند که حداقل 25 گونه از آن در استان بوشهر زندگي کرده و برخي نيز در همين استان زادآوري دارند.
وي ادامه داد: از تيره شاهينيان که گونه‌هاي هدف افراد سودجو در آن قرار مي‌گيرد، گونه‌هاي بالابان، بحري و شاهين در اين استان نيز حضور داشته و در مناطق مستعد استان زيست مي‌کنند.

مدير کل حفاظت محيط زيست استان بوشهر خاطرنشان کرد: پرندگان شکاري در رأس يکي از هرم‌هاي غذايي چرخه طبيعت هستند و نقش مهمي در چرخه اکولوژيک و زنجيره‌هاي غذايي دارند. از جمله اينکه بدون دخالت انسان جمعيت برخي از حشرات مضر و جوندگان را تنظيم مي‌نمايند و همچنين ازدياد غيرقابل کنترل آن ها را ناممکن مي‌سازند.
گفتني است، پرندگان شکاري همه ساله از شهريور تا اواخر آذر در زيستگاه‌هاي اين استان حضور مي‌يابند و مورد توجه متخلفين شکار و صيد جهت زنده گيري و انتقال به کشورهاي حاشيه نشين خليج فارس قرار مي‌گيرند.
وي افزود: خوشبختانه در سال جاري مذاکرات، جلسات و مکاتبات متعددي با فرماندهي ارگان‌هاي امنيتي و اطلاعاتي و همچنين انتظامي و مرزباني صورت پذيرفت و در سايه اين همکاري‌هاي نزديک، خوشبختانه اين محموله مهم کشف و ضبط شد که اميد مي‌رود اين مساعدت‌ها در آينده نيز به نحو مطلوب تداوم داشته باشد.
حسين دلشب در پايان تداوم فرهنگ سازي و ساماندهي تشکل‌هاي زيست محيطي و نيروهاي مردمي جهت صيانت از اين مواهب گران‌بهاي طبيعي و تنوع زيستي استان را از اهم اهداف اداره کل تحت مديريت خود در سال جاري خواند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن