تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815246848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لهستان ظرف ۶ ماه با مشارکت توليدکنندگان ايراني واگن تحويل مي دهد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مهر ۱۳۹۴ (۹:۵ق.ظ)
لهستان ظرف ۶ ماه با مشارکت توليدکنندگان ايراني واگن تحويل مي دهد موج - وزير اقتصاد لهستان درباره زودترين زمان تحويل واگن مسافري دو طبقه به ايران از طريق لهستان گفت: اين اقدام مي‌تواند ظرف ۶ ماه اجرايي شود که البته توصيه ما ساخت اين واگن‌ها در داخل ايران است. اين واگن‌ها در زمينه صرفه‌جويي مصرف سوخت و کاهش ترافيک بسيار مناسب‌اند.
به گزارش خبرگزاري موج، پيه خوچينسکي، معاون نخست وزير و وزير اقتصاد لهستان، که در صدر هيأت اقتصادي ۱۰۰ نفره به ايران آمده است بعد از ظهر شنبه با عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي، ديدار و گفت و گو داشت.
خوچينسکي در ابتداي اين ديدار ضمن ابراز همدردي با ملت و دولت ايران به دليل فاجعه رخ داده در منا، دو کشور را داراي سابقه همکاري طولاني دانست و گفت: ايران و لهستان ۵۴۰ سال است با هم رابطه ديرينه دارند و در زمان جنگ جهاني دوم بسياري از جنگ‌زده‌هاي لهستاني به ايران آمدند و هم اکنون نيز ساکن کشور شما هستند.
معاون نخست وزير لهستان، ايران را محور حمل‌ونقل منطقه خواند و افزود: کشور شما به لحاظ موقعيت جغرافيايي بسيار استراتژيک است و با راه‌هاي آبي و کريدورهاي حمل‌ونقلي مهمي ارتباط دارد که بايد با توسعه اين ظرفيت‌ها موجبات رشد ترانزيت و تجارت را در منطقه فراهم کرد.
وي ادامه داد: اميدواريم از ابتداي ماه جولاي پرواز مستقيم تهران-ورشو راه‌اندازي شود در اين زمينه يک قرارداد قبلي ديگر نيز وجود داشت که متأسفانه اجرايي نشد؛ اين قرارداد در زمان عضويت لهستان در اتحاديه اروپا لغو شد که اميدواريم در اين سفر زمينه‌ها براي برقراري پرواز مستقيم تهران-ورشو تحقق يابد.
پيه خوچينسکي با يادآوري اين که هيأت ۱۰۰ نفرهاي از لهستان در اين سفر همراه من هستند، گفت: بسياري از افراد اين هيأت ۱۰۰ نفره متخصصان بخش حمل‌ونقل هستند که البته تمايلات بيشتري براي سفر به ايران نزد فعالان اقتصادي لهستان وجود داشت که به دليل محدوديت‌هاي موجود امکان‌پذير نبود.
وزير اقتصاد لهستان با اعلام اين خبر که به زودي در ورشو اتاق بازرگاني ايران-لهستان تشکيل مي‌شود، گفت: ايران و لهستان زمينه‌هاي مشترک همکاري بسياري دارند و در اين مسير دو کشور خوب مي‌دانند که براي همکاري‌ها بايد اعتماد متقابل وجود داشته باشند و موفقيت زماني حاصل مي‌شود که دو کشور از موفقيت يکديگر خوشحال شوند.
وي با بيان اين که هيأت ۱۰۰ نفره همراه علاوه بر همکاري‌هاي دوجانبه به دنبال سرمايه‌گذاري و واردات و صادرات نيز هستند، افزود: حوزه راه و شهرسازي از اهميت بالايي برخوردار است؛ چراکه در اين حوزه ابتدا بايد دولت‌ها به توافق برسند و پس از آن بخش خصوصي وارد حوزه اجرا شوند.
معاون نخست وزير لهستان با اشاره به اين که لهستان در صنعت ريلي بعد از آلمان در اروپا حرف اول را مي‌زند، ادامه داد: همچنين شرکت‌هاي فعال در حوزه حمل‌ونقل جاده‌اي و کشتي‌راني نيز در لهستان فعاليت‌هاي گسترده‌اي دارند براي مثال ۲ آکادمي دانشگاهي در زمينه کشتي‌راني در کشور ما فعاليت مي‌کنند که لهستان با استفاده از اين ظرفيت نه تنها براي خود بلکه براي کشورهاي منطقه نيز بندر کشتي‌راني و ترمينال گازي ساخته است به طوري که ظرفيت يکي از کشتي‌هاي حمل گاز ساخته شده ۵ ميليارد مترمکعب است.
وي با اشاره به آموزش‌هاي عالي لهستان در دوره‌هاي خلباني اظهار اميدواري کرد: شرکت‌هاي ايراني و لهستاني بتوانند براي انتقال دانش با هم ارتباط بگيرند و از اين همکاري‌ها هر دو کشور منتفع شوند.
پيه خوچينسکي گفت: ۲۰ سال پيش تبادل تجاري بين دو کشور در زمينه‌هاي مختلف شهرسازي، خلباني و زيرساختي بسيار بالا بود که امروز اين آمادگي تکرار همکاري‌ها وجود دارد.
وي تأکيد کرد: لهستان اين آمادگي را براي کمک دارد تا ايران در کنار کشورهاي منطقه حمل‌ونقل ترکيبي را توسعه دهند، چراکه؛ موقعيت جغرافيايي ايران به ويژه در حوزه ريلي اهميت زيادي دارد. هم اکنون زمان سير قطار از لهستان به چين ۱۰ روز است که مي‌توان با همکاري‌هاي چندجانبه اين مدت زمان را به ۲ روز کاهش دهيم که براي تحقق اين مساله بايد آمادگي‌هاي مرزي در همه کشورهاي واقع در اين مسير وجود داشته باشد.
وزير اقتصاد لهستان افزود: لهستان فقط به دنبال حل مسائل سياسي نيست بلکه آمادگي توسعه همکاري‌هاي اقتصادي در همه زمينه‌ها را دارد و در ديدارهايي که با مسوولان کشور قزاقستان، ترکمنستان و همسايگان ديگر داشتيم همگان بر حضور ايران در اين ديدارها تأکيد داشتند.
وي در پاسخ به سوال وزير راه و شهرسازي ايران درباره زودترين زمان تحويل واگن مسافري دو طبقه به ايران از طريق لهستان گفت: اين اقدام مي‌تواند ظرف ۶ ماه اجرايي شود که البته توصيه ما ساخت اين واگن‌ها در داخل ايران است. اين واگن‌ها در زمينه صرفه‌جويي مصرف سوخت و کاهش ترافيک بسيار مناسب‌اند. همچنين کارخانه‌هاي لهستاني کار بازسازي لوکوموتيوهاي قديمي را نيز به نحو مناسبي انجام مي‌دهند و اين کار موجب مي‌شود، ظرفيت ريلي لهستان افزايش ۳۰ درصدي داشته باشد.
وزير اقتصاد لهستان سرعت لکوموتيوهاي ساخت لهستان را ۲۲۶ کيلومتر بر ساعت اعلام و اظهار کرد: اين سرعت بالا موجب مي‌شود که حمل‌ونقل ريلي با ساير روش‌هاي حمل‌ونقل به صورت پاک و ارزان رقابت کند.
وي درباره ايجاد خط اعتباري بين ايران و لهستان براي افزايش تبادلات مالي و تجاري گفت: در اين خصوص تفاهم‌هايي با مسئولان اقتصادي ايران صورت گرفته علاوه بر اين مکانيزمي براي قراردادهاي غيردولتي وجود دارد که بازرگانان با مراجعه به اين سيستم امن مي‌توانند تبادلات مالي خود را صورت دهند و اين بهترين فرصت براي تبادلات تجاري و مالي است.
پيه خوچينسکي وجود امنيت در ايران و منطقه را يکي از امتيازات ويژه ايران در قياس با کشورهاي منطقه برشمرد و گفت: بنده به نمايندگي از ساير کشورها از ايران به دليل برقراري امنيت تشکر مي‌کنم، چراکه؛ اين امنيت موجب رشد اقتصادي و صادرات و واردات براي همه کشورها خواهد شد.
وزير اقتصاد لهستان درباره ميزان واردات و صادرات به کشور خود در ۸ ماه گذشته گفت: طبق آخرين آمار ارزش صادرات ۱۶۳ ميليارد يورو و واردات ۱۶۵ ميليارد يورو برآورد شده و رقم صادرات و واردات لهستان افزايش ۷ درصدي داشته است، ولي؛ اوکراين و روسيه به دليل بحران سياسي و اقتصادي کاهش ۵۰ درصدي در اين حوزه را تجربه کردند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن