تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816196295




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ستاد ويژه پذيرش مصدومين حادثه منا تشکيل شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۳:۴۸ب.ظ)
ستاد ويژه پذيرش مصدومين حادثه منا تشکيل شد موج - رئيس مرکز حوادث و فوريت‌هاي پزشکي کشور از تشکيل ستاد ويژه پذيرش بيماران حادثه منا خبر داد و گفت: اين ستاد تا خارج شدن مکه مکرمه از حالت بحراني و پس از بازگشت حجاج به کشور به فعاليت خود ادامه مي‌دهد.
به گزارش خبرگزاري موج؛ امين صابري نيا با اعلام اين خبر اظهار کرد: جلسه اضطراري اي توسط مرکز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشکي و اداره کل نظارت براي بررسي و برنامه ريزي به منظور چگونگي پذيرش حجاجي که در سانحه غم بار منا دچار آسيب و جراحت شدند، تشکيل شد.
وي با بيان اينکه در اين ارتباط دو موضوع در نظر گرفته شد، گفت: نخست اينکه مقرر شده اين ستاد در حالت آماده باش باشد تا چنانچه سازمان حج و زيارت به نيروهاي متخصص اعلام نياز کرد، بتوانيم اين نيروها را در اختيار آن‌ها قرار دهيم تا زماني که عربستان از وضعيت قرمز خارج شود.
صابري نيا افزود: موضوع دوم در مورد بيماراني است که نياز فوري به درمان دارند که بايد از طريق مرکز کنترل و هدايت بحران (EOC) هماهنگي‌هاي لازم با فرودگاه‌ها براي اعزام بيمار و شرح وضعيت بيماري انجام شود. در اين مرحله "اي او سي"، از طريق اورژانس پيش بيمارستاني و خدمات بيمارستاني اطلاعات لازم درباره نوع بيماري، محل سکونت بيمار و شهري که بيمار سکونت دارد را در اختيار ستاد قرار مي‌دهد تا بيمار از طريق سيستم هدايت انتقال بيمار به بيمارستان مربوطه منتقل شود.
رئيس مرکز حوادث و فوريت‌هاي پزشکي کشور گفت: اين اطلاعات براي ارائه خدمات به اداره کل نظارت و اعتباربخشي نيز ارسال مي‌شود تا زائران به علت جراحتي که ديده‌اند دچار آسيب نشوند.
وي افزود: همچنين مصدوميني که خدمات درماني دريافت کرده‌اند و پس از انتقال به کشور به پيگيري درمان نياز دارند، اسامي اين افراد نيز از طريق سازمان حج و زيارت به "اي او سي" وزارتخانه اعلام مي‌شود تا ادامه روند درمان از طريق دانشگاه علوم پزشکي شهر محل سکونت بيمار دنبال شود.
صابري نيا خاطرنشان کرد: گرچه افراد مصدوم در بيمارستان‌هاي عربستان مداوا مي‌شوند اما اين حرکت، نوعي اقدام حمايتي به منظور کنترل بيماري‌هاي عفوني و مراقبت‌هاي پيشگيرانه است که شيوه نامه آن به دانشگاه‌هاي علوم پزشکي کشور ارسال مي‌شود.
صابري نيا در مورد هزينه درمان بيماران حادثه منا گفت: سعي مي‌شود خدمات به صورتي ويژه و مناسب براي زائرين ارائه شود و پوشش حمايتي کاملي داشته باشد.
رئيس مرکز خدمات و فوريت‌هاي پزشکي کشور در مورد خدمات ترياژ فرودگاهي نيز توضيح داد: با توجه به بيماري‌هايي که در عربستان وجود دارد، شيوه نامه اي تعريف شده و طبق آن در تمام 19 فرودگاه کشور که حجاج بازمي گردند، پايگاه‌هاي بهداشتي مستقر شده‌اند تا در صورتي که بيماري دچار مشکلات تنفسي باشد براساس اين شيوه نامه عمل کنند و خدمات اورژانس پيش بيمارستاني و اورژانس بيمارستاني ارائه و به بيمارستان‌هاي تحت پوشش دانشگاه‌ها منتقل شوند.
به گفته صابري نيا اين خدمات براي زائران مجروح حادثه منا نيز لحاظ شده و مراقبت‌هاي کنترل عفونت براي اين دسته از زائران اجرا خواهد شد.
رئيس مرکز حوادث و فوريت‌ها پزشکي کشور در پايان گفت: اين ستاد به صورت روزانه فعال بوده و طبق هماهنگي‌هاي لازم با ارگان‌هاي امدادي، تا زماني که وضعيت زائرين در مکه مکرمه از حالت بحراني خارج نشود به کار خود ادامه خواهد داد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن