تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821262269




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرکل: اکثر کشورهای جهان از ساختار شورای امنیت ناراضی هستند


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
آنگلا مرکل مرکل: اکثر کشورهای جهان از ساختار "شورای امنیت" ناراضی هستند

به گزارش خبرگزاری آلمان؛
مرکل: اکثر کشورهای جهان از ساختار "شورای امنیت" ناراضی هستند
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در نشست کشورهای گروه چهار در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، خواهان انجام اصلاحات در ساختار شورای امنیت شد. وی گفت اکثر کشورهای جهان از ساختار و شیوه کار این شورا راضی نیستند.



به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز،  سران کشورهای آلمان، هند، برزیل و ژاپن معروف به کشورهای گروه چهار، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر دیدار کردند.
به گزارش خبرگزاری آلمان، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در این نشست خواهان انجام اصلاحات در ساختار شورای امنیت سازمان ملل شد. مرکل در این باره گفت: «نه فقط ما چهار کشور بلکه بسیاری از کشورهای دیگر نیز با ساختار و روش کاری شورای امنیت موافق نیستند.»
خانم مرکل افزود، برای حل معضلات بسیار بحرانی مانند ترور، دولت‌های رو به زوال، حوادث طبیعی و موج پناهجویان، باید این نهاد را گسترش داد. از نظر صدراعظم آلمان، برخلاف موقعیت کنونی، باید توازن واقعی نیروها در سطح جهان را بهتر بازتاب داد.
سران کشورهای آلمان، برزیل، هند و ژاپن در این رابطه اعلام کردند "شورای امنیتی که بهتر نمایندگی کند، مشروعیت بیشتری داشته باشد و مؤثرتر عمل کند" نیاز هر چه بیشتر جهان امروز است تا بتوان بر بحران‌ها و مناقشه‌‌هایی که در سال‌های گذشته به آن‌ها دامن زده شده، غلبه کرد.
دویچه و له نوشت: به نقل از محافل دولت آلمان، در شرایط کنونی چشم‌اندازی برای یک تحول نزدیک در ساختار قدرت در این عالی‌ترین نهاد سازمان ملل متحد مشاهده نمی‌شود.
کشورهای گروه چهار در نشست خود بر سهم هریک از این کشورها برای تغییر ساختار شورای امنیت تاکید کردند. در این نشست تصریح شد که این کشورها از سال‌ها پیش خواهان گسترش همه‌جانبه شورای امنیت بوده‌اند و در خلال آن خواستار افزایش اهمیت و نقش کشورهای آفریقایی و آسیایی در این شورا شده‌اند.
در همین راستا، این کشورها تقاضایی را برای در نظر گرفتن دو کرسی دائمی شورای امنیت از آفریقا و چهار کرسی غیردائمی برای آسیا، آفریقا، آمریکای لاتین و اروپای شرقی مطرح کرده بودند.
شورای امنیت سازمان ملل پنج عضو دائمی و ۱۰ عضو غیر دائمی دارد. اعضای ثابت این شورا، متشکل از آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا و فرانسه از امتیاز وتو برخوردارند و می‌توانند مانع از تصویب هر قطعنامه‌ای شوند.
هفته گذشته نیز سام کوتسا، رئیس دوره‌ای مجمع عمومی سازمان ملل در آخرین روز کاری خود در این سمت، یکی از دست‌آوردهای مهم این مجمع در دوران ریاست او را برداشتن گام‌های اولیه برای تغییر ساختار فعلی شورای امنیت ذکر کرد.
او اما تاکید کرد به دلیل مقاومت کشورهایی که عضویت ثابت در این شورا را دارند، نباید انتظار تحقق یک شبه این هدف را داشت.  



۰۵/۰۷/۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن