تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815900786




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشریح جزییات وقوع حادثه منا


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تشریح جزییات وقوع حادثه منا
معاون سازمان حج و زیارت ضمن تشریح جزییات وقوع حادثه منا گفت: بی تدبیری و بی مسئولیتی سعودی ها عامل اصلی حادثه منا بود.
مهر: حمید محمدی در مورد اعزام زائران برای انجام مناسک رمی جمرات،گفت: ترتیب خروج زائران از مشعر به منا همانند سال‌های گذشته، امسال نیز انجام شد که حدود ۹۰ درصد زنان شب‌هنگام و مابقی نیز بعد از طلوع آفتاب وارد منا و بعد از استراحت کوتاهی به سمت جمرات حرکت می‌کنند که امسال نیز این‌گونه بود.

وی با اشاره به اینکه فاجعه منا به دلیل بی‌تدبیری و بی‌تجربگی مسئولان سعودی اتفاق افتاد،گفت:با توجه به تجربیات تلخ گذشته که تعدادی از زائران دچار مشکل شده و جانباختند، متاسفانه نیروهای سعودی از این تجربیات درس نگرفته به طوری که امسال نیز به نظر می‌رسید از نیروهای جوان و بی‌تجربه استفاده شد.

به گفته محمدی، برخی مسیرهایی که در گذشته زائران از آن برای رسیدن به رمی جمرات عبور می‌کردند، امسال مسدود شده بود؛ بخصوص برای زائران ایرانی و آنها به مسیرهای نامتعارف راهنمایی می‌شدند و همین موضوع باعث می‌شد که با مسدود شدن مسیر به دلیل نامعلوم، فاجعه بزرگی رخ دهد.

معاون سازمان حج و زیارت گفت: اصلی‌ترین دلیل وقوع این حادثه، بی‌مسئولیتی و بی‌تدبیری آنها بود که کاملاً روشن است و همچنین عدم استفاده از تجربیات و دانش که جای آن نیز خالی بود.

محمدی با تاکید بر اینکه دقایقی بعد از وقوع حادثه، با صحنه دلخراشی روبرو شدیم، گفت: مسئولین عربستان نتوانستند این فاجعه را مدیریت کنند و تا خود را پیدا کنند زمان برد. ولی رسیدگی به مجروحین تا جایی که اطلاع داریم با مشکل جدی مواجه نبوده و به آنها در بیمارستان‌ها رسیدگی شد.

وی با اشاره به اینکه امروز به سردخانه‌ سرکشی کردیم، گفت: تعداد زیادی کانتینر اجساد در این سردخانه نگهداری می‌شد که ساماندهی آن برایشان غیرممکن است.

محمود حیدری مدیر یکی از کاروان‌های حجاج در تهران نیز گفت: از سال ۶۳ تا امروز در خصوص اعزام زائران اقدام می‌کنیم و تابحال با چنین واقعه دلخراشی روبرو نشده بودیم.

وی گفت: امسال نیز ایرانیان از مسیرهای سال قبل رفتند اما متاسفانه جلوی آنها توسط ماموران گرفته می‌شد و اجازه نمی‌دادند زائران ایرانی به بعضی از مسیرها بروند.

حیدری ادامه داد: به دلیل کم‌تجربگی آل‌سعود، این واقعه رخ داد و تدبیر لازم برای ساماندهی و کمک به حجاج صورت نگرفت.

وی به صحبت‌هایی که زائران داشته‌اند، اشاره کرد و اظهار داشت: برخی مدیران کاروان و عوامل آنها عنوان می‌کردند که ازدحام در این مسیرها بیش از حد بوده و اجازه نمی‌دادند که جلو بروند و البته برخی نیز حضور خانواده سلطنتی را در این مسیر اعلام کردند.

همچنین علی لیالی رئیس سابق سازمان حج و زیارت نیز گفت: در سال‌های گذشته نیز با حجم انبوه جمعیت در مراسم رمی جمرات روبرو بودیم؛ بطوری که هیچ زائری نمی‌تواند به دلیل تراکم بالای جمعیت، سریع حرکت کند و طبیعی است که هنگامی که حرکت آنها متوقف شود، با فاجعه‌ای این چنینی روبرو خواهیم شد.

وی به جای خالی نیروهای واکنش سریع در جمعیت اشاره کرد و گفت: نیروهای امدادی و امنیتی برای کم کردن تراکم جمعیت و همچنین ارائه خدمات در این جمعیت حضور نداشتند و قطعاً اگر اجازه حضور نیروهای امدادی را به ایران می‌دادند، چنین فاجعه‌ای اتفاق نمی‌افتاد.

رئیس سابق سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه خدمات و فوریت‌های درمانی و پزشکی نیز وجود نداشت، گفت: نیروهای سعودی هیچ یک برای کمک به زائران به صحنه نیامدند و به کشورهای دیگر و همچنین نیروهای امدادی ایران نیز اجازه نمی‌دادند وارد شوند که اگر این اجازه داده می‌شد، عمق فاجعه این‌گونه نبود.




تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن