تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816162501




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اثبات فاجعه حكمراني به شيوه آل سعود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اثبات فاجعه حكمراني به شيوه آل سعود
نویسنده : محسن پيرهادي 
1- منا قربانگاه شد و بشريت و به خصوص جهان اسلام داغدار. سخت است لحظه به لحظه آمار اضافه شدن قربانيان حج را برايت بفرستند و غم تا بيخ گلويت را بگيرد و كاري از دستت برنيايد. از يك سو داغ منا را بر دل كشيدن و از سوي ديگر به تماشاي تنگ نظري‌ها و غفلت‌هاي تعداد معدودي در شبكه‌هاي اجتماعي نشستن. غفلت برخي كه نه تنها براي تسلاي داغديدگان كاري نكردند، كه نمكدان برداشتند و بر زخم‌هايشان پاشيدند.
2- تعداد مأموران انتظامي سعودي در موسم حج امسال، از 60 هزار نفر در سال قبل به 20 هزار نفر تقليل يافت و 40 هزار نفر ديگر در سوريه، بحرين، عراق و به‌خصوص «يمن» در حال كشتار ساير مسلمانان هستند. اكنون محاكمه سران آل سعود به عنوان جنايتكار بايستي به يك مطالبه جهاني از دادگاه‌هاي بين‌المللي تبديل و بي‌كفايتي اين خاندان در اداره حرم امن الهي اعلام شود. در 40 سال گذشته بيش از 4هزار نفر، زائر بيت الله الحرام كشته شده‌اند و اين يعني ناتواني مديريت سعودي‌ها در مديريت برگزاري حج. لازم است دستگاه ديپلماسي خارجي كشورمان نسبت به ارائه پيشنهاد برگزاري حج با فرآيندي مردم‌سالارانه اقدام و آن را به عنوان مطالبه جدي از سازمان كنفرانس اسلامي پيگيري كند. اگر حتي نتوان ساختار برگزاري حج را مردم‌سالارانه نمود، مي‌توان آل سعود را حداقل نسبت به عملكردش پاسخگو كرد.
3- در سال، بيش از 25 هزار ميليارد تومان هزينه مسافرت ايرانيان به پنج كشور تركيه، مالزي، تايلند، امارات و عربستان است كه كل سهم عربستان حدود 7/2هزار ميليارد تومان است كه بخش اعظم آن در اختيار خدمات كاروان داران ايراني و شركت‌هاي هواپيمايي قرار مي‌گيرد كه اين يعني كمتر از 10 درصد و اگر منصف باشيم هزينه‌اي كه به كشور عربستان تعلق مي‌گيرد، كمتر از 5 درصد كل مسافرت‌هاي خارجي ايرانيان به اين پنج كشور است. ضمن اينكه مخارج سنگين سفر به كشورهاي آسياي ميانه، روسيه، اروپا، امريكا و كانادا نيز قابل توجه است كه در اين محاسبات منظور نشده است.
ضمن اينكه كل درآمد دولت سعودي از حج در بهترين حالت كمتر از 20 ميليارد دلار و زير 3 درصد GDP عربستان است و درآمدش از محل زائران ايراني كمتر از يك صدم درصد GDP اين كشور است بنابراين براي آل سعود از منظر اقتصادي و درآمدي، هيچ مطلوبيتي براي حضور زائران ايراني وجود ندارد، بلكه از منظر ديني و سياسي براي آنها موضوعيت دارد كه پيوند زائران ايراني با زوار ديگر كه پيوند وثيقي بين شيعه و سني ايجاد مي‌كند به طور كامل قطع شود و همگرايي كه موجب تقويت جبهه مقاومت مقابل صهيونيست‌ها و استكبار مي‌شود به محاق برود.
كنگره سالانه حج، همواره الهام بخش بسيارى از جنبش‌هاى آزادى‌خواهى و نهضت‌هاى عظيم براى گسستن زنجيره‌هاى ظلم و ستم و تعدى بوده است و اين نكته با مراجعه به تاريخ مبارزات ضد استكباري و ضد استبدادي امت‌هاي اسلامي بيشتر تبيين مي‌گردد؛ زيرا جايي كه بخش وسيعي از جنبش‌هاي اسلامي براي مبارزه با ظلم متولد مي‌شد در موسم حج ابراهيمي بود اين سرزمين الهام بخش چنين آزادي هايى بوده و هست.
4- به نظر مي‌رسد مجموعه‌اي به صورت سازماندهي شده در شبكه‌هاي اجتماعي از هر اتفاقي در هجمه به ضروريات ديني، فعال است و در واقعه اخير نيز به جاي اينكه نوك پيكان هدف خود را بر بي‌كفايتي آل سعود قرار دهد، حاجيان قرباني و ضرورت حج را مورد جسارت قرار مي‌دهد.
بسيار سراغ دارم افرادي كه با يك سفر زيارتي و دل دادن به جلال و جبروت خانه خدا و معنويت نهفته در سرزمين وحي و ارتباط برقرار كردن با روح تعاليم انسان‌ساز حج، تحولي عميق در زندگي خود حاصل كرده و مسير زندگي خود را به سمت سعادت و عبوديت خداوند متعال سوق داده‌اند. حال اين چه معامله‌اي است كه به بهانه عملكرد سراسر سياه خاندان آل سعود، اين عمل كه نماد اقتدار و وحدت اسلام در جهان محسوب مي‌شود را تعطيل نماييم. آيا اگر عده‌اي عمل نامناسبي در مسجد، دانشگاه، مدرسه، منزل و. . . داشته باشند، در اينها را مي‌بنديم؟
بايد مشكل را حل كرد و نه اينكه با پاك كردن صورت مسئله، خير كثيري كه براي افراد ديگر به‌وجود مي‌آيد را از ميان ببريم. و چه زيبا سروده است ابوسعيد ابوالخير كه«اسلام به ذات خود نداردعيبي / هر عيب كه هست از مسلماني ماست». حال جاي تأسف دارد كه ما نيز انتشار‌دهنده مواردي باشيم كه واجبات ديني را مورد شديدترين اهانت‌ها قرار مي‌دهد.
در آيه 25 سوره حج دقيقاً همين مورد ذكر شده است: «ان الذين كفروا و يصدون عن سبيل اللّه و المسجد الحرام الذى جعلناه للناس سواء العاكف فيه و الباد و من يرد فيه بالحاد بظلم نذقه من عذاب اليم»
بى ‏ترديد كسانى كه كافر شدند و [مردم را] از راه خدا و مسجد الحرام- كه آن را براى مردم، چه مقيم آن و چه مسافر، يكسان قرار داده‏‌ايم- باز مى‏ دارند، [درخور عذابند]، و هر كه بخواهد در اين سرزمين به ستم كجروى كند، او را از عذابى دردناك مى‏ چشانيم.
مراقب باشيم مشمول عذاب خدا نشويم. اگر كسي به دين و قرآن هم معتقد نيست حداقل آزادگي و جوانمردي داشته باشد، شايد مطلبي كه منتشر مي‌كند به فرزند يتيمي برسد كه پدرش، مادرش يا يكي از عزيزانش را در اين فاجعه از دست داده است.
* عضو هيئت رئيسه شوراي شهر

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن