تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به صداى قارى‏اى كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت مى‏كند گوش دهد، براى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814675676




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از تولید گفتمان اسلامی دست برنخواهیم داشت |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: از تولید گفتمان اسلامی دست برنخواهیم داشت
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: انقلاب اسلامی هیچ‌گاه دست از حمایت فلسطین و مقاومت و تولید گفتمان اسلامی برنخواهد داشت.
کد خبر: ۵۳۴۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴ - 27 September 2015


دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: انقلاب اسلامی هیچ‌گاه دست از حمایت فلسطین و مقاومت و تولید گفتمان اسلامی برنخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، دریابان علی شمخانی در جمع دانشگاهیان دانشگاه اراک با بیان این که بنیانگذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوعا از دانشجویان بودند افزود: نسبت دانشگاه و دفاع از انقلاب اسلامی نسبتی تاریخی است و احدی در ایران وجود ندارد که بتواند ادعا کند که قصد دفاع از میهن را داشته اما به دلایلی هم‌چون سلایق فکری، سن، رنگ پوست، شغل و ... از این اقدام منع شده است.

او دربرگیرندگی عمومی را یکی از ویژگی‌های مثبت و اثرگذار جنگی عنوان کرد که صدام در آن شکست خورد و افزود: صدام در دستیابی به اهدافی که برای جنگ با ایران پیش‌کبینی کرده بود ناکام ماند.

شمخانی در ادامه ولایت را همانند بارانی دانست که بر جنگل و کویر می‌بارد و همانند خورشیدی است که هیچ سقفی توانایی سد کردن راه تابش آن را ندارد، افزود: تکیه بر اندیشه ولایی در جنگ ایران با عراق به لشگریان اسلام کمک کرد که پیروزمندانه مقاومت کرده و دشمن را شکست دهند.

وی با بیان این که باید بگذاریم باران ولایت بر همه ببارد و خورشید ولایت همه را گرم کند، تفکر ولایی را در راستای جلوگیری از نفوذ دشمن به کشور و حفظ گفتمان انقلاب کارساز دانست.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در ادامه افزود: در مقطع کنونی جهان اسلام و دشمنانش در مقابل یکدیگر قرار دارند و دشمنان تمام تلاش خود را در مقابله با گفتمان مقاومت و گفتمان انقلاب اسلامی به‌کار بسته‌اند.

شمخانی با اشاره به جریان‌هایی هم‌چون داعش افزود: تصویری که داعش از اسلام ترسیم می‌کند مخالف گفتمان انقلاب اسلامی است اما نتوانسته فراگیری گفتمان انقلاب اسلامی را تحت تاثیر قرار دهد. این جریان مدعی مسلمانی هیچ‌گاه در ادبیات خود از فلسطین سخنی نگفته و علیه رژیم صهیونیستی صحبت نکرده است.

او تاکید کرد: روند حرکت داعش در درازمدت پاسخگوی اهداف این جریان نخواهد بود و به شکست او منجر خواهد شد.

شمخانی با اشاره به فاجعه منا افزود: در جغرافیای مختلف دنیا جمعیت‌هایی حتی فراتر از سه میلیون نفر برای برگزاری مناسک دینی تشکیل می‌شود و در این مناسک مختلف به هیچ‌کس آسیبی نمی‌رسد، اما در والاترین مناسک اسلامی با بی‌کفایتی آل سعود تصویری از حجاج ترسیم می‌شود که تضعیف‌کننده گفتمان اسلامی است.

وی با تاکید براین که رویه انقلاب اسلامی سازش است اظهار کرد: اما این که برخی مدعی هستند توانسته‌اند در جریان مذاکرات هسته‌ای انقلاب اسلامی را وادار به عقب‌نشینی کنند تصوری اشتباه است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این که انقلاب این پتانسیل را دارد که تحول و دگرگونی ایجاد کند، به سخنان مقام معظم رهبری با این مضمون که "سیاست من جذب بیش‌تر از دفع است" گفت: این رویه پیگیری سیاست محمدی است و به دلیل همین سیاست است که جذب اسلام شدیم.

شمخانی عدالت‌خواهی را سیره پیامبر (ص) عنوان کرد و افزود: با الگوگیری این رفتار باید پیگیر رویه شهدایی شویم که این هفته به نام آن‌ها رقم خورده است.

او افزود: یکی از عبرت‌هایی که می‌توان از جنگ گرفت، پاسخگویی نسبت به تمامی اقدامات و عملکردهاست. مقتدر بودن ایران در حال حاضر ناشی از رفتار 37 سال پیش ماست و ما امروز نیز با قاطعیت از رفتارمان دفاع کرده و به همه سوالات در خصوص آن پاسخ می‌دهیم و تشکل‌ها و بسیج دانشجویی نیز باید ادامه دهنده چنین رویکرد و روشی باشند.

وی در ادامه دانشگاه را محل تربیت مدیران آینده کشور عنوان کرد و افزود: در 20 سال گذشته اگر به فهرست واژگان به‌کار رفته توسط رهبر معظم انقلاب مراجعه کنیم، مشاهده می‌کنیم که میزان تاکیدات ایشان بر علم و علم‌خواهی بسیار زیاد است و براساس همین روش فکری و توجه به همین تاکیدات است که امروز شاهد جایگاه متمایز ایران از لحاظ علمی در دنیا هستیم.

شمخانی به کرسی‌های آزاداندیشی نیز اشاره کرد و با بیان این که این کرسی‌ها رفتارهای اتفاقی و بدون تفکر نیستند، بلکه مبتنی بر راهبرد هستند و این مهم باید در برگزاری این کرسی‌ها مورد توجه قرار گیرد افزود: دانشگاه نیز باید درخصوص فعالیت‌هایش در تمامی زمینه‌ها پاسخگو باشد. دانشگاه باید بگوید که چه نقشی در توسعه فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، تولید، راه‌اندازی و توسعه مراکز دانش بنیان، کوچک کردن دولت و کاهش فساد ایفا کرده است.

او افزود: اگر به اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه‌ای که می‌تواند مهمترین مشکلات کشور را حل کند، نگاه نکنیم از دشمن فقر شکست خواهیم خورد و در زمینه تحقق نسخه اقتصاد مقاومتی در کشور دانشگاه می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: دانشگاه باید در خصوص نقش‌آفرینی خود در تولید ثروت در یک زمان‌بندی معین نیز پاسخگو باشد.

به گزارش ایسنا، شمخانی در ادامه این جلسه به سوالات دانشگاهیان پاسخ داد و در جواب دانشجویی در خصوص چگونگی اجرای برجام گفت: نباید اجازه دهیم که غرب به دنبال اعمال نظر خود باشد و خلاف توافق عمل کند.

در این مراسم که با حضور استاندار و جمعی از مسوولان استان برگزار شد از خانواده شهدای دفاع مقدس نیز تقدیر شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن