تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805162984




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاونت فرهنگی اجتماعی یک معاونت خاص در شهرداری‌هاست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: شهردار شیراز: معاونت فرهنگی اجتماعی یک معاونت خاص در شهرداری‌هاست خبرگزاری پانا: شهردار شیراز در آئین معرفی معاون جدید فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز با اشاره به حادثه دلخراش مکه، اظهار داشت: این حادثه توطئه جدید استکبار است که ایران باید هوشمندانه عمل کند.
۱۳۹۴ يکشنبه ۵ مهر ساعت 11:51

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، علیرضا پاک فطرت با بیان اینکه رخ دادن چنین حادثه‌ بزرگی به راحتی ممکن نیست، افزود: در این حادثه تعداد زیادی از حجاج کشورمان نیز کشته، زخمی و مفقود شدند و این حجاج که با لباس احرام به خدا لبیک گفتند خداوند هم آنها را پذیرفت، حجشان مقبول شد و ان‌شاءا... با شهدا محشور شوند.
وی با تأکید بر لزوم برخورد هوشمندانه ایران اسلامی با این توطئه استکبار، خاطرنشان کرد: در این برهه از زمان که برنامه هسته‌ای و برجام به یک نقطه حساس رسیده است و به طور حتم عربستان، اسرائیل و ایادی آنها علاقه‌ای به این موضوع ندارند و شاید استکبار به دنبال درگیر کردن ایران با عربستان باشد برخورد هوشمندانه کشورمان ضرورت دارد.
علیرضا پاک‌فطرت با بیان اینکه پس از چنین اتفاقاتی مسئولیت ما سنگین‌تر می‌شود، تصریح کرد: باید وحدتمان را بیشتر حفظ کنیم وحدتی که نه فقط در شعار بلکه در عمل باشد و بر هواهای نفس خودمان مسلط باشیم، منیت‌ها و "من‌ها" را کنار گذاشته و همچون دوران دفاع مقدس "ما" بشویم.
وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس دلیل پیروزی ما داشتن دلار و سلاح نبود؛ بلکه دلیل اصلی آن وحدت، یکپارچگی، اطاعت از رهبر کبیر انقلاب و روحیه ایثار و شهادت بود، بیان کرد: در آن دوران چیزی به عنوان "من" نبود و همه "ما" بودیم و اگر بخواهیم کشور از این برهه نیز نجات یابد باید روحیه دوران دفاع مقدس در مردم بویژه جوانان تکرار شود؛ هفته دفاع مقدس یادآرو ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌هاست.
شهردار شیراز با بیان اینکه مهندس فرخ‌زاده با برنامه‌ریزی خوب خود بخش عمده‌ای از طرح های نیمه‌تمام را به سرانجام رساند، افزود: تعداد زیادی از پروژه‌‌های عمرانی فرهنگی مانند فرهنگسراها، کتابخانه‌ها، قرائت‌خانه‌ها، گالری‌ها و مجموعه‌های ورزشی در شیراز افتتاح شد و تعدادی دیگر در حال ساخت است.
وی با اشاره به سخنان مهندس فرخ‌زاده در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: بیش از 200 هزار مترمربع پروژه‌های فرهنگی در حال ساخت در شهری با یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت قابل تقدیر و تشکر است.
علیرضا پاک‌فطرت با بیان اینکه مهندس فرخ‌زاده توانایی خود را در مدیریت پروژه‌های عمرانی به خوبی نشان دادند و از وجود ایشان در مدیریت‌های عمرانی استفاده می‌شود، معاونت فرهنگی اجتماعی را یک معاونت خاص در شهرداری‌ها دانست و خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی معتقد است شهرداری‌ها نباید وارد مسائل فرهنگی شوند و چارت‌های تایید شده از سوی آنها نیز گویای همین مطلب است.
وی با اشاره به اینکه در بحث اجتماعی نیز وظیفه شهرداری است که در قسمت‌های اجتماعی انسجام به وجود آورد، تصریح کرد: اجتماع یعنی تمام مردم شهر با تمام سلیقه‌ها و گروه‌ها و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری باید بین تمام این گروه‌ها انسجام ایجاد کند و از ظرفیت تمام آنها استفاده کند.
شهردار شیراز به تجربیات آقای همتی بوشهری در دوران فرمانداری دو شهرستان و حق ورود فرمانداران به تمام مسائل شهر به ویژه در مسائل عمرانی، اشاره و بیان کرد: اینجا هم انتظار است به این حوزه توجه کنند و مسائل اجتماعی را نیز در نظر بگیرند.
علیرضا پاک‌فطرت با بیان اینکه اگر بخواهیم فرهنگ را در یک جمله تعریف کنیم به معنی آداب، سنن و روش گذشتگان است اما ما با آن فاصله زیادی داریم و این فاصله روز به روز بیشتر می‌شود، عنوان کرد: فرهنگ یعنی انسجام خانواده‌های شهر و اگر تنها آداب پیشینیان را به جامعه بازگردانیم کار بزرگی در حوزه فرهنگ انجام شده است.
وی با اشاره به حدیث ثقلین و تاکید بر توجه به قرآن و عترت، به تخصص آقای همتی که فوق لیسانس علوم قرآنی و حدیث است اشاره کرد و گفت: اگر آقای همتی از این تخصص استفاده کند می‌تواند در فرهنگسراها و در قسمت‌های مختلف شهرداری به ویژه واحدهای فرهنگی تحول ایجاد کند.
شهردار شیراز رمز موفقیت معاون فرهنگی اجتماعی را هماهنگی با مجموعه داخلی شهرداری و همکاری و هماهنگی با مجموعه‌های بیرون از شهرداری به ویژه مجموعه‌های فرهنگی دانست و افزود: در سال همدلی و همزبانی با کنار گذاشتن منیت‌ها می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.
علیرضا پاک‌فطرت با بیان اینکه شیراز به عنوان پایتخت فرهنگی کشور معرفی و تثبیت شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه دستگاه‌های مختلف مانند ارشاد، سازمان تبلیغات، حوزه‌های علمیه و غیره در حوزه فرهنگی در سطح شهر وجود دارد به هیچ عنوان نمی‌توان سلیقه‌ای را حذف کرد بلکه شهرداری باید فراجناحی عمل کند و همانند یک پدر تمام این گروه‌ها را زیر چتر خود داشته باشد و برای اینها حرف برای گفتن داشته باشد و از ظرفیت‌های فرهنگی آنها نیز به منظور ارتقای سطح فرهنگی جامعه استفاده کند.
وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت بسیج و سپاه که امروز کار اصلی آنها فعالیت‌های فرهنگی است استفاده شود و هماهنگی خوبی ایجاد شود تا کارآیی این معاونت نیز چندین برابر شود، بیان کرد: آقای همتی با توجه به تخصص و تجربه‌ای که دارند موفق می‌شوند.
شهردار شیراز با اشاره به اینکه اگر به بحث گردشگری نیز توجه شود می‌توان معضل بیکاری شیراز را حل کرد، خاطرنشان کرد: وقتی شهرداری وارد این حوزه می‌شود معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور با گلایه تذکر می‌دهد که گردشگری کار شهرداری‌ها نیست و وظیفه شهرداری اقتصاد شهر هست اما باید گفت اقتصاد شیراز گردشگری است؛ هم گردشگری داخلی و هم گردشگری خارجی.
علیرضا پاک‌فطرت با بیان اینکه اگر از 300 میلیون نفر شیعه در جهان تنها 10 درصد قصد سفر به کشورمان را داشته باشند سالانه 3 میلیون نفر گردشگر خواهیم داشت، عنوان کرد: اگر اینها بیایند چقدر ارز وارد کشور خواهد شد و چقدر اشتغال بوجود می آید و چه اتفاقی در بحث اشتغال و اقتصاد شهر ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در کشور هندوستان نیز 150 میلیون مسلمان وجود دارد و اگر تنها 10 درصد از آنها بخواهند به ایران بیایند تحول بزرگی در اقتصاد و گردشگری کشور ایجاد می‌شود، تصریح کرد: با ورود گردشگران به شهر تبادل فرهنگی صورت می‌گیرد و شهرداری‌ها باید بتوانند وارد بحث گردشگری شوند.
شهردار شیراز با بیان اینکه با تصویب شورای اسلامی شهر شیراز شهرداری باید طرح جامع گردشگری شیراز را تهیه کند و شهرداری هم با تمام توان این کار را دنبال می‌کند، گفت: امیدوارم تصویب نهایی این طرح جامع در استانداری صورت گیرد و تمام مدیران شهری موظف به اجرای آن شوند.
علیرضا پاک‌فطرت با اشاره به اینکه شیراز دارای ظرفیت‌های زیادی است و برخی شهرها اگر تنها سعدی و یا حافظ را داشتند از آن بهره‌برداری زیادی می‌کردند، اظهار داشت: استان فارس در یک زمان در نقاط مختلف خود دارای آب و هوای بسیار متنوع است اما از این موضوع تاکنون استفاده نشده و چهارفصل بودن شیراز نیز مغفول مانده است.
وی با ابراز امیدواری از اینکه آقای همتی به این ظرفیت‌ها توجه کنند، افزود: با همکاری خوب با کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز باید در حوزه گردشگری میراث فرهنگی تحرک ایجاد شود.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز:
بخش سخت افزاری حوزه فرهنگی، برون سپاری شود
رییس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان این مطلب که تا کنون زیربنای فعالیت های فرهنگی شهر بیشتر امر به معروف بوده است، گفت: امروز، آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی، بزرگ ترین دغدغه و نگرانی ماست که بررسی عملکردها نشان می دهد در حوزه نهی از منکر و فعالیت های مؤثر جهت کاهش آسیب ها غفلت کرده ایم.
مهندس غلام مهدی حقدل نیز در این مراسم اظهار داشت: حوزه فرهنگی شهرداری باید با برنامه ریزی های بلندمدت و به کارگیری نیروهای متخصص، تدبیری برای ساماندهی ناهنجاری های اجتماعی بیندیشد تا بتواند در زمینه های دیگر از جمله ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی و تقویت رفتار شهروندی و... موفق گام بردارد.
وی فرهنگ را روح لازم برای کالبد شهر دانست و گفت: صرف ساختن فرهنگسرا و سالن و مجموعه ورزشی به معنای ارتقای فرهنگ نیست بلکه نرم افزارها باید طوری طراحی شود که فرهنگ را در لایه های مختلف جامعه جاری و ساری کرده و منجر به تربیت نسل های مؤمن و انقلابی شود.
مهندس حقدل ضمن تقدیر از زحمات محمد فرخ زاده معاون پیشین فرهنگی اجتماعی شهرداری به ویژه در حوزه عمرانی- فرهنگی، خطاب به همتی بوشهری، معاون جدید فرهنگی اجتماعی، خاطرنشان ساخت: برون سپاری بخش سخت افزاری حوزه فرهنگی به بخش خصوصی، از مطالبات اصلی شورای چهارم است.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز همچنین توسعه گردشگری را از ضرورت های شهر شیراز عنوان کرد و گفت: در پاسخ به آن دسته از افرادی که معتقدند شهرداری نباید به عرصه گردشگری ورود پیدا کند، باید بگویم متأسفانه بغض و کم خواهی های عده ای، مانع از ورود صنعت به شهر و استان ما شده است اما امروز ما نباید دست روی دست گذاشته و نسبت به اشتغال جوانان و توسعه شهر و استانمان بی تفاوت بمانیم؛ اگرچه ساخت هتل در حیطه اختیارات شهرداری نیست اما تقویت زیرساخت های گردشگری از اولویت های این مجموعه محسوب می شود.
مهندس حقدل با اشاره به تشکیل کمیسیون تخصصی گردشگری و زیارت در شورای چهارم، اظهار داشت: شورا با برگزاری جلسات متعدد طی این دو سال نشان داده است مدیریت شهری نمی تواند نسبت به موضوع مهم گردشگری بی تفاوت باشد و معاونت فرهنگی اجتماعی نیز باید خط مشی خود را طوری طراحی کند که ساز و کار اجرای مصوبات شورای شهر را که حاصل خرد جمعی نمایندگان منتخب مردم است، فراهم آورد.
وی در پایان با بیان این مطلب که عمر فعالیت های فرهنگی در عمر یکصد ساله شهرداری ها از زمان بلدیه تا کنون، کمتر از 15 سال است که این، خود نشان از دشواری کار در این حوزه دارد، تأکید کرد: از آنجا که عمران کالبد شهر است و فرهنگ روح آن، بی شک پرداختن به کالبد و روح شهر باید توأم با یکدیگر باشد.
در این جلسه احمد همتی بوشهری به عنوان معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز معرفی و از زحمات محمد فرخ‌زاده قدردانی شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن