تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801558659




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تسريع تدوين نقشه راه توسعه همه جانبه همکاري‌هاي تهران - پاريس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مهر ۱۳۹۴ (۹:۲۳ق.ظ)
در ديدار روحاني با همتاي فرانسوي تاکيد شد: تسريع تدوين نقشه راه توسعه همه جانبه همکاري‌هاي تهران - پاريس موج- رئيس جمهوري بر تسريع در تدوين نقشه راه توسعه همه جانبه همکاري‌هاي تهران-پاريس تاکيد کرد و گفت: ايران آماده است درعرصه حمل و نقل، علوم و فناوري‌هاي جديد و انرژي از جمله انرژي صلح آميز هسته اي با فرانسه همکاري کند.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن روحاني در ديدار فرانسوا اولاند، رئيس جمهوري فرانسه به توافق هسته اي ميان ايران و 1+5 اشاره و تصريح کرد: همه طرف‌ها بايد تلاش و به تعهدات خود عمل کنند تا اين توافق به خوبي عملياتي و پايه‌هاي آن مستحکم شود.
روحاني موقعيت خاص جغرافيايي، قطب ثبات و امنيت، مرکزيت انرژي و نيروي انساني توانمند و تحصيل کرده ايراني را پايه‌هاي مناسبي براي گسترش روابط دانست و گفت: ايران از توسعه روابط و همکاري‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي با فرانسه استقبال مي‌کند.
روحاني به برخي اشتراک نظرات ايران و فرانسه در مسائل منطقه اي اشاره کرد و گفت:دو کشور مي‌توانند در موضوعات مربوط به مبارزه با تروريسم و ايجاد و تقويت صلح و ثبات در سوريه، يمن و لبنان رايزني‌هاي خود را تقويت نمايند.
رئيس جمهوري همچنين با تشکر از ابراز همدردي رئيس جمهوري فرانسه درخصوص درگذشت زائران کشورمان در مراسم حج گفت: حادثه منا، حادثه اي بسيار تلخ و سنگين براي مسلمانان بويژه مردم ايران بود که به دليل سوء مديريت و عدم مديريت صحيح روي داده و دولت عربستان بايد به مسووليت هاي قانوني و اخلاقي خود عمل کند.
رئيس جمهوري فرانسه نيز در اين ديدار با اشاره به اين که توافق هسته اي با همکاري و حسن نيت همه طرف‌ها حاصل شد، گفت: اکنون بايد همه تلاش‌ها براي اجراي دقيق و کامل اين توافق متمرکز شود.
فرانسوا اول‌اند در اين گفت وگو به سفرهيات هاي متعدد اقتصادي و از جمله هيات بزرگ اقتصادي فرانسه به تهران اشاره کرد و گفت: بايد گام به گام سطح روابط تهران - پاريس را به سطح قابل انتظار برسانيم و دولت فرانسه براي توسعه همکاري‌ها با تهران عزم راسخ دارد.
وي از ايران به عنوان بازيگر بزرگ منطقه نام برد و افزود: ايران در دوره جديد با توجه به جايگاه ويژه خود، مي‌تواند نقش متوازن کننده اي در منطقه ايفا کند.
رئيس جمهوري فرانسه همچنين ابراز اميدواري کرد: در سفر آينده رييس جمهوري ايران به فرانسه، راه‌هاي توسعه و تعميق همکاري‌هاي تهران -پاريس به طور گسترده بررسي و مورد تبادل نظر قرار گيرد.
روساي جمهوري دو کشور همچنين در اين گفت وگو درباره شرايط در سوريه، يمن و لبنان بحث و تبادل نظر کردند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن