تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816179498




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خطر ابتلا به کرونا ويروس زياد است/ با حجاج روبوسي نکنيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۴۲ب.ظ)
عضو کميته کشوري کرونا ويروس در گفتگو با موج تاکيد کرد: خطر ابتلا به کرونا ويروس زياد است/ با حجاج روبوسي نکنيد موج - عضو کميته کشوري کرونا ويروس به حجاج توصيه کرد: اگر سرماخوردگي، آبريزش بيني، عطسه، سرفه و خلط و تنگي نفس دارند، حداقل کار ممکن اين است که تا دو هفته پس از بازگشت از تماس با اطرافيان خودداري کنند.
مسعود مرداني، عضو کميته کشوري کرونا ويروس و فوق تخصص بيماري هاي عفوني در گفت و گو با خبرنگار موج با اشاره به حادثه منا و بستري شدن برخي از حجاج ايراني در بيمارستان هاي عربستان سعودي، تاکيد کرد: خطر ابتلاي حجاج بستري در بيمارستان هاي عربستان به کرونا زياد است.
عضو کميته کشوري کرونا ويروس گفت: اگرچه تاکنون مورد جديدي از اين بيماري در ايران مشاهده نشده است ولي انتقال بالقوه و بالفعل اين بيماري از حجاج ايراني که از کشور عربستان در آينده به ايران منتقل مي شوند، دور از ذهن نيست.
مرداني با بيان اينکه بايد در برخورد با زائران مکه اصولي را رعايت کنيم، خاطرنشان کرد: کل دوره کمون اين بيماري بيش از دو هفته نيست و به همين دليل اولين توصيه به مردم اين است که حجاج يک حالت خودقرنطينه داشته باشند.
اين متخصص بيماري هاي عفوني به حجاج توصيه کرد: اگر سرماخوردگي، آبريزش بيني، عطسه، سرفه و خلط و تنگي نفس دارند؛ حداقل کار ممکن اين است که تا دو هفته از تماس با اطرافيان خودداري کنند.
وي دست دادن و روبوسي را باعث انتقال سريع اين ويروس دانست و تاکيد کرد: اين دو مورد موجب انتقال بيماري از شخصي به شخص ديگر مي شود از اين رو از دست دادن و روبوسي جدا خودداري کنيد.
به گفته مرداني نشانه هاي اين بيماري که معمولا با تب شروع مي شود، تنگي نفس، خلط و گلودرد است که تنگي نفس حالت پيش رونده پيدا کرده و فرد دچار سيانوس (کبودي لب ها و ناخن ها) مي شود که نشان از نرسيدن اکسيژن به خون است و باعث بستري در بيمارستان مي شود.
وي در ادامه تصريح کرد: تنگي نفس پيش رونده در فرد مبتلا موجب انتقال بيمار به ICU مي شود و بيمار زير دستگاه تنفسي قرار مي گيرد، وقتي بيمار به اين مرحله رسيد حدود 55 درصد منجر به مرگ مي شود.
عضو کميته کشوري کرونا ويروس با بيان اينکه متاسفانه واکسن و درمان دارويي براي اين بيماري وجود ندارد، تنها راه براي عدم ابتلا را نبوسيدن و دست ندادن با مبتلايان و حاملين اين بيماري عنوان کرد.
اين فوق تخصص بيماري هاي عفوني از حجاج ايراني خواست پس از بازگشت در صورت داشتن علائم تنفسي مانند آبريزش، پس از يک بار استفاده از دستمال کاغذي آن را به سطل زباله بياندازند و همچنين مرتبا دست هايشان را با صابون بشويند.
وي اظهار کرد ثابت شده که شستشوي مکرر دست ها موجب قطع زنجيره انتقال ويروسي دستگاه تنفسي فوقاني از فرد بيمار مي شود و همچنين از حجاج درخواست کرد که درصورت سرفه از ماسک محافظت استفاده کنند.
مرداني پيشنهاد کرد: حجاج مراسم وليمه خود را دو هفته به تعويق بياندازند، چراکه در صورت وجود ويروس در بدن فرد، اين ويروس در اين دو هفته غير فعال شده و موجب انتقال به ديگر افراد نمي شود.
عضو کميته کشوري کرونا ويروس به آخرين اطلاعات پزشکي اشاره و اعلام کرد: مطالعات انجام شده حاکي از اين است که اين بيماري يک عفونت کاملا بيمارستاني بوده و خطر ابتلا به اين بيماري در افرادي که در بيمارستان هاي عربستان بستري شده اند، چند برابر مي شود؛ بنابراين مجروحان منا ممکن است حامل ويروس کرونا باشند.
اين متخصص با بيان اينکه ممکن نيست تا به حال کسي در دنيا به کرونا ويروس مبتلا نشده باشد، تصريح کرد: کرونا ويروس ها دومين علت شايع بيماري هاي تنفسي هستند که بيماري سبکي مانند سرماخوردگي است و خود به خود بهبود مي يابد.
وي در ادامه گفت: اما اين نوع خاص از کرونا ويروس که با نام Mers-Co Viruses در خاورميانه شيوع پيدا کرده از نظر خصوصيات باليني با کرونا ويروسي که دومين علل شايع بيماري هاي تنفسي فوقاني شايع متفاوت است که اگر در ريه استقرار يابد موجب مرگ مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن