تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815810835




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سردخانه هاي عربستان پاسخگوي شمار قربانيان نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مهر ۱۳۹۴ (۹:۳۳ق.ظ)
سردخانه هاي عربستان پاسخگوي شمار قربانيان نيست موج - هاشمي، وزير بهداشت و درمان کشورمان، در حالي پس از سه روز موفق به دريافت ويزا از کشور عربستان شده است که اين کشور هنوز براي هيأت همراه وي ويزا صادر نکرده است.
به گزارش خبرگزاري موج، آمار قربانيان ايراني فاجعه منا به 169 تن رسيده و هنوز حدود 300 حاجي هم‌وطن به کاروان‌هايشان مراجعه نکرده‌اند. آماري که هر ساعت تغيير مي‌کند.
بروجردي رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه فقط به هاشمي وزير بهداشت و درمان ويزا داده شده است، بدون اينکه به هيأت همراه وي ويزا داده شود، گفت: آنچه مسلم است دولت عربستان در قبال تک تک افراد مسوول است و بر خلاف آن مفتي که ادعا کرده که جانباختگان بايد در مکه دفن شوند، تلاش‌هاي همه جانبه براي انتقال حجاج در حال پي گيري است.
وي درباره نشست نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با وزيران کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامي و معاون عربي آفريقاي وزير امور خارجه گفت: دولت سعودي در فاجعه منا مقصر واقعي است.
بروجردي ادامه داد: اگر فرض کنيم که حادثه منا يک اتفاق عادي و بدون غرض و بر اساس بي تدبيري بوده است بايد عربستان اجازه همکاري مي‌داد و از ظرفيت ايران در اين حادثه و براي امدادرساني استفاده مي‌کرد، اما دولت عربستان همه درها را بسته است و قطعاً در اين خصوص مقصر است.
وي با اشاره به اينکه نمايندگان مجلس از سازمان همکاري اسلامي خواسته‌اند با اعزام گروه حقيقت‌ياب به عربستان، علل و عوامل اين فاجعه منا را مشخص و معرفي کند گفت: حتماً بايد يک تيم حقيقت ياب اين مسأله را بررسي کند و دولت عربستان بايد مسووليت بي تدبيري و عملکرد ضعيف و ناتواني خود را در قبال حادثه اي که رخ داده است بپذيرد.
به گفته وي ايران از نظر آمار جان باختگان در حادثه منا در رديف چهارم قرار دارد و و حق همه ملت‌هاست که سريع تر تعيين تکليف شوند. البته از روز گذشته همکاري‌ها بيشتر شده اما با توجه به خبر رسيده در خصوص 20 کانتينر حامل اجساد دولت عربستان بايد از جامعه جهاني درخواست کمک مي‌کرد.
بروجردي تاکيد کرد: ما به عربستان و به برنامه ريزي نامعقول عربستان بي اعتماديم و بايد برنامه ريزي سريع در خصوص مفقودين صورت بگيرد و پيدا شدن 8 نفر از کساني که به کاروان‌هاي خود مراجعه نکرده بودند، خبر خوبي بود و اکنون بازگشت حجاج در سلامت و انتقال اجساد مهم‌ترين موضوعاتي است که بايد پيگيري شود.
وي به سکوت کشورهايي که اتباع شان در حادثه منا جان باختند نيز اشاره کرد و گفت: تا آنجا که ما مطلع هستيم کشورهايي که درگير موضوع هستند با سکوت همراهند و ديگر کشورها نيز همچنان ساکت مانده‌اند و ما به عنوان جمهوري اسلامي ايران سعي مي‌کنيم با کشورهاي آسيب ديده کار مشترکي را انجام دهيم که اين به نفع کشور عربستان است.
قشقاوي ديگر مهمان برنامه تيتر امشب نيز با بيان اينکه به طور مرتب با جده و مکه ارتباط وجود دارد و مسائل زائران و جان باختگان و مجروحين پي گيري مي‌شود، گفت: در بسياري از موارد مانند سقوط هواپيما کشورهايي که با هم روابط ديپلماتيک دارند، از ديگر کشورهايي که اتباع آن‌ها درگير حادثه بوده‌اند دعوت به همکاري براي کشف حقيقت مي‌شود اما عربستان در اين خصوص هيچ‌گونه درخواستي نکرد و به ما نيز اجازه همکاري نداد.
وي به عهدنامه مودت ميان ايران و عربستان اشاره کرد که در سال 1308 صورت گرفت و همچنين به عهدنامه فرهنگي که با عربستان در سال 1346 امضا شد تا جان زائران ايراني را حفظ کنند و همچنين به يادداشت تفاهم امنيتي که حدود پانزده سال پيش ميان ايران و عربستان امضا شد.
وي به ادعاي عربستان نيز اشاره کرد که شمار قربانيان را 700 نفر اعلام کرده است در حالي که احتمال مي‌رود شمار جانباختگان به 5 تا 6 هزار نفر برسد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن