تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805036797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري همايش علمي روز جهاني گردشگري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۲۱ب.ظ)
برگزاري همايش علمي روز جهاني گردشگري موج - همايش علمي بين المللي روز جهاني گردشگري با حمايت و پشتيباني دانشگاه علامه طباطبايي برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، اين همايش امروز، 6 مهر، به مناسبت روز جهاني گردشگري، با حضور مسعود سلطاني فر، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، اساتيد، صاحب‌نظران و فعالان بخش خصوصي گردشگري در مرکز همايش‌هاي برج ميلاد برگزار شد.
محمدرضا فرزين، دبير علمي همايش علمي روز جهاني گردشگري، در تشريح برنامه‌هاي اين مراسم گفت: مسووليت و مديريت همايش علمي روز جهاني گردشگري بر عهده دانشگاه علامه طباطبايي است.
فرزين ادامه داد: اين همايش در 4 پنل تخصصي، گردشگري و تقويت بنيان‌هاي زيست محيطي، گردشگري-اقتصاد مقاومتي و فرصت‌هاي پساتحريم، تحکيم هويت ملي و تضمين صلح، گردشگري و توسعه خدمات اقامتي و تورگرداني برگزار مي‌شود.
دبير علمي همايش علمي روز جهاني گردشگري با اشاره به اينکه هر پنل تخصصي دو سنخران خواهد داشت، ادامه داد: امروز در آستانه تدوين برنامه ششم توسعه، نيازمند برنامه ريزي براي گردشگري هستيم و اميدواريم اين همايش به توسعه فکر و انديشه در حوزه گردشگري کمک کند.

گردشگري تمام عناصر توسعه پايدار را دارد
در ادامه اين همايش، حسن سليمي رئيس دانشگاه علامه طباطبايي گفت: در دنياي امروز که بسياري از پديده‌هاي عالم، ماهيت جهاني پيدا کرده است، بنياد تعاملات بين المللي دگرگون شده، در اين تغيير ماهيت تعاملات بين المللي، پديده‌هايي همانند توسعه، دچار دگرگوني‌هاي بنيادين شده و توسعه با معناي کلاسيک گذشته متفاوت است.
سليمي يادآور شد: در مفاهيم جديد توسعه و توسعه پايدار، صنعت گردشگري در کانون توجه قرار گرفته است چراکه اين صنعت تمام عناصر توسعه پايدار را درون خود جاي داده است، عناصري مانند حفظ محيط زيست، عدالت اجتماعي، فرهنگ مدارا، فرهنگ نوع دوستي از جمله مواردي است که در گردشگري وجود دارد و بخش عمده اي از زندگي مردم در دنياي امروز براساس گردشگري بنا مي‌شود.
رئيس دانشگاه علامه طباطبايي تصريح کرد: در جامعه ايران با وجود پتانسيل‌هاي طبيعي، تاريخي، زيارتي و مذهبي، توسعه گردشگري مي تواند به يکي از مباني اصلي توسعه فرهنگي و اقتصادي تبديل شود.
وي يادآور شد: عناصري که در گردشگري وجود دارد داراي فرهنگي است که مي تواند بنيان گذار توسعه پايدار باشد، گردشگري کسي است که نگاه "هيولا مانند" به دنيا ندارد، مي تواند تمام دنيا را درک کند و براي بهره بردن از ظرفيت‌هاي موجود به کشورهاي مختلف سفر کند.
سليمي اضافه کرد: کشورهاي گردشگرپذير هم به اتباع خارجي نگاه منفي ندارند و به مهمان به عنوان کساني که مي‌توانند به آن‌ها مودت، هم انديشي و تعامل داشته باشند، مي‌نگرند.
رئيس دانشگاه علامه طباطبايي افزود: اگر براساس اين مباني فرهنگي و به عنوان گسترش دهنده فرهنگ صلح و مدارا به گردشگري نگاه کنيم اين صنعت فقط يک صنعت درآمدزا نيست، بلکه گونه اي متفاوت از زيست اجتماعي را در جوامع بشري گسترش خواهد داد.
وي گفت: يک ميليارد گردشگري مي‌توانند يک ميليارد پيام صلح و دوستي و مودت را در جهان گسترش دهند و اين پيامي که توسط يک ميليارد گردشگري در دنيا جاري مي‌شود به تدريج در مناطقي از دنيا که دچار جنگ و تخاصم است سوق پيدا مي‌کند.
سليمي اضافه کرد: امروز در نقاطي از جهان شاهد جنگ و خونريزي هستيم که بيشترين جاذبه‌هاي تاريخي و فرهنگي را دارند و مي‌توانند جذاب‌ترين نقاط گردشگري باشند، اميدواريم با گذر از اين دوران پرتنش، از يک ميليارد شعار صلح و دوستي گردشگري در اين مناطق هم بهره مند شويم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن